Ktm 660

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Det är inte så att du gillar wheelisar i balansläget?

Har inte lärt mig köra på balansläget riktigt än :gnissla

Det fick jag också men det läckte från vänster sida längst upp..den övre "cylinder head", och förmodligen lite varstanns runt där den "packningen" hade förtvinnat... satte bara ditt ny 3 bond och voila..ingen mer läcka ingen mer olje pöl.....läkte däremot inte lika mycket som din men kan va värt att kolla innan du splittar motorn

Tack för tipset! den blev tydligen temporärt fixad idag i alla fall. Det var tydligen inte tätt vid fotcylinderpackningen. Efter nu ca 3timmar "extrem"-körning med körning på bakhjulet och stoppies och div. skojigheter så läcker den tydligen litegrann ändå, men det är så minimalt (ca 6cl~) så att så länge den inte börjar läcka mer så kör jag på såhär tills säsongen är slut.
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Skruvar?

Jag gick igenom hojen idag och noterade två skruvhål (tror jag) utan skruvar i, den ena sitter till höger bakom cylindern se första bilden.
w0677qqg.jpg


Den andra sitter under vattenpumpen hålet syns tyvärr ej på bilden men nån kanske vet ändå.
58ukorjd.jpg


Har skruvarna ramlat bort eller ska det inte vara några?

Tacksam för svar :Bugar
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Den vid tändstiftet som du visar bild på din hoj är bara avrinningshål för tändstiftet... om det skulle komma in fukt där t.ex. så ingen skruv ska sitta där iaf. Den andra vetifan
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Har inte lärt mig köra på balansläget riktigt än :gnissla



Tack för tipset! den blev tydligen temporärt fixad idag i alla fall. Det var tydligen inte tätt vid fotcylinderpackningen. Efter nu ca 3timmar "extrem"-körning med körning på bakhjulet och stoppies och div. skojigheter så läcker den tydligen litegrann ändå, men det är så minimalt (ca 6cl~) så att så länge den inte börjar läcka mer så kör jag på såhär tills säsongen är slut.

...det är en KTM....det skall väll läcka lite :)
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Den vid tändstiftet som du visar bild på din hoj är bara avrinningshål för tändstiftet... om det skulle komma in fukt där t.ex. så ingen skruv ska sitta där iaf. Den andra vetifan

Ok tack för det kvicka svaret, undra vad fan den andra är till för :va
 

M.W.

StökaMc Stockhom
Gick med
13 Sep 2007
Ort
tokholmo
Hoj
R1
nån som har koll på vilka dekal kitt det är som passar till 660 06
känns som kylarvingarna framskärm och övre del på bakstänkan är dom samma som till 525 mlf finns ju annars inte så mycket att välja på till enbart 660 eller lc4 modellerna
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Fan fan fan fan.. idag då jag skulle ta en bustur i stan efter det hade regnat så for hojen omkull då jag svängde lite över ett järnvägsspår jag inte tänkte på. Handbromsen + baklykta o blinkers gick sönder, kraschpuckarna räddade den f.ö väldigt bra.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Fan fan fan fan.. idag då jag skulle ta en bustur i stan efter det hade regnat så for hojen omkull då jag svängde lite över ett järnvägsspår jag inte tänkte på. Handbromsen + baklykta o blinkers gick sönder, kraschpuckarna räddade den f.ö väldigt bra.

Hehe andra baklyktan denna säsongen!
Nu har inte jag fler på lager iaf! :)
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Hehe andra baklyktan denna säsongen!
Nu har inte jag fler på lager iaf! :)

Haha osis. Näe men jag tror jag ska försöka ta glaset som var av på den andra o tejpa dit, så får man köpa nytt senare. Inge vidare roligt att åka utan handbroms dock :d
 

M.W.

StökaMc Stockhom
Gick med
13 Sep 2007
Ort
tokholmo
Hoj
R1
ni som kör med akrapovic slipon vilken storlek på förgasarmunstycken kör ni på
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Har ett par i princip oanvända ljuddämpare liggandes från en stulen 625 SMC -05. Verkar inte vara någon 625-ägare som var sugen, någon här som vill ha ett par inför besiktning/att modda? Säljes billigt!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top