KTM 690 Smc 2008

Jodå men det måste ju vara möjligt. Svarv och fräs har jag tillgång till!

Hehe, ja jag tyckte också det lät enkelt i mitt huvud innan jag började.

Om du funderar på att sätta dit gamla fälgar ifrån en LC4 el typ 525 behöver du i stora drag: Distans till bromsskivan, distans mellan nav och sving på skivsidan, du behöver även distanser i svingen där axeln sitter eftersom org 690 axeln är fetare, en axel, jag köpte en "kedjespänningsbricka" för jag hittade ingen axel som passade på längden där "brickan" är pressad såsom orginal.

Det tror jag var allt jag använde, kostade kanske 1000 för materialet och sedan hade jag hjälp med bearbetning.

Mitt hjul går inte helt i linje med framhjulet men jag valde att att kedjan skulle gå helt i linje ist, och åker du grus eller is så märker du inget ändå. Det tar kanske en 1,5 timme att skifta båda hjulen, lite längre än om man har fälgar som passar bolt on, men va fan till den kostnaden gör det inget.

Hehe, ja jag tyckte också det lät enkelt i mitt huvud innan jag började.

Om du funderar på att sätta dit gamla fälgar ifrån en LC4 el typ 525 behöver du i stora drag: Distans till bromsskivan, distans mellan nav och sving på skivsidan, du behöver även distanser i svingen där axeln sitter eftersom org 690 axeln är fetare, en axel, jag köpte en "kedjespänningsbricka" för jag hittade ingen axel som passade på längden där "brickan" är pressad såsom orginal.

Det tror jag var allt jag använde, kostade kanske 1000 för materialet och sedan hade jag hjälp med bearbetning.

Mitt hjul går inte helt i linje med framhjulet men jag valde att att kedjan skulle gå helt i linje ist, och åker du grus eller is så märker du inget ändå. Det tar kanske en 1,5 timme att skifta båda hjulen, lite längre än om man har fälgar som passar bolt on, men va fan till den kostnaden gör det inget.

Du som har tittat på det. Ser det ut att vara möjligt att bearbeta navet för att få lager från 690 att passa? Sätta upp i svarven går alltid men det måste ju finnas material så det räcker också.

Det är så enkelt alltså? Dags att leta endurohjul då! :tummenupp

edit: kanske jag som är dum men jag ser ingenstans hur det där ska lösa axelproblemet.

Nej så enkelt är det tyvärr inte... Dock är det en bra start. Jag har den där distansen+schimsat med brickor för att få det att räcka till.

Jag vet inte om det går att byta lager i fälgen, tror det blir svårt.

Monterade xenon kit i min 2010 i veckan, blev riktigt najs, bra klipp. 55watt.

Sådär, nu är en 690 SMC -10 införskaffad. Är det i den här tråden man skall hänga då?

Skall läsa igenom alla 178 sidor först, men hittar jag inte svar på mina frågor kommer de klassiska:

- Vart tjöper man rensad bakdel?
- Vart tjöper man plast?
- Vilka kraschpuckar är bäst?

osv :hihi

Sådär, nu är en 690 SMC -10 införskaffad. Är det i den här tråden man skall hänga då?

Skall läsa igenom alla 178 sidor först, men hittar jag inte svar på mina frågor kommer de klassiska:

- Vart tjöper man plast?

Bakdelen rensar du själv:7peta :tummenupp
Plast köper du hos närmsta KTM-handlare.
Kraschpuckar hittar i sportaffärerna i form av skateboardhjul;)

Monterade xenon kit i min 2010 i veckan, blev riktigt najs, bra klipp. 55watt.

Det låter bra, hur fick du plats med allt? Lite bilder kanske? :)

- Vart tjöper man plast?

Grattis till hojen! :tummenupp

en klassiker till; försäkringen... bilsportmc, 3100 kr/år/hel :D

ehm, jag hade visst fel. Jag hade tillgodo från den gamla hojen i våras... rätt premie är 3854 kr, offroad, 34 bast. Sen bor jag iofs på halv vischan också. :)

Kollade ni verkligen då? För jag vill minnas att offroad-försäkringen inte var den billigaste lösningen hos bilsport & MC. Jag har för mig att jag hade en vanlig typ 30+ eller nåt.

Kolla det om ni inte har gjort det.

Har beställt en Ktm 690 Smc polis/stunt-edition till nästa år!:banana

Så om ni ser en stegrande 690 smc polis nästa år så är det jag :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...