Ktm 660

Jag köpte min 660 04 för en månad sedan ungefär. Min är i väldigt bra skick (förutom att späningsregulatorn var paj) och har gått 800 mil och har fulla servicestämplar på verkstad. Jag gav 39 för den. Jag blev även erbjuden att köpa en annan 04a för 35, men det var lite mer sliten.
44 för din känns väl kanske lite dyrt. Du har ju lagt ut mycket pengar på din motorrenovering men såna pengar brukar man ju nästan aldrig få igen när man säljer.
 
Finns det likriktare på våra hojjar?

Min tuta har plågsamt sluta låta. Den lät först lite plågad, senare hårt plågad och nu inte alls. Blinkers fungerar inte heller längre. Om det finns likriktare, är det den boxen som sitter precis under styrlåset kanske? Om inte, var? Är det orginal som gäller eller kan man löda ihop nåt eget från ELFA?

Inte för att jag vet exakt hur det ser ut på dessa hojar men ett blinkrelä brukar se ut som en liten plastlåda med 2 eller 3 st flatstift på (typ 2x2x3cm stor kanske).
Sitter förmodligen innanför framlyset skulle jag kunna tänka mig.

Det stämmer!
 
Jag köpte min 660 04 för en månad sedan ungefär. Min är i väldigt bra skick (förutom att späningsregulatorn var paj) och har gått 800 mil och har fulla servicestämplar på verkstad. Jag gav 39 för den. Jag blev även erbjuden att köpa en annan 04a för 35, men det var lite mer sliten.
44 för din känns väl kanske lite dyrt. Du har ju lagt ut mycket pengar på din motorrenovering men såna pengar brukar man ju nästan aldrig få igen när man säljer.

De va billigt! Gav mer för min i vintras men ja...jag får väll sänka lite till då.
 
Hittade felet på hastighetsmätaren idag! :D
Var så simpelt så att de 2 kablarna som går från givaren till panelen hade gått av precis bakom toppkåpan. nya kablar nu på plats o allt fungerar! lite kul med enkla fel ibland ;)
 
Heisann folkens! På tide å si hei!

Har lest denne tråden siden jeg kjøpte min '03 660 i fjor, og den har vært til stor hjelp! Hojen min går bedre enn noensinne, faen så mye morro jeg har hatt med den :)

IMG_9210.jpg


IMG_9208.jpg


IMG_9214.jpg


Morsomt å se det er så mange i Sverige som kjører 660, mye mindre miljø her i Norge.
 
Finns de nån vänlig själ som bor i närheten av norrtälje/åkersberga som skulle låta mig lyssna på eran hoj ? tycker att min börjar låta lite väl illa men tänkte att de kan ju va så att jag inbillar mig o då är de ju synd att börja riva skiten :/
 
Mitt blinkersrelä är paj. Ett nytt ktm-orginal kostar 300kr plus säker 100kr för frakt så ca 400kr. Kan man inte köpa ett relä någon annanstans typ biltema och bara klippa lite i kablarna så att det passar? Jag har orginalblinkers och inte led eller nått sånt. Jag vägrar fan att betala 400kr för ett relä när det finns relän för 39kr på biltema.
 
Biltemas blinkersrelän har tre kontakter. Det på min ktm har två. hmm.. ska man jorda det tredje då eller? Det finns även massa olika W att välja på. Vet inte hur man ska tänka?
 
Biltemas blinkersrelän har tre kontakter. Det på min ktm har två. hmm.. ska man jorda det tredje då eller? Det finns även massa olika W att välja på. Vet inte hur man ska tänka?

Skit i stiftet i mitten. Sen får du testa dig fram. Så gjorde jag med mitt från biltema.
 
Nån mer som har problem med att sadeln lossnar? Den där låssprinten bak på sadeln brukar skruva upp sig, och sen brukar sadeln åka bak en decimeter när det passar som bäst. :gnissla

Nått bra tips? Ska testa trycka i nått i sprintens "gängor" nästa gång det blir åktur,så den kanske sitter lite stadigare.
 
Tja.

Gjorde nyligen ett uppsamlingskärl för vevhusventen på min hoj (monterade en längre slang som går ner i en yoggiflaska som ligger i luftburken). Anledningen till detta är att min hoj spottade ur sig olja som hamnade i luftburken när jag körde bakhjul. Ibland så var det riktigt kladdigt i luftburken. Nu när uppsamlingskärlet är monterat så spottar den inte ur sig någon olja alls (eller ja knappt något, inte alls som innan iaf).
Är det så att jag kan ha gjort något fel eller är det bara ett sammanträffande?
Oljenivån är precis som innan och jag kör inte mindre på bakhjulet...
 
har sebring slip-on på nu och fundera på ett helsystem, är de märkbar skillnad att gå från sebring slip-on till sebring helsystem?
 
har sebring slip-on på nu och fundera på ett helsystem, är de märkbar skillnad att gå från sebring slip-on till sebring helsystem?


Inte värt pengarna om du inte samtidigt trycker i en vassare kam.
Enbart kröken ger ingen märkbar extra krydda.:gnissla
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top