Ktm 660

Nu har jag och polaren hämtat ut våra 660. Blev ca 16mil i Lördags med kramp i armar och ben som följd.
Halvjobbigt att kicka när man är van med elstarten på 640n.
Tycker det var betydligt bättre drag i 660n.
Placeringen på tutan var dock under all kritik ;)

Haha, ja du.
När jag körde upp och skulle göra säkerhetskontroll hittade jag inte tutan först :D
 
Nu har jag och polaren hämtat ut våra 660. Blev ca 16mil i Lördags med kramp i armar och ben som följd.
Halvjobbigt att kicka när man är van med elstarten på 640n.
Tycker det var betydligt bättre drag i 660n.
Placeringen på tutan var dock under all kritik ;)

Vart körde ni?

Vi kanske kör samma slinga i närheten av bla gottröra?

Har inte haft några problem med tutan vare sig funktion, placering, fastsättning! :D
 
Haha, ja du.
När jag körde upp och skulle göra säkerhetskontroll hittade jag inte tutan först :D

Hehe, körde du upp med en 660?
Var väl bara slanga lite istället ;)

Vart körde ni?

Vi kanske kör samma slinga i närheten av bla gottröra?

Har inte haft några problem med tutan vare sig funktion, placering, fastsättning! :D

Igår körde vi från Uppsala genom Knivsta, Arlanda sen småvägarna till Sthlm (häggvik, silverdal...)

Men annars är det inte omöjligt att man kör mellan gottröra och Lunda och där i krokarna.

Finns mycket fina vägar där i krokarna.
 
Last edited:
Hehe, körde du upp med en 660?
Var väl bara slanga lite istället ;)

Klart jag körde upp med den. Jag har ingen annan hoj :)

Sen vägrar jag ta körlektioner. Har inte tagit en enda lektion och fixa både hojkort och bilkort på första försöktet. Då kan man spara pengarna och betala fortkörningsböter istället :D
 
Har haft min 660 tillräckligt länge för att drabbas av första 500mils servicen nu och tänkte summera kostnaderna för detta. Använder avfettning och därefter motorolja till luftfiltret. Det är dock ur huvet så nån enstaka detalj kan jag ha glömt...

Verktyg mm (517kr):
Fettspruta - 100kr
Universalfett - 30kr
Bladmått - 17kr
Oljefiltersavdragare - 20kr
Momentnyckel - 350kr

250mil (429kr):
Olja(2l) - 200kr
Oljefilter(2st) - 168+61=229kr

500mil (599kr):
Avfettningsmedel - 30kr
Fotogen att tvätta kedjan i - 40kr
Kedjespray - 100kr
Glykol - 30kr
Olja(2l) - 200kr
Oljefilter(2st) - 168+61=229kr

1år: (270kr)
Tändstift - 70kr
Bromsvätska - 50kr
Gaffelbensolja - 150kr
 
Last edited:
Kanske ska hålla dig undan motardmaffian då! :tungan

Vafan ska jag då köra hoj för? Jag kör för att ha kul och för gemenskapen sen får jag väl försöka bli osynlig om snuten kommer och jagar. Det värsta är bara att jag inte kan köra ifrån dem, hittar fan ingenstans :huvet

men går det väldigt mycket för fort med motardmaffian?
 
Till er som har en luftfilterkorg i stål vanligt på 03,04 ans model visst mm
se till att den inte har gått sönder i svetsarna som min har.(vibrerar sönder)
Följden utav detta när jag gjorde en stoppi var att en utav bitarna lyckades ta sig igenom förgasaren,insugsventilerna och lägga sig mellan kolven ock ventillerna resten kan ni nog räkna ut själva :huvet .
Så nu står motorn på en bänk halvft isärskruvad..



Kan det inte komma lite vettiga inlägg igen som det var för ett tag sen nu så gnäller folk bara om att tutan sitter fel min läcker där, men min läker ju inte där!
va fa_ kör bara allas hojar kan inte vara samma ju motard är ju motard det går sönder. Vill man slipa bekymer så finns det ju rad 4or.:mad: :mad:
 
Har haft min 660 tillräckligt länge för att drabbas av första 500mils servicen nu och tänkte summera kostnaderna för detta. Använder avfettning och därefter motorolja till luftfiltret. Det är dock ur huvet så nån enstaka detalj kan jag ha glömt...


Oljefilter(2st) - 168+61=229kr

Fick tag i artikelnumret för mannfilter ang filtret som sitter på rambenet dvs bilfiltret. Hittade det filtret på Ok och där kostade det 75:-, säkert billigar på andra ställen. Ett alt om man inte vill lägga ut 168:- för origfiltret!

MW 68/1

Till er som har en luftfilterkorg i stål vanligt på 03,04 ans model visst mm
se till att den inte har gått sönder i svetsarna som min har.(vibrerar sönder)
Följden utav detta när jag gjorde en stoppi var att en utav bitarna lyckades ta sig igenom förgasaren,insugsventilerna och lägga sig mellan kolven ock ventillerna resten kan ni nog räkna ut själva :huvet .
Så nu står motorn på en bänk halvft isärskruvad..

Ok jag hade inte luftfilterkorg i metal på min 660 -03 och har det inte heller på min 625 -04.
Nja efter som du ogillar en del inlägg så kan väl du ta lite foton på motorn isärplockad för de som är nyfikna? :rolleyes:
 
Last edited:
Skönt att Sporthoj har kommit upp igen, kul med lite läsning!

Först till Gnutten: Jasså, kan man köpa filtret på annat ställe än aukt. KTM-verkstad? Jaa, då kanske man kan ge sig till att byta oftare då! Vad är det för typ av filter man ska köpa då?

Nu till en fråga: Det är så att jag har ju haft problem med min "switch" till frambromsen, att bromsljuset aktiveras lite konstigt...Jag drog också sönder de pyttesmå skruvarna som håller den, fick tillslut tag på skruvar som var till modelljärnvägar, glad i hågen skruvade jag tillbaka den och provade, då funkar det inte ALLS, då hade jag varit så DUM att jag glömt tagit dän den där plutten som tryck på knappen på switchen, så den var ju borta för xx antal mil sen! Nu till frågan, det går säkert att stoppa i vad som helst där, men då gäller det att ha vad som helst, vad kan vad som helst vara? Eller finns det att köpa en ny sån utan att behöva köpa med halva hojen?

///
 
Skönt att Sporthoj har kommit upp igen, kul med lite läsning!

Först till Gnutten: Jasså, kan man köpa filtret på annat ställe än aukt. KTM-verkstad? Jaa, då kanske man kan ge sig till att byta oftare då! Vad är det för typ av filter man ska köpa då?
///

Nja många använder Hiflo, har väl använt dem 2-3 ggn men har kvar pengar på KTM presentkort så har kört Orig för det mesta. Kommer prova Mannfilter nu nästa gång. Svårt att tänka mig att just Orig är så mkt bättre än Hiflo och Mannfilter.


Hiflo har också filter till KTM.

Insatsfiltret heter HF155

Bilfiltret heter HF156
 
Någon som vet om det går att få tag i och byta ut baklyse-glaset på 660 (-06) till klarglas istället för orginal röda? Sitter långt ifrån hojen nu och kom på en grym idé till ett bygge idag. Men det hela hänger lite på om det finns och går att byta....

_______
kN_KY
 
Till er som har en luftfilterkorg i stål vanligt på 03,04 ans model visst mm
se till att den inte har gått sönder i svetsarna som min har.(vibrerar sönder)
Följden utav detta när jag gjorde en stoppi var att en utav bitarna lyckades ta sig igenom förgasaren,insugsventilerna och lägga sig mellan kolven ock ventillerna resten kan ni nog räkna ut själva :huvet .
Så nu står motorn på en bänk halvft isärskruvad..



Kan det inte komma lite vettiga inlägg igen som det var för ett tag sen nu så gnäller folk bara om att tutan sitter fel min läcker där, men min läker ju inte där!
va fa_ kör bara allas hojar kan inte vara samma ju motard är ju motard det går sönder. Vill man slipa bekymer så finns det ju rad 4or.:mad: :mad:

Min korg är svetsad i mitten :gnissla Men inga delar flög in den gången som tur var.
På onsdag blir det touring för hela slanten. Bli att åka Falun-Vänersborg = 37 mil. Rejäl buttmassage lär man nog få på köpet :hihi
 
Min korg är svetsad i mitten :gnissla Men inga delar flög in den gången som tur var.
På onsdag blir det touring för hela slanten. Bli att åka Falun-Vänersborg = 37 mil. Rejäl buttmassage lär man nog få på köpet :hihi

Min korg är av på ett ställe. Just den ringen som pressas mot luftburken. Kanske ska ta en närmare titt på den då? :gnissla
 
nu är man med i KTM 660 gänget:yoparty
Jag har helsystem och det lever om så förbannat grannarna blir sura och igår var snuten här. Hjälper det mycket mot ljudet att stoppa om ljuddämparen?Annars måste jag säga att jag tycker ljudet är underbart:tummenupp
 
nu är man med i KTM 660 gänget:yoparty
Jag har helsystem och det lever om så förbannat grannarna blir sura och igår var snuten här. Hjälper det mycket mot ljudet att stoppa om ljuddämparen?Annars måste jag säga att jag tycker ljudet är underbart:tummenupp

Står du och torrgasar hemma?:va

Ut och åk på vägen ist:tummenupp
 
Haha näe men jag körde runt på gatan litegrann eftersom jag inte hade försäkrat den förrän idag,dessutom är folk allmännt gnälliga härikring:D Skiljer sig ljudet mycket mellan original och akra helsystem?

Skojar du? Orginal skrämer man ju knappt Nasse med (Nalle Puh) och Akra helsystem kan man väcka döda med... Inte riktigt kanske men det är iaf grymt (höhö, Nasse...) stor skillnad.
Själv har man bara slipon än så länge men det kommer garanterat rör så småning om. När skatteåterbäringen kommer t.ex:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top