Ktm 660

Så skönt. :D

26588_374557179562_777139562_3687869_3660422_n.jpg
 
Kan du koppla så gör det, känns det för svårt att koppla så låt bli. Det finns ingen anledning att misshandla lådan bara för sakens skulle.


I min värld är det mycket enklare att koppla upp hojen istället för att gasa upp den.. Men när det gäller KTM 660 är ju frågan hur man gör för att INTE åka på bakhjulet...:D
 
Jag har glömt av hur man kopplar upp den :D Men jag tycker helt klart att som nybörjare är det bättre att lära sig koppla - det är mer kontrollerbart :tummenupp Ska du gasa upp den måste du ge mycket gas för att få upp den, för att sen snabbt sänka gasen när du kommer upp - här går det lätt åt h-e :gnissla
 
Jag lärde mig på allvar att åka bakhjul på 660n. Såhär gjorde jag:

Lärde mig koppla, vilket visade sig vara mycket bra när jag skulle åka saaaakta på 1 hjul.
Lärde mig använda bakbromsen, även det bra när det skulle gå sakta.

Det bästa tycker jag är att koppla upp den i stillastående på ettan, åka någon kilometer på 11:30 med användning av bakbromsen i 10-15 kilometer i timmen.

Summa summarum i min värld: Med kopplingn blir stegringen mer kontrollerad samtidigt som man inte gör av med lika mycket varv att få upp den.

Till slut lärde jag mig 12a och åkte en å en halv mil på 1 hjul, så 660 är verkligen en potent enhjulsmaskin...

/ Jens
 
Visst är de sköna att åka bakhjul men jag trivs inte riktigt med 660n i låga farter och åka bakhjul. Den blir så nervös. Den går inte ens att jämföra med min gamla xr600, den var som gjord för att åka bakhjul med.:Bugar
 
Visst är de sköna att åka bakhjul men jag trivs inte riktigt med 660n i låga farter och åka bakhjul. Den blir så nervös. Den går inte ens att jämföra med min gamla xr600, den var som gjord för att åka bakhjul med.:Bugar

Jag tycker den är "kommunikativ" (fint ord) när man åker långsamt. Men det kräver att man kan bakbromsen väl, annars håller jag med dig om nervös...

/ Jens
 
Åtdragningsmoment!

Polarn här på jobbet ska byta cylinderfotspackning på sin 660 -05
och vi har rep bok till LC4an som försvaret har på deras ktm:er
Undrar är det samma åtdragningsmoment på "alla" Lc4 or eller skiljer det åt?

Nån räv som har svar kanske?
 
Polarn här på jobbet ska byta cylinderfotspackning på sin 660 -05
och vi har rep bok till LC4an som försvaret har på deras ktm:er
Undrar är det samma åtdragningsmoment på "alla" Lc4 or eller skiljer det åt?

Nån räv som har svar kanske?

Cilnder head bolt M10?

10nm + 53nm
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top