Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Ingen skillnad. Slå till....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Okey, tack!
Såg att det var annan färg på framdämparen, -05 något ljusare men båda med WP-klibbor... är det samma dämpare ändå?
Tror det blir ett köp nu snart... så jävla sugen på att börja köra igen![]()
Hur har vi det med dämpare bak, finns det bara för 90-kiloas gossar eller även 100?
Riktiga män väger över 100 kg (0.1 ton).
Skillnader mellan 660 -05 och -06, är det några?
Är 800 mil mycket eller ska man slå till?
Jo en skillnad är det. Cylinderfotspackningen är i papp på 05an, vilket har lett till att det blivit läckage där på en del hojar. Ryktet säger att det tydligen har gått på garanti att man fått en ny i metall, men det är inget jag vet säkert. Ett tips kan ju vara att kolla på den iaf om det är en 05a du ska köpa.
(Trodde aldrig jag skulle säga emot Boris Jr.)
Tänkte kolla lite mer er andra, hur går era 660? När jag provkörde den så upplevde jag den som att den inte gick alls på lägre varv och att den mest hostade och dog när man kom ner för lågt. Ska det vara så eller är det något konstigt?
Åfan. Kul att veta iallafall så då vet man att det inte är något problem med denJa, dom är så. Antagligen skulle det försvinna med lite mer svängmassa. Till priset av en mindre rapp motor.
Tänkte kolla lite mer er andra, hur går era 660? När jag provkörde den så upplevde jag den som att den inte gick alls på lägre varv och att den mest hostade och dog när man kom ner för lågt. Ska det vara så eller är det något konstigt?
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.Hur låga varv snackar vi nu?
Min 660 med Akra-slipon var lite tjurig om du gasade på för hetsigt under ca. 3300rpm om jag minns rätt.
Med rallykammen kunde jag däremot krana på hårt från knappt 2500rpm utan att den protesterade.
Jag körde även acc. pump-modden på min, kommer inte ihåg om jag gjorde det med originalkammen redan, eller om det var i samband med bytet till rallykammen. De brukar ju kunna vara lite tjuriga då acc. pumpen sprutar alldeles för mycket bensin original.
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.
Jaha länka gärna till den modden eller skriv lite snabbt vad den innebär![]()
Oj, är drygt 1.5 år sedan jag höll på och grejade med den, så jag minns tyvärr inte hur den var bestyckad.
Finns två varianter man kan göra:
O-rings modden
BK-modden
Vitsen är alltså att korta ner tiden som acc. pumpen sprutar. Original brukar den ligga på mellan 2 och 3 sekunder, vilket kan dränka hojen. Rekommenderat brukar väl ligga på kring 0.5s. Finns en del klipp Youtube också.
Fast på en gatgående LC4 är detta inte att rekommendera........
På enduroprogrammet och för race finns där absolut en poäng men för gatbruk är det riskabelt. SKall man göra någon accpumpmodd så är det att byta till en diafragma med mindre volym så man minskar sprutad volym men behåller tiden...
Aha okej.
Boris du kanske kan tipsa om en lämplig bestyckning? Tycker det verkar som att den går snålt just nu då den smäller en hel del. Sen hur ska man göra med den läckande ventilkåpan? är det bara att byta packningen eller måste man lämna in kåpan och få den kollad så den är plan eller vad gör man för att fixa det så enkelt och billigt som möjligt?
Jaha men skicka ett PM då så kanske du har något roligt för migJag säljer bestyckningskit så konkurrerar ogärna med mig själv men en bra grundbestyckning är 160 42 OBEKR/5
Är det inspektionsluckorna eller locket som läcker?
Typ 50-60km/h så hoppar den fram vid tomgång och dör vid gaspåslag eller poffar och låter allmänt konstigt. Skulle uppskatta de till typ 1000-1500rpm. Vad körde du för bestyckning med ditt akraslipon utan rallykammen? Tror den går lite snålt just nu också.
Jaha länka gärna till den modden eller skriv lite snabbt vad den innebär![]()
Dör den vid gaspådrag och smäller så ska du nog byta lågfarsmunstycke till ett större. Det ska man göra efter man tagit bort strypningarna..
Att den är ryckig vid låga varv - enstånkare. Växla ned, man får ligga på lite varv annars hoppar man ju fram.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |