KTM 690 Smc 2008

Nu tycker jag nog att du överreagerar lite, jag är väldigt skötsam när det gäller små barn, barnvagnar, hundar och gamla tanter. Då drar jag alltid in kopplingen och rullar snällt förbi. Dessa jäntor såg mig precis när jag låg bredvid dom och då rappade jag till med gasen och dom tjöt till och hoppade till och sedan skrattade. Så jag tycker nog det var rätt harmlöst skojj.
Men om jag skulle ha gjort det bredvid dig och din dotter och ni blev jätterädda skulle jag nog hellre se att du stoppade mig och skällde ut mig på plats så att jag fick be så hemskt mycket om förlåtelse. Eftersom du är hojåkare själv så förstår jag inte riktigt hur du kan säga att du skulle sparka av någon från hojen när du istället kan förklara att du hade blivit riktigt förbannad och inte ser snällt på liknande saker.
Men jag förstår din poäng även om du tog i lite i överkant för att få fram den enligt min mening.

Lite överreagerar jag nog;-)
Men det e så jävla onödigt med bikers som skrämmer folk med vilje.
Vi för ju nog med oväsen ändå.
 
Lite överreagerar jag nog;-)
Men det e så jävla onödigt med bikers som skrämmer folk med vilje.
Vi för ju nog med oväsen ändå.

Alla berörda parter tyckte detta var skojj, jag tror inte dom skulle ha skrattat annars.
Annars försöker jag faktiskt tänka på att hålla mig i skinnet "ute på byn" och öva bakhjulsåkning ute på rakorna i industriområdet. Det går ju ganska lätt att urskilja folk som kollar på en med intresse och avsky också och som tur är så är det inte så mycket folk i lilla Sveg så man kan lyckas med att göra bägge grupper till vilje genom att antingen gasa till en gång extra, eller dra in koppling / puttra förbi på tomgång.
Det skulle aldrig falla mig in att göra liknande sak med en barnvagn på trottoaren eller någon som är ute och går med hund. Men ser man en unge som storögt tittar efter en kan man ju gasa till lite, det kanske blir en framtida hojpilot av lillungen med rätt motivation :tummenupp
 
DireKct :machinegu



Blir det stort effekttapp då?

Jag tycker att den känns aningen piggare med dB-killer i, men det är nog bara för att man faktiskt hör mer av motorn än bara akrabröl.
Gillar du att höra motorn andas så kan jag varmt rekommendera DNA eller KN-filter. Det blir nästan lite burkigt racemotard-cross-insugsljud. Jag är helnöjd med hur min låter nu. :)
 
Köpte mig en 690 smc -10 idag!
En fråga, sitter ktm powerparts slip-on som körs med akras mapp, är det standard att man kör med akras mapp på de flesta slipon?
 
jag skulle börja med att åka tillbaka till verkstaden och kräva att de byter till rätt olja! Det står väldigt tydligt i både ägarmanualen och verkstadsmanualen att det är 10-60 olja som gäller.



GRAJEN e den att jag beställde 10-60 olja till hojen o hällde på och slirningarna reducerades avsevärt MEN dom är kvar...
Inte lika tydligt men dom finns där.

Ett annat problem är att den säljaren som man oftast har med att göra där är en knast...
Försöker hela tiden skyffla över skulden på mig att du gör så o du gör si...
trevlig som kille, men som säljare ett riktigt anushål...
Får väl se till o jaga fatt i ägaren o gråta lite för honom...
Har haft den inne tidigare för jag ansåg att den slira men jag fick tillbaka den med slutsatsen att de finns inga spån i oljan...:va

kan ju säga att jag verkligen gillar hojen men jag kommer ALDRIG köpa en hoj på ************* igen

(((tycker också att hojen tappar bottenvrid när man kör utan db killer men den varvar kanske en lite gnutta till)))
knappast värt förlusten i botten dock, sen har vi ju tuffhetsfaktorn med folk som tycker att de e fräsigt när de väsnas :yoparty
 
Last edited:
Jag tycker att den känns aningen piggare med dB-killer i, men det är nog bara för att man faktiskt hör mer av motorn än bara akrabröl.
Gillar du att höra motorn andas så kan jag varmt rekommendera DNA eller KN-filter. Det blir nästan lite burkigt racemotard-cross-insugsljud. Jag är helnöjd med hur min låter nu. :)

Okej. Ska skruva i db killern idag och testa. Tack för svaren 690 ägare är nog lite trevligare än andra tror jag :D
 
Satte i db killern och körde en sväng. Saknar när det smäller ordentligt underbelastning samtidigt som det är rätt skönt när man fiser omkring i stan. Ingen större skillnad på effekt vad arseldynon säger i alla fall.
 
Tog en sväng nyss och provade att ändra switchen till läge 2 då jag inte rört denna innan. Stod på 3 orginal.
Skillnaden enligt bok ska vara lite kvickare respons på gasen.
Svårt att säga om det är någon skillnad, ska köra så här ett tag och sen vrida tillbaka, det är oftast då man märker skillnader.
Sen kanske det är svårt att jämföra små turer i början så här, vi får se.
 
Satte i db killern och körde en sväng. Saknar när det smäller ordentligt underbelastning samtidigt som det är rätt skönt när man fiser omkring i stan. Ingen större skillnad på effekt vad arseldynon säger i alla fall.

Ska nog också sätta i db-killern. Svärfar testade hojen idag och jag kan bara säga, helvete vad det låter... Jag tycker ju det låter gött men man får ju tänka på övrigt folk också ibland.
 
Tog en sväng nyss och provade att ändra switchen till läge 2 då jag inte rört denna innan. Stod på 3 orginal.
Skillnaden enligt bok ska vara lite kvickare respons på gasen.
Svårt att säga om det är någon skillnad, ska köra så här ett tag och sen vrida tillbaka, det är oftast då man märker skillnader.
Sen kanske det är svårt att jämföra små turer i början så här, vi får se.

jag tycker det är stor skillnad mellan länge 2 (advanced) och 3 (standard). hojen blir jäkligt ryckig.

Okej. Ska skruva i db killern idag och testa. Tack för svaren 690 ägare är nog lite trevligare än andra tror jag :D

Det gäller väll framförallt alla motardpiloter :tummenupp
 
Last edited:
jag tycker det är stor skillnad mellan länge 2 (advanced) och 3 (standard). hojen blir jäkligt ryckig.



Det gäller väll framförallt alla motardpiloter :tummenupp

Jag har alltid låtit hojen stå i läge 2. Tycker att hojen blev ryckigare med db killern i. Kanske borde göra en reset i och med att man ändrar förutsättningarna.

Motardpiloter som grupp är mindre fördömande och trevliga. Kanske för att vi vet om att vi gör så många fel i trafiken :D
 
Någon som har något magiskt tips på hur fan jag ska få dit skruven för db-killern? Jag har kollat med mejsel och känner hålet, men skruvjäveln går fan inte i!!! Höll på och testade i 40min innan jag gav upp. Skruvade på backspeglarna istället, men det blev hojen inget tystare av... Såg mer ut som en moped dock.

EDIT: tror jag sätter dit original när jag ska iväg på bana och sätter i killern när dämparen ligger löst istället. Kanske lättare då.
 
Last edited:
Någon som har något magiskt tips på hur fan jag ska få dit skruven för db-killern? Jag har kollat med mejsel och känner hålet, men skruvjäveln går fan inte i!!! Höll på och testade i 40min innan jag gav upp. Skruvade på backspeglarna istället, men det blev hojen inget tystare av... Såg mer ut som en moped dock.

EDIT: tror jag sätter dit original när jag ska iväg på bana och sätter i killern när dämparen ligger löst istället. Kanske lättare då.

borra upp hålet i kolfibern lite så går det lättare.
Se så klart först till att gängade hålet i pluggen linjerar med hålet i .

Sent from my X10i using Tapatalk
 
borra upp hålet i kolfibern lite så går det lättare.
Se så klart först till att gängade hålet i pluggen linjerar med hålet i .

Sent from my X10i using Tapatalk

Fick dit den när killern hade fått legat på bänken en stund och lugna ner sig, så nu ska jag ut och prova en snabbis.
 
Fick dit den när killern hade fått legat på bänken en stund och lugna ner sig, så nu ska jag ut och prova en snabbis.

Min db killer åker ur. Ljudet blir lägre men den låter ju rätt trist på höga varv. Tror att den får åka i och ur beroende på vad jag ska göra.

Lyckades möta polisen på bakhjulet två gånger idag. Kändes lite svettigt men dom sket i det.
 
Min db killer åker ur. Ljudet blir lägre men den låter ju rätt trist på höga varv. Tror att den får åka i och ur beroende på vad jag ska göra.

Lyckades möta polisen på bakhjulet två gånger idag. Kändes lite svettigt men dom sket i det.

Ja, man hör ju hur allt skramlar och rasslar nu :huvet
Märkte ingen skillnad i hur den gick hojen IAF, det var ju skönt.
 
Ja, man hör ju hur allt skramlar och rasslar nu :huvet
Märkte ingen skillnad i hur den gick hojen IAF, det var ju skönt.

Samma här. Hojen gick bra både innan och efter. Toppfartstestade på flygrakan också. 187 km/h på mätaren med 15 drev fram (1 kugg ner)
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top