KTM 690 Smc 2008

Tjena. Ska snart byta till större mc då jag bara har lätt nu. Vill ha en Smc när jag skaffar tung och då undrar jag om den är värd att strypa ner och sen ta väck strypning när man får tung ?
 
Försäkringen?

Så nu har här samlats ihopa endel SMC ägare.

Verkar vara lite olika vad folk har fått i försäkringspremie.
Men Bilsport & MC verkar vara fördelaktiga.

Går man dock in på deras beräkningssida så får man fram kring ca 3500-3800 kr.
Kollar man sen i modell listan över offroad hojar så finns inte 690 SMC med men 660 SMC , 690 eundro ,950 SM .
Mig veterligen är ju 950 SM klart kraftigare och inte nån vidare offroad hoj.

Så vad för försäkrings premie har ni på hojarna.
 
ja det small till rätt bra, hann inte reagera ens men har minne från allting ..
ibland har man mindre oflyt helt enkelt men 4 revben i ryggen gör ont .. dom gav mig 2 doser morfin i ambulansen .. men det hjälpte föga .. fyfan va ont det gör :) .. men vill man va fin får man lida pin :)

hojen ska lämnas på lördag Jonte Engdahls ..

Somliga gör allt för att bli höga :tummenupp Skoja bara, lider med dig och hojjen:jisses
 
Kollar man sen i modell listan över offroad hojar så finns inte 690 SMC med


Gå in på "försäkringskalkulatorn", där finns 690 SMC med. :fakta Räknade nyss att den kostar 6500 för mig hel/hel i göteborg, medlem i SMC.

Eric
 
Somliga gör allt för att bli höga :tummenupp Skoja bara, lider med dig och hojjen:jisses


hojen klarade sig förvånansvärt bra , bara repor vad vi kunde se! inga läckage... :tummenupp

Så nu har här samlats ihopa endel SMC ägare.

Verkar vara lite olika vad folk har fått i försäkringspremie.
Men Bilsport & MC verkar vara fördelaktiga.

Så vad för försäkrings premie har ni på hojarna.



26 år , kort i 2 år , boendes i Ystad, zon 3

3500:- hel/hel :)
 
Last edited:
Sådär, nu har jag använt den "enkla" metoden och rensat upp lite baktill.
Blev ganska bra med L-profiler, och det verkar som avgaserna missar blinkarna :)
 

Bifogat

  • DSC00443_320x240.jpg
    DSC00443_320x240.jpg
    17.4 KB · Visningar: 161
  • DSC00444_320x240.jpg
    DSC00444_320x240.jpg
    15.4 KB · Visningar: 186
Last edited:
Gå in på "försäkringskalkulatorn", där finns 690 SMC med. :fakta Räknade nyss att den kostar 6500 för mig hel/hel i göteborg, medlem i SMC.

Eric

Jo ja men tydligen lyckas somliga försäkra den som offroad.
Som man tycker borde även 690 smc gå som offroad om man kollar tabellen.
Här nedan är modellerna som är med i offroad tabellen:

KTM-modeller: Sting 125 / LC 2, 125 EXC, 200 EXC, 250 EXC 2-t (GSA), 250 EXC 4-t (RCA), 300 EXC 2-t, 380 EXC 2-t, 400 EGS-E / LSE, 400 EXC, LC 4-E 400, 450 EXC, 520 EXC, 525 EXC, 620 Duke, 620 EGS-E / LSE, 620 EGS-E Adventure, 625 Supermoto, 625 SXC, 640 Duke, LC 4 640 Supermoto, LC 4-E 640, R 640 Adventure, 660 SMC, 690 Enduro, 950 S Adventure, 950 Super Enduro, 990 Adventure, 950 Super Moto

hojen klarade sig förvånansvärt bra , bara repor vad vi kunde se! inga läckage... :tummenupp

26 år , kort i 2 år , boendes i Ystad, zon 3

3500:- hel/hel :)

Fick du skicka in foto osv på hojen när du teckna försäkringen?
 
Last edited:
Tjena. Ska snart byta till större mc då jag bara har lätt nu. Vill ha en Smc när jag skaffar tung och då undrar jag om den är värd att strypa ner och sen ta väck strypning när man får tung ?

Om du verkligen vill ha SMC så skulle jag rekommendera att strypa den.
Jag kör för tillfället strypt Duke och det funkar väll okej. Vill man ha lite roligare och vara lite mera olaglig så kan man ju alltid plocka bort strypningen om man skulle tröttna.

EDIT: Du måste lämna in hojen för att strypa av/på eftersom allt görs elektroniskt.
 
Om du verkligen vill ha SMC så skulle jag rekommendera att strypa den.
Jag kör för tillfället strypt Duke och det funkar väll okej. Vill man ha lite roligare och vara lite mera olaglig så kan man ju alltid plocka bort strypningen om man skulle tröttna.

EDIT: Du måste lämna in hojen för att strypa av/på eftersom allt görs elektroniskt.


Hur går den strypt?
 
Vad gör man när man har lite småtråkigt, lite halv sjuk å dagarna känns bara längre å längre eftersom det börjar närma sig leverans... jo man PSar om en Enduro till Rally... :D

Min tolkning om hur kommande Rally modell kommer se ut...
 

Bifogat

  • 690rally_PS.jpg
    690rally_PS.jpg
    223.4 KB · Visningar: 144
Helt okej. Lite småbluddrig bara men eftersom strypning är elektronisk och gjort på ett ordentligt sätt så rullar det på ganska bra ändå.

Okej tack för svaret :tummenupp

Vad kommer man upp i för hastighet då?

Är där nått gasres?

Frågar eftersom jag tänkte köpa en 690 smc och köra den strypt! och det är väll nästan samma motor i dom!
 
Okej tack för svaret :tummenupp

Vad kommer man upp i för hastighet då?

Är där nått gasres?

Frågar eftersom jag tänkte köpa en 690 smc och köra den strypt! och det är väll nästan samma motor i dom!

Jag kör max 5000rpm just nu, ligger runt 110km/h då.

Inga problem att gasa upp den på tvåan, trean har jag ingen aning om (har inte ens kommit så långt att jag lyfter på trean, precis lärt mig att koppla upp hojen också)

Vill du strypa den så gör det! Helt klart värt det. Blir lite moppekänsla om man tidigare kört 660/525/husaberg kanske men förvånansvärt bra strypning i insprutningshojarna.
 
Jo ja men tydligen lyckas somliga försäkra den som offroad



Fick du skicka in foto osv på hojen när du teckna försäkringen?


min är försäkrad som Offroad .. man måste vara 24 och har den inlåst på natten med 2 lås ...

har inte fått papprena på den än , men ska ta bild och skicka in :)
 

Bifogat

  • försäkring.JPG
    försäkring.JPG
    146.9 KB · Visningar: 176
Last edited:
min är försäkrad som Offroad .. man måste vara 24 och har den inlåst på natten med 2 lås ...

har inte fått papprena på den än , men ska ta bild och skicka in :)

Snyggt:tummenupp En annan får pröjsa dubbelt av vad du betalar bara för man bor i storstaden och ändå är man 34 år.
 
Jag kör max 5000rpm just nu, ligger runt 110km/h då.

Inga problem att gasa upp den på tvåan, trean har jag ingen aning om (har inte ens kommit så långt att jag lyfter på trean, precis lärt mig att koppla upp hojen också)

Vill du strypa den så gör det! Helt klart värt det. Blir lite moppekänsla om man tidigare kört 660/525/husaberg kanske men förvånansvärt bra strypning i insprutningshojarna.

Okej tackar för svaren :tummenupp
 
tycker att det ser ut som om du kommer att bli en blinkers fattigare tycker jag....

Hmm..hoppas inte det, bilden är lite missvisande för dom pekar lite nedåt så ytterspetsen på blinkersen ligger under utblåset när man känner med handen. Får se efter provkörning imorn om den brinner upp :tummenupp
 
Hmm..hoppas inte det, bilden är lite missvisande för dom pekar lite nedåt så ytterspetsen på blinkersen ligger under utblåset när man känner med handen. Får se efter provkörning imorn om den brinner upp :tummenupp

Bra där bange, loctite o låsbricka så kommer det funka fint:tummenupp Nu har du ordnung in der schwanz ..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top