KTM 690 Smc 2008

Helt okej. Lite småbluddrig bara men eftersom strypning är elektronisk och gjort på ett ordentligt sätt så rullar det på ganska bra ändå.

Tack för svaret. Blir nog att man skaffar smc då och stryper ner. Lite onödigt att köpa något och sen byta efter två år.
 
Har kört 110mil och har inte gjort första servicen än.
Lelle hade den första halvlediga tiden den 23:e maj. Denna tid bokade jag direkt när jag hämtade hojen. Så nu får hojen helt enkelt stå & vila några dagar. Ktm/lelles vill inte att hojen gått mer än 120 mil till första service, om det skulle rasa ngt skulle tydligen KTM vara väldigt kinkiga.

Fick oxå veta att det finns en strypning på hojen, som tar på 2:an & 3:ans växel. (Buller strypning) Gjorde tydligen ingen skillnad på hur hojen gick:va
Ska be dom att ta bort den ändå....
Dom tar tydligen inte bort denna per automatik vid första servicen, tur att man frågade då.
 
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?
 
Har kört 110mil och har inte gjort första servicen än.
Lelle hade den första halvlediga tiden den 23:e maj. Denna tid bokade jag direkt när jag hämtade hojen. Så nu får hojen helt enkelt stå & vila några dagar. Ktm/lelles vill inte att hojen gått mer än 120 mil till första service, om det skulle rasa ngt skulle tydligen KTM vara väldigt kinkiga.

Fick oxå veta att det finns en strypning på hojen, som tar på 2:an & 3:ans växel. (Buller strypning) Gjorde tydligen ingen skillnad på hur hojen gick:va
Ska be dom att ta bort den ändå....
Dom tar tydligen inte bort denna per automatik vid första servicen, tur att man frågade då.

Låter skumt,strypning på 2.an & 3.ans växel som är bullerstrypning :va
Då borde det även göra nåt litet om ljudet blir högre utan den strypningen eller hur funkar det?

Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

De flesta verkar nöjda med sina 690 smc än sålänge,snyggare än 690 sm oxå.
Nog nån kilo lättare oxå.Effekt och utväxlingsmässigt vet jag inte om där skiljer mycket?
 
Last edited:
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

Tyngre och slöare i originalutförande.

MEN du kan få en 07:a SM inkl. Acra-pipor för 79.900:-. Så fort du bytt till andra pipor och drevat om den så går den faktiskt inte så illa. Så anser du det är värt att lägga mellanskillnaden på en SMC så gör det:)
 
Nu börjar det ta sig.... Den blev genast lite snyggare med Akra på:D
Snart kommer lite kolfiberskydd å piffar till det lite också:yoparty
 

Bifogat

  • DSC01311.JPG
    DSC01311.JPG
    149.3 KB · Visningar: 352
Nu börjar det ta sig.... Den blev genast lite snyggare med Akra på:D
Snart kommer lite kolfiberskydd å piffar till det lite också:yoparty

Wow riktigt snyggt, på med dina dyra kolfiberskydd nu, det blir ju pricken över I.:yoparty

Tack för leveransen idag:tummenupp
 
Hur är den att köra gämfört med Sm:en? (anknäbben) tyckte jag läste tidigare i tråden att nån sa att den var så jävla tråkig. Vad gör den så mycket sämre förutom att den är ful?

Den är inte ful den är bara lite annorlunda:tummenupp
Tycker ju jag som precis beställt en 690 SM-R
 
Hur mycket bättre går den med helsystem? Bättre botten?

Hur mycket är svårt å säga, den går ju rätt bra från början:D
Den blev betytligt rappare å bättre botten iaf.... Lättare å mer kontrollerat slangande upplavde jag den också:yoparty
 
Bänkat den? Vore grymt kul o se bromskurvor på org. vs helsystem
 
Hur mycket bättre går den med helsystem? Bättre botten?
Vid KTM:s Roadshow så provade jag och min polare 690SMC orginal och med akra helsystem och vi upplevde båda två att det inte verkade skilja så mycket mellan dem konstigt nog....förutom ljudet förståss.
Men om någon lägger upp kurvor så vet vi ju sanningen.
 
Hur mycket är svårt å säga, den går ju rätt bra från början:D
Den blev betytligt rappare å bättre botten iaf.... Lättare å mer kontrollerat slangande upplavde jag den också:yoparty

Visst går den bra, men effektkurvan är ju som en gammal SAAB Turbo. Jag hoppas verkligen på bättre botten när jag får på helsystem, det är ju det man vill ha på en motard.
 
Visst går den bra, men effektkurvan är ju som en gammal SAAB Turbo. Jag hoppas verkligen på bättre botten när jag får på helsystem, det är ju det man vill ha på en motard.

vill ni ha bättre vrid på botten sätt på komfort läget:D
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top