KTM 690 Smc 2008

Vad tror ni man får hojjen..

Funderar på att sälja hojjen då mina polare skall byta till "storebror" 990 SM, nu har jag & mina polare olika hojjar(alla kör såklart KTM) så alla vill köra på olika ställen & dom börjar snacka om långturer i Norge mm så då känns tyvärr en SMC inte riktigt rätt... :(

Så nu börjar vi snacka om att skaffa likadana hojjar & då är det 990 SM som gäller, så vad tror ni att man kan få för en 08:a med acra & svart plast som gått 600 mil???
Den är nyservad, har utbytt hastighetsmätare, är mappad, neddrevad & i fint skick(orginalplasten är aldrig använd)...

Vad tror ni, vad ska man ta för hojjen...

Mvh / Sladdfantomen
 
Funderar på att sälja hojjen då mina polare skall byta till "storebror" 990 SM, nu har jag & mina polare olika hojjar(alla kör såklart KTM) så alla vill köra på olika ställen & dom börjar snacka om långturer i Norge mm så då känns tyvärr en SMC inte riktigt rätt... :(

Så nu börjar vi snacka om att skaffa likadana hojjar & då är det 990 SM som gäller, så vad tror ni att man kan få för en 08:a med acra & svart plast som gått 600 mil???
Den är nyservad, har utbytt hastighetsmätare, är mappad, neddrevad & i fint skick(orginalplasten är aldrig använd)...

Vad tror ni, vad ska man ta för hojjen...

Mvh / Sladdfantomen

stå på dig, köp en komfortsadel för längre turer, Bättre dom byter hoj i stället
:arsele
 
Funderar på att sälja min 450 som jag tänkt köpa motardkit till och istället skaffa en 690 smc. Tror ni jag förlorar mycket "lekbarhet" i ett sånt byte? Skulle vilja ha lite mer kräm, och samtidigt mindre service. Dessutom är min rätt skakig och knackig på väg, beror väl i och för sig en hel del på att jag fortfarande har endurodäck.

Men vad säger ni, motardfälgar till min 450 exc eller byte till 690 smc?
 
Har blivit en del hojjar på sistone men detta var nytt rekord... hade min 690 SMC i 8 dagar och körde 12 mil med den sen byttes den ut mot en Superduke!
Jag tycker chassiet var kanon men noll "komfort" (ont i arslet) och motorn har ingen botten alls och all effekt mellan 5000-7500 varv.
Jag ville ha lite mer hoj som man inte bara leker med utan även kan åke en hel dag och lite längre turer.
SD:n sitter man bra på har gott mos och är lekfull:tummenupp
 
Åker man vägar som svänger så har man inte tid att tänka på att de gör ont i arslet. Då tänker man bara på nästa kurva. Sen när man kommer hem så har man en brud som tar hand om röven åt en =)

Men visst superduke är ju en helt annan hoj och jag ska med byta till en superduke r nästa säsong.
 
20-30 mil på en KTM 690 smc är inga problem sålänge vägarna svänger,tempot är bra och smile groparna djupa.
27 mil är väl det längsta jag avverkat än,då med enklare tankstopp.

Visst lite mer kräm i spisen skulle inte vara tokigt,men så är det väl oavsett vad man sätter sig på så tycker man att det kunde ju varit lite till kräm.

Men så är det heller ingen touring eller långfärdsmaskin,det var man införståd med när den inhandlades :)
 
Last edited:
Åker man vägar som svänger så har man inte tid att tänka på att de gör ont i arslet. Då tänker man bara på nästa kurva. Sen när man kommer hem så har man en brud som tar hand om röven åt en =)

Men visst superduke är ju en helt annan hoj och jag ska med byta till en superduke r nästa säsong.

Du har så rätt i allt du säger.
Du menar att du piskar :whip brudens röv och hon pudrar din:hihi
Superduken älskar kurvor precis som 690:in.
Om du inte har provkört SD:n gör inte det...den är kraftigt beroendeframkallande.
 
Bara rita av locket och fixa en egen packning. Jag har fixat en själv och det är super!
 
kan bara hålla med om att sd´n är beroende framkallande men sd´r rockar ju fett,måste bara ha en sån till nästa år,kan oxå tänka mig hypermotarden den är grym,vi får se
 
jaha då fick man sina motardfälgar idag :D så nu e kvällen räddad. Blir Montering och ÖL för hela slanten ikväll. :fyllisar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top