det är ju bara för att dom övre lagerhalvorna sitter i locket, man ska inte byta överfall då dessa är borrade ihop. Om du provar att svetsa så va riktigt noga med att mäta upp locket för minsta lilla så nyper det åt hårdare runt kammlagren och försvinner olje skiktet vet ju alla vad som händer.. Tyckte dock inte 5000 va så farligt dyrt om det är med ventiler och fjädrar, är det en ren topp och kåpa så är det ju kanske i dyraste laget
Mmmm det är inte där jag har problem utan på plana delen på ventilkåpan framför kamdrevet som den vill läcka ut olja ifrån. Tror det var kompl med ventiler mm men utan styrningarna tror jag!

Begriper inte riktigt vad som är fel på hojen. Bytt kamkedjesträckaren, ställt ventilerna (För litet spel på avgas innan), lite packningar och o-ringar. Monterade ihop med låst vev, alla märkningar är åt rätt håll. Verkar som om det är på tok för mycket komp i den. Gnista finns och soppa får den. Var ska man börja leta fel