Ktm 660

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag köpte min 660 04 för en månad sedan ungefär. Min är i väldigt bra skick (förutom att späningsregulatorn var paj) och har gått 800 mil och har fulla servicestämplar på verkstad. Jag gav 39 för den. Jag blev även erbjuden att köpa en annan 04a för 35, men det var lite mer sliten.
44 för din känns väl kanske lite dyrt. Du har ju lagt ut mycket pengar på din motorrenovering men såna pengar brukar man ju nästan aldrig få igen när man säljer.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Finns det likriktare på våra hojjar?

Min tuta har plågsamt sluta låta. Den lät först lite plågad, senare hårt plågad och nu inte alls. Blinkers fungerar inte heller längre. Om det finns likriktare, är det den boxen som sitter precis under styrlåset kanske? Om inte, var? Är det orginal som gäller eller kan man löda ihop nåt eget från ELFA?

Inte för att jag vet exakt hur det ser ut på dessa hojar men ett blinkrelä brukar se ut som en liten plastlåda med 2 eller 3 st flatstift på (typ 2x2x3cm stor kanske).
Sitter förmodligen innanför framlyset skulle jag kunna tänka mig.

Det stämmer!
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Jag köpte min 660 04 för en månad sedan ungefär. Min är i väldigt bra skick (förutom att späningsregulatorn var paj) och har gått 800 mil och har fulla servicestämplar på verkstad. Jag gav 39 för den. Jag blev även erbjuden att köpa en annan 04a för 35, men det var lite mer sliten.
44 för din känns väl kanske lite dyrt. Du har ju lagt ut mycket pengar på din motorrenovering men såna pengar brukar man ju nästan aldrig få igen när man säljer.

De va billigt! Gav mer för min i vintras men ja...jag får väll sänka lite till då.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Hittade felet på hastighetsmätaren idag! :D
Var så simpelt så att de 2 kablarna som går från givaren till panelen hade gått av precis bakom toppkåpan. nya kablar nu på plats o allt fungerar! lite kul med enkla fel ibland ;)
 

Valfar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Norge/Oslo
Hoj
'03 KTM 660 SMC
Heisann folkens! På tide å si hei!

Har lest denne tråden siden jeg kjøpte min '03 660 i fjor, og den har vært til stor hjelp! Hojen min går bedre enn noensinne, faen så mye morro jeg har hatt med den :)

IMG_9210.jpg


IMG_9208.jpg


IMG_9214.jpg


Morsomt å se det er så mange i Sverige som kjører 660, mye mindre miljø her i Norge.
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
Finns de nån vänlig själ som bor i närheten av norrtälje/åkersberga som skulle låta mig lyssna på eran hoj ? tycker att min börjar låta lite väl illa men tänkte att de kan ju va så att jag inbillar mig o då är de ju synd att börja riva skiten :/
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mitt blinkersrelä är paj. Ett nytt ktm-orginal kostar 300kr plus säker 100kr för frakt så ca 400kr. Kan man inte köpa ett relä någon annanstans typ biltema och bara klippa lite i kablarna så att det passar? Jag har orginalblinkers och inte led eller nått sånt. Jag vägrar fan att betala 400kr för ett relä när det finns relän för 39kr på biltema.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Biltemas blinkersrelän har tre kontakter. Det på min ktm har två. hmm.. ska man jorda det tredje då eller? Det finns även massa olika W att välja på. Vet inte hur man ska tänka?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Biltemas blinkersrelän har tre kontakter. Det på min ktm har två. hmm.. ska man jorda det tredje då eller? Det finns även massa olika W att välja på. Vet inte hur man ska tänka?

Skit i stiftet i mitten. Sen får du testa dig fram. Så gjorde jag med mitt från biltema.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Nån mer som har problem med att sadeln lossnar? Den där låssprinten bak på sadeln brukar skruva upp sig, och sen brukar sadeln åka bak en decimeter när det passar som bäst. :gnissla

Nått bra tips? Ska testa trycka i nått i sprintens "gängor" nästa gång det blir åktur,så den kanske sitter lite stadigare.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tja.

Gjorde nyligen ett uppsamlingskärl för vevhusventen på min hoj (monterade en längre slang som går ner i en yoggiflaska som ligger i luftburken). Anledningen till detta är att min hoj spottade ur sig olja som hamnade i luftburken när jag körde bakhjul. Ibland så var det riktigt kladdigt i luftburken. Nu när uppsamlingskärlet är monterat så spottar den inte ur sig någon olja alls (eller ja knappt något, inte alls som innan iaf).
Är det så att jag kan ha gjort något fel eller är det bara ett sammanträffande?
Oljenivån är precis som innan och jag kör inte mindre på bakhjulet...
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
har sebring slip-on på nu och fundera på ett helsystem, är de märkbar skillnad att gå från sebring slip-on till sebring helsystem?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
har sebring slip-on på nu och fundera på ett helsystem, är de märkbar skillnad att gå från sebring slip-on till sebring helsystem?


Inte värt pengarna om du inte samtidigt trycker i en vassare kam.
Enbart kröken ger ingen märkbar extra krydda.:gnissla
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top