Ktm 660

Har ju läst en massa i tråden, om olika bestyckningstips osv. Men verkar finnas ett par olika alternativ så jag frågar ändå :tungan

660 -06, inget luftburkslock och inga plaströr kvar, något öppnade orginaldämpare (skall ev. bygga om igen med perforerat rör rakt igenom hela, nu är ärtröret i bakre halvan borta, samt utblåset upptaget större). Borttagen SAS. i övrigt orginal.

Det satt 45 & 145 i nu.

Dom flesta verkar överrens om att man ska ha 48 i låg, rätt?

Ang. högfart verkar det rekommenderas både 168 och 170, vilket passar mig bäst? Funderar själv på 170?

Luftskruv runt två varv ut?

Tar gärna ett snabbt svar, tänkte beställa saker nu ikväll. :tummenupp

Edit: hittar inte lågfart #48 i ktmshop på lelles.se, nån som vet annan hoj/årsmodell (ktm) som har samma sorts munstycke i 48?

Att komma med ett komplett recept ner på nivå om bränsleskruv kan ingen göra...

45 är utmärkt som lågfart såvida du inte måste skruva ut bränsleskruven massor för att den skall gå bra på tomgång.

168 eller 170 är skit samma det viktiga är vilken nål du åker, utan den infon är all rådgivning värdelös.

54531607048 heter 48 lågfart
 
Last edited:
Att komma med ett komplett recept ner på nivå om bränsleskruv kan ingen göra...

45 är utmärkt som lågfart såvida du inte måste skruva ut bränsleskruven massor för att den skall gå bra på tomgång.

168 eller 170 är skit samma det viktiga är vilken nål du åker, utan den infon är all rådgivning värdelös.

54531607048 heter 48 lågfart

Okej, ja jag förstår att man inte kan säga rätt pos. för luftskruven såhär över ett forum, tänkte mest höra vad som är "grundläge" eller vart man ska börja justera, men det löser sig nog.

Okej, trodde det gjorde en hel del skillnad vilket högfart man hade, men de kanske är hugget som stucket. Ang nål så har jag av lathet inte kollat det, tittade bara munstyckena. Skulle dock tro att det är standard avstrypningskit, vilket borde innebära obek-r om jag fattat rätt, hojen var ju i övrigt orginal när jag köpte den, utom borttaget luftburkslock, trottelstopp osv..

Vi pratade ju om lite bestyckning och nålar via pm, men fick inget svar på det sista jag skrev till dig. Tänkte om du ev. hade något lämpligt liggandes till min hoj.

Tack för nr. på 48:an!
 
Okej, ja jag förstår att man inte kan säga rätt pos. för luftskruven såhär över ett forum, tänkte mest höra vad som är "grundläge" eller vart man ska börja justera, men det löser sig nog.

Okej, trodde det gjorde en hel del skillnad vilket högfart man hade, men de kanske är hugget som stucket. Ang nål så har jag av lathet inte kollat det, tittade bara munstyckena. Skulle dock tro att det är standard avstrypningskit, vilket borde innebära obek-r om jag fattat rätt, hojen var ju i övrigt orginal när jag köpte den, utom borttaget luftburkslock, trottelstopp osv..

Vi pratade ju om lite bestyckning och nålar via pm, men fick inget svar på det sista jag skrev till dig. Tänkte om du ev. hade något lämpligt liggandes till min hoj.

Tack för nr. på 48:an!

Kolla att du verkligen har OBEKR. Hade du verkligen 145 i huvudmunstycke?

45/170 OBEKR är en vettig kombination.
 
Tjena! tänkte kolla vilken nål jag har i förgasaren, hur pass mycket bör jag skruva isär? Hur syns det på nålen vilken typ det är? keihin förgasare. Mvh
 
Tjena! tänkte kolla vilken nål jag har i förgasaren, hur pass mycket bör jag skruva isär? Hur syns det på nålen vilken typ det är? keihin förgasare. Mvh

Plocka av locket på förgasaren mha en insex. När du tittar ner finns där ytterligare en insex som är fjäderbelastad. Skruva ur den. Där sitter nålen...

48-9080.jpg


På bilden illustreras clipset ochd ess läge, notera detta. Strax nedanför clipsspåret finns några bokstäver ingraverade ex OBEKR eller OCEMT....
 
Snabba svar, perfekt! Tackar så mycket Boris! Angående nålarnas olika beteckningar, vart kan jag läsa om sånt?
 
Angående dom här JD kitten som finns, är det kit till om man enbart har trimmat, såsom portat topp plus helsystem o hela den trimbiten, eller märker man någon skillnad ändå otrimmat? Dom har skrivit på deras hemsida att de har Dyno testat prylarna, men är det med trimmad eller otrimmad motor? jag hittar ingen info om det iaf. Någon som vet något?
 
Angående dom här JD kitten som finns, är det kit till om man enbart har trimmat, såsom portat topp plus helsystem o hela den trimbiten, eller märker man någon skillnad ändå otrimmat? Dom har skrivit på deras hemsida att de har Dyno testat prylarna, men är det med trimmad eller otrimmad motor? jag hittar ingen info om det iaf. Någon som vet något?

JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....
 
JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....

Okej. hur vet jag vilka storlekar man får med på munstyckena? är det som vanligt markerat eller kan jag glömma det? Dom verkar skicka med 4st munstycken och 2 st nålar enl bild, kan det vara 2 olika hög och 2 olika låg vars ska harmonera med de olika 2 olika nålarna?
 
Okej. hur vet jag vilka storlekar man får med på munstyckena? är det som vanligt markerat eller kan jag glömma det? Dom verkar skicka med 4st munstycken och 2 st nålar enl bild, kan det vara 2 olika hög och 2 olika låg vars ska harmonera med de olika 2 olika nålarna?

Det är standard Keihin munstycken som ingår. Om minnet inte sviker mig är det 45 och 48 i lågfart och 165+170 i huvudmunstycke. Sen är där röd+blå nål. En för hög höjd+hög temp och en för havsnivå vid normal temp.
 
Det är standard Keihin munstycken som ingår. Om minnet inte sviker mig är det 45 och 48 i lågfart och 165+170 i huvudmunstycke. Sen är där röd+blå nål. En för hög höjd+hög temp och en för havsnivå vid normal temp.

Ok det blir en beställning känns det som. Den här o-ringen du pratade om, hur sitter den??
 
Last edited:
JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....
Vad tar du för ett sånt kit?
mvh Fredrik
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top