Ktm 660

Ah tackar för infon Boris :tummenupp

Om man går hela vägen hur påverkar det driftsäkerheten ?. Antar att det blir mer race inspererat, tätare service intervaller, tätare ventiljusteringar mm.

Älskar den brutala karaktären den har idag men mer effekt.
 
Ah tackar för infon Boris :tummenupp

Om man går hela vägen hur påverkar det driftsäkerheten ?. Antar att det blir mer race inspererat, tätare service intervaller, tätare ventiljusteringar mm.

Älskar den brutala karaktären den har idag men mer effekt.

Trimmningen i sig påverkar inte driftsäkerheten särskilt mycket men du kommer att varva längre och det påverkar ffa veven rätt mycket. Se till att ramlager och vev är fräscha....

Den dagen ventilerna börjar röra sig mycket så byter man dem och bygger om med mit +1mm recept som ger ventiler som håller cykelns liv ut...
 
När jag ändå har av toppen i vinter...kan det vara värt att plana lite då? Och i så fall hur mycket?

NEJ!

Vill man ha högre komp är det högkompkolv som gäller. Detta då kamtimingen påverkas av planad topp och de går inte att justera rätt då kamdrevet har splines.
 
Reparationsmanual till KTM 660 -04

Har tydligen klantat till det och slängt min pdf manual på svenska till cykeln. Finns det ngn vänlig själ som kanske har denna pdf liggandes på datorn så att man skulle kunna få en kopia?!

Tack på förhand!


Lyckades hitta den bland alla filer till sist. Hade hamnat på helt galen plats. :-) Tyvärr så var den på engelska vilket jag hade glömt, men det funkar det med.
 
Last edited:
Har tydligen klantat till det och slängt min pdf manual på svenska till cykeln. Finns det ngn vänlig själ som kanske har denna pdf liggandes på datorn så att man skulle kunna få en kopia?!

Tack på förhand!

Jag tar gärna en kopia om det är ok.
Mark at braflyt.se
 
Tänkte kolla om någon sitter på några delar till en KTM 660 SMC -04 igen.
Behöver ett nytt baklyse igen, packningssats för motor (hela), och möjligtvis ett par blinkers.
 
Tja gubbar, joinar er med samma 2-hjuling till nästa säsong förutsatt att jag finner en här/blocket.

Tänkte kolla om någon har uppgifter på orginal-effekt och vikt för en ktm 660 smc.
 
Vad sa upp sig denna gång? Vad har du gjort sedan tidigare?

Det är packningen som inte satt riktigt tätt, dvs den platta ytan på motorn (dålig förklaring men..), under förgasaren typ, läckte det en hel del olja ifrån. i och med att man körde kom det även olja bak på bakdäcket, så den måste öppnas upp igen, denna gång av en som kan meka iaf.

Vet inte vad du menar annars riktigt?
 
Last edited:
Hur mkt måste man skruva isär av förgasaren om man vill kolla munstycken? Nått bra att tänka på när man skall ha isär det? MVH
 
har funderingar på att porta toppen, något bra ställe som kan sin sak vart hittar jag det? vad menas med när dom skall plasta toppen?
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top