Ktm 660

Slutar nog så tidigt det går idag. Fint väder och nyinköpt hoj. Enda som eventuellt hindrar mig är att jag slängde ut utemöblerna från förrådet till förmån för hojen. Lovade i höstas att de ska oljas innan jag slänger ut dem. Kanske ska hålla det...

Jojo, klart man ska hålla det man lovar.

MEN man behöver ju inte olja o fixa tråk när det är som ALLRA bäst väder ute. Gör det ikväll, så kör vi på först.

EDIT: Skickar mitt nummer till dig, ditt är bortsupet och jag vill ha tillbaka det!
 
Någon i småland/skåne som sitter på en ramlageravdragare till veven? Behöver få av lagerbanorna från vevaxeln :)

Jag gjorde två spår i lagerbanan med vinkelslip sedan drog jag av de med två avdragare från biltema.
Den ena avdragaren var avsedd för att gå i spåret och den andra för att ta tag i den första ...

Funkade fint, men de satt som f-n.
 

Bifogat

  • DSC00005.jpg
    DSC00005.jpg
    146.8 KB · Visningar: 67
Nu har jag också KTM! W00t!!! KTM 660. Har idag kickat tills jag fick blodsmak i munnen. Men som Mark sa när jag tittade på den:

-"Du ska inte köra nåt du inte kan starta!"

Nu vet jag hur jag startar den!!!

@Mark Ring om du vill köra en runda. Är n00b på motard och kan inte köra i skogen än. Men jag kan fika och glänsa med min nya hoj.

Vi är några i Stenungsund med Motarder oxå ifall du åker uppåt - vi åker sällan neråt....bara skitvägar nästan :D Dalsland is da shit!
 
Vad kan vara fel

Kan å kan, kan vara annat också men det kanske inte alltid nivån är rätt inställd.

Det kan inte vara förgasaren som spelar dig ett spratt? Jag hade testat att plocka ur förgasaren och rengjort den. Om ingen annan har en genialisk lösning här dvs.

Nu har jag kollat allt... men hojen knölar endå.
Det som händer är följande.
Jag kan starta cykeln och den går bra på tomgång och gas men bara i ca 20-30 sec sen dör den.
Jag kan starta den igen och igen om jag väntar någon minut och cyckeln går då pricis som tidigare 20-30 sec innan den dör.

Det jag har gjort för att bli av med problemet är följande:
-Blåst rent i förgasare, munstycken
-Kollat nivån på flotören
-Bytt bensin
-Gjort rent soppafilter+tank
-Kollat att det inte blir vakum i tanken
-Kollat tändstifftet

Någon som har någon idé vad jag ska prova nu..?
 
Nu har jag kollat allt... men hojen knölar endå.
Det som händer är följande.
Jag kan starta cykeln och den går bra på tomgång och gas men bara i ca 20-30 sec sen dör den.
Jag kan starta den igen och igen om jag väntar någon minut och cyckeln går då pricis som tidigare 20-30 sec innan den dör.

Det jag har gjort för att bli av med problemet är följande:
-Blåst rent i förgasare, munstycken
-Kollat nivån på flotören
-Bytt bensin
-Gjort rent soppafilter+tank
-Kollat att det inte blir vakum i tanken
-Kollat tändstifftet

Någon som har någon idé vad jag ska prova nu..?

När du startar den står den då med choke ute tills den dör?
Dör den trots att du har hyggligt varv på motorn mha. gasen?

Detta är ett långskott...
Har du kollat att det finns vatten i kylaren?
Funkar termostaten?

Min min kylarslang släppte en gång när jag stod vid ett rödljus.
Vattnet tömdes på två röda och motorn stannade också på två röda..

Men som sagt det är ett långskott, men lätt att kolla!!

Annars "känns" det som:
- Soppa/vakum, men det har du kollat. Skulle vara att kolla insuget/filter.
- El/tändning, låter lite långsökt men med el kan allt hända.
- ...
- ..
- Kylning/termostat?

Någon annan som har förslag?
 
Du har haft av soppalocket också för att minimera det problemet. Kolla även så att inget har fastnat i kranen så den inte ger tillräckligt flöde?

Luftfilter igensatt?

Är tändhatten ok?
 
Ughh 16/38 skulle jag inte åka med, alldeles för högt drevat om man inte siktar på 180.
 
jag har tänkt mej 16/42 va tycker ni :va

Jag kör med 40 bak sedan växlar jag fram mellan 15,16,17.
Men 85% av tiden kör jag 15/40, vilket är något lite mer nerdrevat än 16/42.

Vet att en del kör på 15/42, men det tycker jag är för bra.
Men smaken är som baken, Delad! :arsele
 
Tycker 16/42 låter bra kanske inte så mkt toppfart men roligare samt trevlig drevning om du ska köra grus också. Vill du ha lite lungnare så kan du gå upp till 17 fram.

Har för mig att SXC kör med 16/40 orig drevning.
 
va ute me hojen idag blev 3 mil och tränade på bakhulet men fan va jag är feg :huvet man är rädd att slå :arsele som fan men jag vill lära mej
 
va ute me hojen idag blev 3 mil och tränade på bakhulet men fan va jag är feg :huvet man är rädd att slå :arsele som fan men jag vill lära mej

Det är bra att vara feg ibland så slipper man köpa plast och rikta bakram...

Skall du träna bakhjul köp handtags-skydd som går runt styrändan och extra växelspakar.
 
va ute me hojen idag blev 3 mil och tränade på bakhulet men fan va jag är feg :huvet man är rädd att slå :arsele som fan men jag vill lära mej

Var ute 15mil i dag, och tränade jag med (inte bara bakhjul:P). Är också feg när det gäller bakhjulsåkning.
Dock har jag ju en "liten" 640:)
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top