Ktm 660

mitt bromsljus funkar inte. I den där broms ljus hållaren eller vad man ska säga va det är (gråa saken lampan sitter i) har ju 3 hål där kablar kan gå in men jag har bara 2 kablar:S ska det va så eller har jag en för lite? och om det inte är det finns det nån säkring då som bara går till broms ljuset? för alla andra lampor funkar:S. det är en 05as modell.

det ska bara finnas 2 kablar... lite uppenbart men måste fråga, har du bytt glödlampan? :gnissla ..finns ingen säkring som går dit...utan du måste kolla kablarna under sätet att dom sitter..dom kan åka isär om du har grejer under sätet...kolla kablarna att dom inte gått sönder..
 
Tja.

fan jag har strul, har en 660 03 som jag bytte framlykta och baklampa på,
när jag har framlyktan avstängd funkar bromsljus och blikers men när jag sätter på den, så funkar det inte längre,, kan det vara relät eller försvag spänning?
 
mitt bromsljus funkar inte. I den där broms ljus hållaren eller vad man ska säga va det är (gråa saken lampan sitter i) har ju 3 hål där kablar kan gå in men jag har bara 2 kablar:S ska det va så eller har jag en för lite? och om det inte är det finns det nån säkring då som bara går till broms ljuset? för alla andra lampor funkar:S. det är en 05as modell.

Mitt bakljus slutade också fungera precis efter att jag köpt hojen.
Efter lite felsökande visade det sig att ena kabeln som går in i lamphållaren hade släppt från fästet INUTI lamphållaren.
Var inte helt jättelätt att laga, men det gick ganska smidigt efter lite knåpande.

Ta fram en multimeter och mät dig fram!
 
660
2003 har 16/38
2004 har 16/38

Tackar skall ut och kolla vad jag har imorgon det blir nog lite omdrevning för det är omöjligt att ligga i 50 på någon växel.
Jag var ute och flängde lite igåroch blev haffad av londons finest i en van.
De hadde problem med att hänga på sade och detvar först efter att jag stannade som de han ifatt.Tydligen så letade efter en snubbe som hadde gjort en driveby på en KTM och trodde det var jag. :eek:
 
Last edited:
det ska bara finnas 2 kablar... lite uppenbart men måste fråga, har du bytt glödlampan? :gnissla ..finns ingen säkring som går dit...utan du måste kolla kablarna under sätet att dom sitter..dom kan åka isär om du har grejer under sätet...kolla kablarna att dom inte gått sönder..

ja klart jag har bytt glödlampa och testat. tack för hjälpen ska kolla om allt är helt:)
 
Tackar skall ut och kolla vad jag har imorgon det blir nog lite omdrevning för det är omöjligt att ligga i 50 på någon växel.
Jag var ute och flängde lite igåroch blev haffad av londons finest i en van.
De hadde problem med att hänga på sade och detvar först efter att jag stannade som de han ifatt.Tydligen så letade efter en snubbe som hadde gjort en driveby på en KTM och trodde det var jag. :eek:

Byt till 40kuggs så blir hojen genast mkt roligare:yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top