KTM 690 Smc 2008

Ni med Xenon, var har ni monterat ballasten?

Jag köpte tidigare i somras ett billigt kit och jag satte ballasten i ramen bakom kåporna på hö-sidan av hojjen. Det fungerade ett tag men upphörde fungera helt plötsligt. Jag vet inte exakt varför men visst får deet inte bli för varmt runt ballasten?

Så var sitter era?

Jag har allting precis bakom lampkåpan. Det krävs ganska mycket stuvande och smart dragning av kablar men det får plats.
 
yepp. fast du borde märkt att hojen var slö:confused: tidigare ägaren kanske inte mappat om för accra å ställt den på läge 0 för att han var orolig att den skulle gå magert?

Edit: jag har inte testat läge 0, bara 1-3. men läge 0 borde ju vara slöare än läge 1, någon som testat kanske kan fylla i.

Jo det kan man tycka. Men min förra hoj var en gixxer 750 2006 så jag visste att det skulle kännas slött.
 
Jag har allting precis bakom lampkåpan. Det krävs ganska mycket stuvande och smart dragning av kablar men det får plats.


Är det sant?? Jag tyckte det var sjukt trångt när jag tittade där bakom. Du har en slimballast då antar jag? Jag hade en "fat"ballast... Ska kolla igen.

Tja.

har test monterat wings pipan. får inte till passformen med värmeskölden mot bakre plasten som sitter på tanken.

Ni med wings. hur fick ni till passformen?

bilder finns här:http://picasaweb.google.com/christopher.samuelsson/Wings?authkey=Gv1sRgCKbMo62Tru3E3gE#


Ska inte burken längre ut mot plasten? Min acra sitter i princip emot plasten och på dina bilder ser det som det är luft mellan burken och plasten. Har du satt fästet(klämman) för burken åt rätt håll?
 
Last edited:
Är det sant?? Jag tyckte det var sjukt trångt när jag tittade där bakom. Du har en slimballast då antar jag? Jag hade en "fat"ballast... Ska kolla igen.




Ska inte burken längre ut mot plasten? Min acra sitter i princip emot plasten och på dina bilder ser det som det är luft mellan burken och plasten. Har du satt fästet(klämman) för burken åt rätt håll?

vetetusan, acra burkarna verkar sitta väldigt nära plasten.
klämman sitter åt rätt håll. finns. finns ju dock två stycken hål man kan sätta klämman i vid tankfästet.
 
På sidan 110 i era manualer står följande
 

Bifogat

  • map.JPG
    map.JPG
    80.6 KB · Visningar: 178
Tja.

har test monterat wings pipan. får inte till passformen med värmeskölden mot bakre plasten som sitter på tanken.

Ni med wings. hur fick ni till passformen?

bilder finns här:http://picasaweb.google.com/christopher.samuelsson/Wings?authkey=Gv1sRgCKbMo62Tru3E3gE#

Har funkat fint tidigare med mitt wingsblås men det nya jag fått hem har jag inte hunnit montera,men tror inte dom har ändrat något på den fronten.
Det dröjer något innan jag kommer att ha tid och kolla,mecka med min wingsburk innan jag kan ge svar på om jag har samma problem men ny levererad burk.
 
På sidan 110 i era manualer står följande

Tack, jag läste det. Mapswitchen stod inte alls på 0. Den stod på 2. Jag missade den vita pilen och tog för givet att spåret indikerade mapval.

Dumt jag vet men ingen skada skedd, synd bara att man nu vet att man inte har mer att hämta annat än att modda luftfilter mm. :död
 
Någon som har en fräsch smc att sälja av nyare årsmodell med låga mil till vinterpris eller vill byta mot en toppfräsch Speed Triple?
 
Akra dB-Killer

Jag var och kollade på en SMC nyligen där ägaren hade köpt den ny med Akra monterat. Jag frågade om han kört den utan dB-killer varvid ägaren tittade på mig med ett frågetecken. Han visste helt enkelt inte om att det fanns. Så frågan till er ägare av SMC med Akra är hur man enkelt kan se om dB-killern är monterad och var sitter skuven för demontering av densamma? Ägaren uppfattade det som att det satt en nit i botten på ljuddämparens ändstycke. Där borde det ju vara en skruv.

Jag har kollat en en del på Akras hemsida men kan inte hitta några detaljbilder.
 
På min S3:a satt dB killern med just en nit på MIVV-dämparen. Är den niten kvar lär han inte åkt utan killer. Borra ur niten, ur med killern och njut av ljudet!

På min förra BMW hade jag Acra, där satt den med en skruv orginal. Men är säkert olika på olika modeller.
 
låter konstigt om det skulle sitta en sån "strypning" orginal, alla vill ha såmycket effekt som möjligt och tillverkarna säljer ju på mest effekt :va
 
Jag var och kollade på en SMC nyligen där ägaren hade köpt den ny med Akra monterat. Jag frågade om han kört den utan dB-killer varvid ägaren tittade på mig med ett frågetecken. Han visste helt enkelt inte om att det fanns. Så frågan till er ägare av SMC med Akra är hur man enkelt kan se om dB-killern är monterad och var sitter skuven för demontering av densamma? Ägaren uppfattade det som att det satt en nit i botten på ljuddämparens ändstycke. Där borde det ju vara en skruv.

Jag har kollat en en del på Akras hemsida men kan inte hitta några detaljbilder.

På min satt den med en liten skruv underifrån, och jag hade Acra på min. Det lättaste att se om den är kvar är att kolla diametern på mynnings-hålet. Är det ca 4 cm = ingen dB-killer, och är det ca 2,5 cm så sitter dB-killern där.
 
Fälghjälp

Nu har jag irrat bort mig med nummerbeteckningar i KTM powerparts och hjuaxelsdiametrar för att inte tala om skivdiametrar på bromsar.

Kan någon reda ut mig och min förvirring?

Jag är altså på jakt efter ett fälgset (motard) till min SMC -08.
Vad passar egentligen?

ofta läser man "passar KTM/Husa" i annonser men hur kan man säga det rakt av??

Är det någon som kan tala om från vilka andra hojar (och årsmodeller) passar fälgarna rakt av på en SMC?
Eller vad ska man kolla på?
eller är det rent av någon som har en uppsättning till salu till ett vettigt pris?

/P
 
Nu har jag irrat bort mig med nummerbeteckningar i KTM powerparts och hjuaxelsdiametrar för att inte tala om skivdiametrar på bromsar.

Kan någon reda ut mig och min förvirring?

Jag är altså på jakt efter ett fälgset (motard) till min SMC -08.
Vad passar egentligen?

ofta läser man "passar KTM/Husa" i annonser men hur kan man säga det rakt av??

Är det någon som kan tala om från vilka andra hojar (och årsmodeller) passar fälgarna rakt av på en SMC?
Eller vad ska man kolla på?
eller är det rent av någon som har en uppsättning till salu till ett vettigt pris?

/P

"Passar Husa/KTM" betyder rejshojarna. Alltså FE/FS och EXC/SMR/SX(F). Även äldre LC4or.
Framhjulen går bra att mixa med till din SMC medans bakhjul blir svårare. Kort beskrivet.
 
"Passar Husa/KTM" betyder rejshojarna. Alltså FE/FS och EXC/SMR/SX(F). Även äldre LC4or.
Framhjulen går bra att mixa med till din SMC medans bakhjul blir svårare. Kort beskrivet.

Mao, utbudet för ett set är ganska begränsat på beggat marknaden?
för ett bakhjul så är det altså bara att hålla utkik efter en SMC fälg?

/P
 
"Passar Husa/KTM" betyder rejshojarna. Alltså FE/FS och EXC/SMR/SX(F). Även äldre LC4or.
Framhjulen går bra att mixa med till din SMC medans bakhjul blir svårare. Kort beskrivet.

Hej

Jag har sett det här skrivas lite här och var. Vet du varför det inte funkar i bak med gamla lc4 hjul på 690?
 
690 fälgen är bredare och axeldiametern är större. Jag har krånglat på en 19" fälg ifrån en 525:a men det krävdes distanser båden till skivan och axeln.

På min förra 660 var det bolt on med fälgar ifrån 525:an.

Jaså? Men jag som vill ha endurofälgar behöver alltså bara schimsa ut skivan och köpa andra lager samt svarva en axel så är det klart?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top