KTM 690 Duke R

20120329167.jpg

Fick monterat en ny bromsvätskebehållare som ska sitta fram igentligen bara för och få på KTM Powerparts locket bak med :dummer :hihi

Frågan är om man ska ha kvar org bellypanen i vitt för det matchar eller ska man montera en kolfiber från Akra :va :hihi

20120224106.jpg

7560812000049_4130.jpg

Fan vad bra du hade bild med kolfiber ;) Har du möjlighet och ta en bra närbild och skicka på din :) Är så kluven ;) Funderar på kolfiber sen sätta en snygg Akra logga på den.

Såg du har powerdisken fram med vill du ta en bild på den med :tummenupp Hade varit lysande se hur det ser ut på hojen :tungan

Såg du har powerdisken fram med vill du ta en bild på den med :tummenupp Hade varit lysande se hur det ser ut på hojen :tungan

DSCN6436.jpgDSC00453.jpg

har ingen bättre bild för tillfället, kan fota i helgen :tummenupp
kolfiber hela vägen tycker ja, sen sitter det ju små acra-logger på dom fråm början!

ja blev väldigt sugen på att beställa en sån dekal till bak fälgen som du visa.. men hittade inte det någonstans!? :va

Funkar powerdisken rakt på !? på min har jag fram-ok från en smc...

Dekalerna har inte släååts än de ska släppas nu i April hoppas jag. Tror skivan ska passa rakt av :tummenupp Du behöver inte fota hitta bra bilder i ditt galleri :hihi

View attachment 358537View attachment 358538

har ingen bättre bild för tillfället, kan fota i helgen :tummenupp
kolfiber hela vägen tycker ja, sen sitter det ju små acra-logger på dom fråm början!

ja blev väldigt sugen på att beställa en sån dekal till bak fälgen som du visa.. men hittade inte det någonstans!? :va

Funkar powerdisken rakt på !? på min har jag fram-ok från en smc...

hittade du nån stryp på duke r och i såfall vart satt den ? lite missnöjd med krämen i duke r

Min är mappad sen k&n filter sen leo vince slipon. Tycker min går bra :tummenupp

Nån som kan kommentera hur denna står sig mot 690 SMC R 12 vad gäller bus och bana?
Finns en duke R 10 här i närheten med helakra och evo 2 kit som ser lockande ut, frågan är bara om man blir insläppt på banorna och hur andrahandsvärdet står sig, modellen är ju ganska ovanlig...

Duke och SM har trevligare/kortare fjädringsväg än SMC och passar utmärkt på slät bana. För ren motardbana med hopp vinner nog SMC ronden men där är den rätt tung i alla fall jämfört med en "riktig"motard. Tror den Duke R med Evo2-kit du hittat söderöver Mada står i mitt garage nu :-) en 2010 med bara 150 mil på mätaren! Använder man dB-killer brukar det fungera, återstår att se i vår! Låter finfint nu i alla fall...

hur är dukarna körmässigt mot varandra ? jag hägde en 01:a som jag var mkt nöjd med , den sista generationen tycker jag ser lite tråkig ut men hur är den bortsett från det ? , har ngn prövat den nya 390 som jag tycker är grymt frän bortsett från effekten ?

Hej allihopa! Jag är nybliven ägare till en 690 Duke 2008, dock ingen r. Hoppas det går bra att jag ställer lite frågor ända. :)

Den har gått 600 mil nu. Förra ägaren bytte olja och filter vid 500 mil. Är nästa service vid 750 eller 1000 mil? Hittade inget i serviceboken.

Har pillat lite med de olika mappningslägena och märkte att den går bäst på läge 3? Ska det inte vara läge 2?

Är väldigt nöjd med Duken. :D

Hej allihopa! Jag är nybliven ägare till en 690 Duke 2008, dock ingen r. Hoppas det går bra att jag ställer lite frågor ända. :)

Den har gått 600 mil nu. Förra ägaren bytte olja och filter vid 500 mil. Är nästa service vid 750 eller 1000 mil? Hittade inget i serviceboken.

Har pillat lite med de olika mappningslägena och märkte att den går bäst på läge 3? Ska det inte vara läge 2?

Är väldigt nöjd med Duken. :D

på 2008-2009 är det service var 500de mil
100
500
1000
1500
2000

läge 3 ska vara comfort om ja inte mins fel.
men sen kan de ju vara en ny annan mappning då vet man ju aldrig :glömdet

Grattis till en kul hoj ;) ja åker också duke -08

Back