Ktm 660

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
mitt bromsljus funkar inte. I den där broms ljus hållaren eller vad man ska säga va det är (gråa saken lampan sitter i) har ju 3 hål där kablar kan gå in men jag har bara 2 kablar:S ska det va så eller har jag en för lite? och om det inte är det finns det nån säkring då som bara går till broms ljuset? för alla andra lampor funkar:S. det är en 05as modell.

det ska bara finnas 2 kablar... lite uppenbart men måste fråga, har du bytt glödlampan? :gnissla ..finns ingen säkring som går dit...utan du måste kolla kablarna under sätet att dom sitter..dom kan åka isär om du har grejer under sätet...kolla kablarna att dom inte gått sönder..
 

aleeex

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Ort
märsta
Hoj
Ktm 660-03
Tja.

fan jag har strul, har en 660 03 som jag bytte framlykta och baklampa på,
när jag har framlyktan avstängd funkar bromsljus och blikers men när jag sätter på den, så funkar det inte längre,, kan det vara relät eller försvag spänning?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
mitt bromsljus funkar inte. I den där broms ljus hållaren eller vad man ska säga va det är (gråa saken lampan sitter i) har ju 3 hål där kablar kan gå in men jag har bara 2 kablar:S ska det va så eller har jag en för lite? och om det inte är det finns det nån säkring då som bara går till broms ljuset? för alla andra lampor funkar:S. det är en 05as modell.

Mitt bakljus slutade också fungera precis efter att jag köpt hojen.
Efter lite felsökande visade det sig att ena kabeln som går in i lamphållaren hade släppt från fästet INUTI lamphållaren.
Var inte helt jättelätt att laga, men det gick ganska smidigt efter lite knåpande.

Ta fram en multimeter och mät dig fram!
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
660
2003 har 16/38
2004 har 16/38

Tackar skall ut och kolla vad jag har imorgon det blir nog lite omdrevning för det är omöjligt att ligga i 50 på någon växel.
Jag var ute och flängde lite igåroch blev haffad av londons finest i en van.
De hadde problem med att hänga på sade och detvar först efter att jag stannade som de han ifatt.Tydligen så letade efter en snubbe som hadde gjort en driveby på en KTM och trodde det var jag. :eek:
 
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
det ska bara finnas 2 kablar... lite uppenbart men måste fråga, har du bytt glödlampan? :gnissla ..finns ingen säkring som går dit...utan du måste kolla kablarna under sätet att dom sitter..dom kan åka isär om du har grejer under sätet...kolla kablarna att dom inte gått sönder..

ja klart jag har bytt glödlampa och testat. tack för hjälpen ska kolla om allt är helt:)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tackar skall ut och kolla vad jag har imorgon det blir nog lite omdrevning för det är omöjligt att ligga i 50 på någon växel.
Jag var ute och flängde lite igåroch blev haffad av londons finest i en van.
De hadde problem med att hänga på sade och detvar först efter att jag stannade som de han ifatt.Tydligen så letade efter en snubbe som hadde gjort en driveby på en KTM och trodde det var jag. :eek:

Byt till 40kuggs så blir hojen genast mkt roligare:yoparty
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top