KTM 690 Smc 2008

2 frågor, ber om ursäkt för att jag inte hittar dem när jag söker.

Vilken drevning föredrar ni för gata och vad är original?
Vilken luftfilterlock mod kör de flesta med? Hålsåg?

Momentbegränsarmodden har jag hittat!

Edit: har beställt ett 15t hoppas att det blev rätt :)
 
Last edited:
Tänkte satsa på en ren enduro istället, har ju även en SDR för ban/gat-körning...

Det var verkligen impuls eller?
Var det inte roligare :va

Vad ska du ha för dina fälgar vid snabb affär? :D

Blir det ren grussprättare nu istället?

Hm jag skulle inte sålt fälgarna kanske,de är nu det är väder för bökande i jordmassorna.
 
Det var verkligen impuls eller?
Var det inte roligare :va

Vad ska du ha för dina fälgar vid snabb affär? :D

Blir det ren grussprättare nu istället?

Hm jag skulle inte sålt fälgarna kanske,de är nu det är väder för bökande i jordmassorna.

ta å kolla "visa svar" knappen. hur gick det med wings burken? :7peta


lust å sälja endurofälgarna separat?
 
Last edited:
2 frågor, ber om ursäkt för att jag inte hittar dem när jag söker.

Vilken drevning föredrar ni för gata och vad är original?
Vilken luftfilterlock mod kör de flesta med? Hålsåg?

Momentbegränsarmodden har jag hittat!

Edit: har beställt ett 15t hoppas att det blev rätt :)

16:42 är orginal. ser ingen mening med att byta. är ju sjukt lättslangad.
 
Är det någon som har hört talas om DNA luftfilter?

Jag fick tips av en av mekarna på Din MC att det var bra skit. Filtret ska tydligen passa i orig skruvhålen.
 
Är det någon som har hört talas om DNA luftfilter?

Jag fick tips av en av mekarna på Din MC att det var bra skit. Filtret ska tydligen passa i orig skruvhålen.

Polaren har det på sin hoj och är nöjd.
(Silverjonten här på SH)
 
Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.
 
Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.

Jag har också läst större delen av soe.se + den här tråden (4500+ inlägg) men de felen de har på soe verkar inte finnas här i samma utsträckning. Så jag tror att de faktum att man kör bland stockar och sten samt tippar ikull oftare sliter mer på hojen. Läckande kyl och konstiga elfel (dåligt lindad och upphängd kabelstam) verkar förkomma mer på E-versionerna. Är det någon som haft en trilskande dekomp-funktion på sporthoj.com? Minst två har haft det på soe.se
 
Den orangea ramen måste man köpa extra, den medföljer inte.

Jag mailade företaget och frågade om jag behövde något annat och fick då detta som svar:
"Hello,
Only remove the original filter and use the DNA instead. You don´t need any other parts.
Best regards"
 
Jag har också läst större delen av soe.se + den här tråden (4500+ inlägg) men de felen de har på soe verkar inte finnas här i samma utsträckning. Så jag tror att de faktum att man kör bland stockar och sten samt tippar ikull oftare sliter mer på hojen. Läckande kyl och konstiga elfel (dåligt lindad och upphängd kabelstam) verkar förkomma mer på E-versionerna. Är det någon som haft en trilskande dekomp-funktion på sporthoj.com? Minst två har haft det på soe.se

har också läst igenom soe tråden.

i mottorads 5k mila test fick dom byta hela kabelstammen pga icke "kappslade" kontakter. (var visserligen 690 sm men elsystemet på smcn har det också varit problem med) 2010års modell skall ha "uppdaterad" kabelstam.

Dom som kör enduron bör spola av hojen med högryck oftare än vad vi gör. kanske kan vara en anledning till "spökfel"

skall ta å kolla min kyl i vinter iaf. så inte kontakten till el-fläkten gnager hål på kylaren.

Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.

Vem på sh har mest mil på sin 690 SMC? jag hade 1670 mil på min 690 sm innan jag sålde den. den fungera klockrent. upplever dock att den motorn skrammlade mer än motorn på min 690 smc.
 
Last edited:
Jag mailade företaget och frågade om jag behövde något annat och fick då detta som svar:
"Hello,
Only remove the original filter and use the DNA instead. You don´t need any other parts.
Best regards"

Antar att dom menar att du ska använda luftburken för att hålla fast filtret i så fall. Annars kan du ju bara sätta fast DNA-filtret med tejp eller nåt. Men ska du ha filtret utan luftburken "måste" du ha deras orangea ram för att hålla fast det.
 
Antar att dom menar att du ska använda luftburken för att hålla fast filtret i så fall. Annars kan du ju bara sätta fast DNA-filtret med tejp eller nåt. Men ska du ha filtret utan luftburken "måste" du ha deras orangea ram för att hålla fast det.

Vad gav du för din ram?
Och vad hette den?
 
Kedjebrott

Många på soe som har problem att kedjan går åt skogen innan 1000mil. Några här som varit med om det på sin SMC?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top