KTM 690 Duke R

Någon som vet om en sån där fuel box från kevxtx räcker på en Duke R -15 om man bytt till K&N-filter och DNA S2 filterlucka?

får den tillräckligt med bränsle med den boxen?


http://www.ebay.com/itm/KTM-690-Duke-690-SMC-R-SMC-690-Enduro-O2-Controller-Fuel-Mod/141703726206?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D31965%26meid%3D003b015b529a41799cae32afeeff4405%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D131534695447

 
Hej!
Vet inte om man platsar in i 690 R forumet, men min 690Cup är ju egentligen en R i banutförande.

Har bytt till en manuell kamkedjespännare. OCH vilken enorm skillnad. Går mycket tystare och även jämnare på tomgång.
Ett par frågor: Är det någon som vet vad det är för mapp i min 690 Cup? Kan det vara en EVO2 mapp?
Och i så fall är lambda sonden satt ur spel i denna mapp? Open loop. Annars är det väl closed loop upp till 4500rpm? Någon som vet hur dubbelstiften fungerar. Går den bara på dubbla stift på låga varvtal?

På Lördag är det dags för lite bänkning i Magnus Motorworks bänk.

https://www.facebook.com/Magnus-Motor-Works-157750384240358/?ref=ts&fref=ts

Då är det upp till bevis om alla 79 pållar är på plats.....2015-10-11 13.55.38-1.jpg
 
Hej!
Vet inte om man platsar in i 690 R forumet, men min 690Cup är ju egentligen en R i banutförande.

Har bytt till en manuell kamkedjespännare. OCH vilken enorm skillnad. Går mycket tystare och även jämnare på tomgång.
Ett par frågor: Är det någon som vet vad det är för mapp i min 690 Cup? Kan det vara en EVO2 mapp?
Och i så fall är lambda sonden satt ur spel i denna mapp? Open loop. Annars är det väl closed loop upp till 4500rpm? Någon som vet hur dubbelstiften fungerar. Går den bara på dubbla stift på låga varvtal?

På Lördag är det dags för lite bänkning i Magnus Motorworks bänk.

https://www.facebook.com/Magnus-Motor-Works-157750384240358/?ref=ts&fref=ts

Då är det upp till bevis om alla 79 pållar är på plats.....View attachment 424824

Du får gärna delge oss vad din mapp heter... undrar oxå nämligen om dt finns en evo2 mapp till duken.
De flesta åf hittar ingen...
 
Har bytt till en manuell kamkedjespännare. OCH vilken enorm skillnad. Går mycket tystare och även jämnare på tomgång.


Vad för manuell kamkedjespännare valde du?

Tror jag behöver en till min 690 Duke-'08 också... :huvet
 
Hej!

Vet inte vad min mapp heter. Kommer inte åt ECUn via tune ecu då detta är en 2012.
Men den går riktigt bar. Ger ca 73-74 på bakhjulet i en superflow med rejsdäck DIN justerat. Lambda sonden verkar urkopplad.
Ligger på Lambda ca 0,9 över hela registret.
Verkar bara gå på båda tändstiften upp till ca 4500rpm.
Alla justeringar som verkade till att den fick mera luft på insugs sidan var av godo.
Provade med lite justeringar på avgas systemet, men alla ändringar var till det sämre.
Verkar som om Akrapovics helsystem i titan är rätt väl utprovat. :yoparty

2015-11-07 12.43.00.jpg
 
Vad för manuell kamkedjespännare valde du?

Tror jag behöver en till min 690 Duke-'08 också... :huvet

Hej!

Vet inte vad den heter. Utprovad på många krosskartar som kör med LC4 motorn.
Magnus min motor trimmare fixade denna åt mig. Riktigt stor skillnad. Och ändå har min motor bara gått ca 200 mil. Förvisso ban åkning enbart.

Kolla med Magnus på Magnus motor Works. 070 3706077

2015-11-07 11.05.07.jpg
 
Hej!

Vet inte vad den heter. Utprovad på många krosskartar som kör med LC4 motorn.
Magnus min motor trimmare fixade denna åt mig. Riktigt stor skillnad. Och ändå har min motor bara gått ca 200 mil. Förvisso ban åkning enbart.

Kolla med Magnus på Magnus motor Works. 070 3706077

View attachment 425124


Tack!

Messar honom och frågar.

Edit: Rassel-mayhem på tomgång här borta efter ca 1200 mil...
 
Last edited:
Nå vad fick du för svar..... ;)

Hej!
Jo, jag fick svaret att han inte fick ställarna billigare än om jag skulle köpa själv, så det är vad det får bli.
Ang märken på ställerna så nämndes Rally Raid (hur vanlig som helst)och nån holländsk(?) sort som jag inte lyckats hitta.
 
Hej!
Ja precis en sådan spännare har han monterat på min hoj. Det blev kanonbra.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top