Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Inredd med obligatorisk KTM flagga, skinnsoffa och ölkyl??


He he KTM flagga eller en sådan som sitter på staket har man hängades i min lilla vrå på vinden. Nu har jag ingen KTM längre så man kanske skulle sälja den! :D
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Rejsa lite med gatreggade motard

Hej alla racesugna motardåkare.

SVEMO Supermoto sektionen har börjat forska i om det finns ett intresse för att köra sin
gatreggade motard som suportklass till SM i supermoto.
Då endast på den asfalterade delen av banan.

Det provas ute i europa som suport vid en del VM-EM deltävlingar under 2009 och kallas
då Hypermotard men en minimum storlek på hojen satt till 550cc.

Vi har inte något regelverk färdigt för en "gat klass" utan forskar nu om det finns något intresse.

Hjärtligt välkomna med frågor och undringar.

MVH
Hasse Weidenius
SVEMO Supermoto Sektionen.
hans.weidenius@svemo.se
073 7031435

Jag postar i alla motardforum jag hittar.
vill ha
 
Last edited:

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Oj! Det låter riktigt roligt.

Hej alla racesugna motardåkare.

SVEMO Supermoto sektionen har börjat forska i om det finns ett intresse för att köra sin
gatreggade motard som suportklass till SM i supermoto.
Då endast på den asfalterade delen av banan.

Det provas ute i europa som suport vid en del VM-EM deltävlingar under 2009 och kallas
då Hypermotard men en minimum storlek på hojen satt till 550cc.

Vi har inte något regelverk färdigt för en "gat klass" utan forskar nu om det finns något intresse.

Hjärtligt välkomna med frågor och undringar.

MVH
Hasse Weidenius
SVEMO Supermoto Sektionen.
hans.weidenius@svemo.se
073 7031435

Jag postar i alla motardforum jag hittar.
vill ha
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Jag e´inte Hasse så...

Jag är inte säker på att Hasse läser i alla Motardtrådar jag postat .
Maila honom gärna för intresse eller om ni har några funderingar.
Mvh
vill ha
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Hej alla racesugna motardåkare.

SVEMO Supermoto sektionen har börjat forska i om det finns ett intresse för att köra sin
gatreggade motard som suportklass till SM i supermoto.
Då endast på den asfalterade delen av banan.

Det provas ute i europa som suport vid en del VM-EM deltävlingar under 2009 och kallas
då Hypermotard men en minimum storlek på hojen satt till 550cc.

Vi har inte något regelverk färdigt för en "gat klass" utan forskar nu om det finns något intresse.

Hjärtligt välkomna med frågor och undringar.

MVH
Hasse Weidenius
SVEMO Supermoto Sektionen.
hans.weidenius@svemo.se
073 7031435

Jag postar i alla motardforum jag hittar.
vill ha

Jo Matti berättade lite om det och det låter ju jävligt kul!
Hur mycket modd behöver man göra på hojen då?
Najja oljeplugg och uppsamlingskärl eller?
Måste man ha nån licens?
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
hoppas de e lugnt att jag avbryter pågående.

vill ha cross/enduro hjul till min 660 -04, finns de till 660 original, eller måste jag leta till någon annan hoj?
Funkar de bromsoken som sitter på nu till dessa fälgar eller måste jag leta andra där också?

ska försöka fixa allt till helgen så de e lite panik.. :S
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
hoppas de e lugnt att jag avbryter pågående.

vill ha cross/enduro hjul till min 660 -04, finns de till 660 original, eller måste jag leta till någon annan hoj?
Funkar de bromsoken som sitter på nu till dessa fälgar eller måste jag leta andra där också?

ska försöka fixa allt till helgen så de e lite panik.. :S

Nej det finns inte till 660 om du nu inte kanske tar ifrån en 660 Rally men det känns overkill. 26mm axel i fram & 20mm i bak. Vad jag känner så är det ingen som kör med origoket & liten skiva. Jag fick flytta ut skivan samt fräsa ur 5mm på orig 4-kolvsoket så ekrarna inte skulle ta i. Detta gällde 21/18. Vet ej hur 19 i bak fungerar. Ta en framfälg ifrån 400-450-525 men stora axeln & typ en bakfälg som du bara behöver vända dock ev distanser behövs i bak då SMC svingen är lite bredare.
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
Nej det finns inte till 660 om du nu inte kanske tar ifrån en 660 Rally men det känns overkill. 26mm axel i fram & 20mm i bak. Vad jag känner så är det ingen som kör med origoket & liten skiva. Jag fick flytta ut skivan samt fräsa ur 5mm på orig 4-kolvsoket så ekrarna inte skulle ta i. Detta gällde 21/18. Vet ej hur 19 i bak fungerar. Ta en framfälg ifrån 400-450-525 men stora axeln & typ en bakfälg som du bara behöver vända dock ev distanser behövs i bak då SMC svingen är lite bredare.

tack för svaret :tummenupp

verkar onödigt mycket jobb för att få på dom hjulen. blir nog att köpa en cross också istället
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
Äääh smöra in dig hos någon mekanisk verkstad så blir det billigt!

hehe. känns bara onödigt att köpa på sig massa saker till 660:n för att köra i skogen där den ändå inte trivs gissar jag på. så de blir nog en liten cross så småningom :tummenupp

men har löst problemet tillfälligt på annat sätt. Fick låna en sugkuki 250 rmz -03 av en lirare som heter carlos (kompis med cassi aka stuntergirl här på forumet)

om du läser de här carlos så DU ÄR GULD!!!!!!! TACK EN GÅNG TILL :Bugar:Bugar:Bugar
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Har problem med min hastighetsmätare, för ett par dagar sen började den flippa lite grann ibland, typ om man höll 70 kunde den hoppa ner till tex 63, 57, 61 osv i nån halvsekund lite då och då, men det blev värre igår, håller man ca 70 så hoppar den stadig allt imellan typ 15 och 60, händer nån gång ibland att den visar 70.
och idag dog den helt, står alltså ständigt på 0 när man startar den och kör, har kollat avståndet mellan magneten och givaren och det verkar ok. men vad tror ni att det kan bero på? trasig givare gissar jag på iaf :p

tacksam för svar
mvh Johan
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har problem med min hastighetsmätare, för ett par dagar sen började den flippa lite grann ibland, typ om man höll 70 kunde den hoppa ner till tex 63, 57, 61 osv i nån halvsekund lite då och då, men det blev värre igår, håller man ca 70 så hoppar den stadig allt imellan typ 15 och 60, händer nån gång ibland att den visar 70.
och idag dog den helt, står alltså ständigt på 0 när man startar den och kör, har kollat avståndet mellan magneten och givaren och det verkar ok. men vad tror ni att det kan bero på? trasig givare gissar jag på iaf :p

tacksam för svar
mvh Johan

Kan nog bara hålla med dig, trasig givare alla gånger. Annars glapp, det är ju inte så många ställen att kolla på så det kan du ju börja med, dessutom gratis...
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Kan nog bara hålla med dig, trasig givare alla gånger. Annars glapp, det är ju inte så många ställen att kolla på så det kan du ju börja med, dessutom gratis...

ah okej de låter de :tungan
Har letat efter glapp men hittar inget så tar o skickar efter en givare då o hoppas på de bästa :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag fixat så gott som allt på min hoj till besiktningen. Nu funkar all el. Inget funkade från början. Jag hatar ju el. Nu är det bara en sak kvar. Blinkersarna blinkar inte alls så jag antar att något blinkersrelä är paj. Var sitter det någonstans? Jag vet inte ens hur ett sånt ser ut.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Nu har jag fixat så gott som allt på min hoj till besiktningen. Nu funkar all el. Inget funkade från början. Jag hatar ju el. Nu är det bara en sak kvar. Blinkersarna blinkar inte alls så jag antar att något blinkersrelä är paj. Var sitter det någonstans? Jag vet inte ens hur ett sånt ser ut.

Inte för att jag vet exakt hur det ser ut på dessa hojar men ett blinkrelä brukar se ut som en liten plastlåda med 2 eller 3 st flatstift på (typ 2x2x3cm stor kanske).
Sitter förmodligen innanför framlyset skulle jag kunna tänka mig.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top