KTM 690 Smc 2008

Pratade med dem i lördags. Tester gjorde igår, eller skall göras idag med nilzz insugsrör. Tänkte ringa dem ikväll o få en uppdatering.
 
Ang. Cobin-sadel. Är oxå sugen på en sån, ringde Åf i Sverige.
Lev-tid ca 5 veckor, kostar ca 4500 SEK, surt sa räven.

Vilken/vilka är det som är ÅF till Corbin sadlar?
4500 kr är ju en del men det finns dem som lägger 15k på ett helsystem så allt är relativt. Såg att den kostade 375$ (3100 kr+frakt) i USA men det kanske inte går att beställa direkt av dem. Jag har skikat ett mail till Corbin men inte fått något svar ännu.
Kan vara skönt att åka hoj utan att få ont oxå!
 
Hm jag vad ska man säga,denna smällter man verkligen för.
Man kan väl bara smått ångra sig att man inte vänta lite med sitt köp och kluvenheten om man skulle ha smc eller enduro men men som vanligt kommer jag väl gnälla,ångra,vara kluven men samtidigt nöjd som jag är med min smc :hihi

Här får du två bitar av kakan och snuskigt snygg är den ovan på allt.

KTM 690 Enduro-R med motardfälgar :tummenupp

Tror faktiskt att den vanliga Enduron är mer lämpad med motardfälgar då R'en har en mjukare & längre fjädring, vilket man kanske inte vill ha på asfalt (gungigt). köp plasten, dekalkit kostar 12-1500kr
 
Tror faktiskt att den vanliga Enduron är mer lämpad med motardfälgar då R'en har en mjukare & längre fjädring, vilket man kanske inte vill ha på asfalt (gungigt). köp plasten, dekalkit kostar 12-1500kr

Jo det är sant iförsig.
Fast jag skulle vilja ha 2 i en hojar om man säger så,möjligheten för grus och skogsbus men även motard köra.
 
Efter tester i bänken så får hojen fortfarande för lite luft med nilzz insug. Nu jagas det ngt speciellt go-kart-filter som förhoppningsvis råder bot på det problemet. Det kan dock ta 1-2 veckor innan vi får hem ett sånt...
 
Hm jag vad ska man säga,denna smällter man verkligen för.
Man kan väl bara smått ångra sig att man inte vänta lite med sitt köp och kluvenheten om man skulle ha smc eller enduro men men som vanligt kommer jag väl gnälla,ångra,vara kluven men samtidigt nöjd som jag är med min smc :hihi

Här får du två bitar av kakan och snuskigt snygg är den ovan på allt.

KTM 690 Enduro-R med motardfälgar :tummenupp

Fick svar från Charli idag dvs ägaren av hojen.

Och han har tagit hjul från Smc och satt på Enduron och det passade rätt av bak och fram:banana

Får kanske bli en uppsättning Smc fälgar.Du ska inte sälja dina:D
 
Efter tester i bänken så får hojen fortfarande för lite luft med nilzz insug. Nu jagas det ngt speciellt go-kart-filter som förhoppningsvis råder bot på det problemet. Det kan dock ta 1-2 veckor innan vi får hem ett sånt...

Undrar då hur det skulle vara med orginal luftburken om den får för lite luft med ett rör på 60mm!

Man börjar ju fundera på alla som byter till slipon och mappar till acramappen, utan att öka luftflödet. Hur mkt för lite luft får dom hojarna egentligen?

Fick svar från Charli idag dvs ägaren av hojen.

Och han har tagit hjul från Smc och satt på Enduron och det passade rätt av bak och fram:banana

Får kanske bli en uppsättning Smc fälgar.Du ska inte sälja dina:D

Framhjulet kan du ta från vilken ktm/husbaerg motard som helst bara den har den grova axeln 26 eller 28mm, kommer inte ihåg vilket.
Det fins med andra ord ganska många beggade, blir inte riktigt lika dyrt då.
 
Last edited:
Kanske en dum fråga.. Men e nyblivne 690 SMC 09 ägare och har nog en dum fråga till.. Läste att man kan snabbställa om tändning / bensinflöde? för att få snabbare gaspåverkan. Är detta ngt alla gjort och i så fall redan vid inkörning? Nu har jag acraslip och mappat om den.. Eller var det inte smc som hade denna inställningsmöjlighet?
 
Kanske en dum fråga.. Men e nyblivne 690 SMC 09 ägare och har nog en dum fråga till.. Läste att man kan snabbställa om tändning / bensinflöde? för att få snabbare gaspåverkan. Är detta ngt alla gjort och i så fall redan vid inkörning? Nu har jag acraslip och mappat om den.. Eller var det inte smc som hade denna inställningsmöjlighet?

Läs instruktionsboken så kommer du förstå vad det handlar om:tummenupp
 
Läs instruktionsboken så kommer du förstå vad det handlar om:tummenupp
Jo men av den fick jag fram att det fanns några alternativ, typ inställning 2 borde vara den jag var ute efter. Men inte om man skall vänta till efter inkörning. Om det var värre för motorn på ngt sätt
 
Jo men av den fick jag fram att det fanns några alternativ, typ inställning 2 borde vara den jag var ute efter. Men inte om man skall vänta till efter inkörning. Om det var värre för motorn på ngt sätt

Full gas från dag 1, rasar de så rasar det.
Du har ju ändå 2års garanti. :tummenupp
 
Mätaren är bytt, det beror dock inte på fukt, utan att mätartavlan vibrerar och skaver mot glaset så det blir repor/smutsigt.

Tanklocket läcker när den är absolut fulltankad, men det finns en foampackning att sätta dit. Har köpt men inte monterat den.

Hej, har precis skaffat en SMC, undrar vilken "foampackning" man ska köpa och var, för att slippa bensin i nacken :confused:
 
Hej, har precis skaffat en SMC, undrar vilken "foampackning" man ska köpa och var, för att slippa bensin i nacken :confused:

Drufrus hade satt en typ akvarie eller liten bensinslang på luftningen på lockat och slagit en knut på slangen.
Alternativt att man leder ner slangen snyggt någonstans.

Har du kollat med säkerhet om det kommer från själva runt om tanklocket eller från luftningen på locket
 
Drufrus hade satt en typ akvarie eller liten bensinslang på luftningen på lockat och slagit en knut på slangen.
Alternativt att man leder ner slangen snyggt någonstans.

Har du kollat med säkerhet om det kommer från själva runt om tanklocket eller från luftningen på locket

Ser ut att komma ut runt tanklocket men får testa sätta slang på luftningen, thanx!
 
Hej skulle vilja sätta tillbaka kablarna till strypningen 1 och 2an men vilken satt vart av gul/grön och blå/röd någon som skulle kunna kolla det? mvh Mats
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top