Ktm 660

Fixade kortet idag :yoparty

måste bara få hojen att gå rent. Den slår inte av på gasen direkt.

Grattis! Angående ditt problem så testa att sänk tomgången. Om man har skruvat upp tomgången för högt så vill gärna motorn hänga kvar lite innan varvet går ner.

E det bara jag som får som 2 horn i pannan då jag sätter mig på hojen!?
Det är fan omöjligt att köra lungt en hel vända då man är ute och åker.
Hamnar man först vid ett rödlyse, så blir det automatiskt att hojen råkar åka upp på baken.

En annan grej jag undrar är, att när jag gör stoppie`s så har hojen börjat att lägga av för mig, lagom irri:mad: eftersom det ofta händer vid rödljusen.
Någon som vet varför?

Jag hade samma trubbel, så jag höjde bara tomgången lite så var problemet borta.

Grattis! Angående ditt problem så testa att sänk tomgången. Om man har skruvat upp tomgången för högt så vill gärna motorn hänga kvar lite innan varvet går ner.

Skruven med svart skalle som man vrider medsols för att sänka tomgången? Gjorde det men märkte ingen skillnad på tomgången. Får se hur det går på väg hem. Vill gärna få ordning på den så jag kan köra massa idag :)

Sådär nu är tomgången perfa och hojen slår av direkt när jag slår av på gasen :tummenupp

Någon som ska ut och busa ikväll?

Mellan 4.5 och 5.0 har jag läst!
Men det beror ju på vem som kör :-)

Tack alla och jag ska försöka ta det lugnt. Jävligt svårt bara när hojen gasreser när man kör 20 och gasar på :D

Men än så länge försöker jag få in känslan för hojen. Har ju knappt hunnit köra något ännu och det är en rejäl omställning ifrån 125:an.

Hur mätter sig KTM 950 supermoto mot 660

Hur mätter sig KTM 950 mot 660 ?

Är där mer buskul,effekt på 950 ?

Bifogat

• KTM 950 supermoto.jpg
    KTM 950 supermoto.jpg
    59.3 KB · Visningar: 76
Hur mätter sig KTM 950 mot 660 ?

Är där mer buskul,effekt på 950 ?

950 är mer allround så den fungerar säkert bra både på kurviga vägar samt raka så du kommer inte tröttna i längden. 660 är superkul inom tullarna samt kurviga vägar men så fort det blir rakare så vill man inte ligga i 140-150 en längre tid med 660. Med 950 är det rena cruisingen i 130! :D

Om man lägger ciggen i den lilla verktygsväskan som sitter bakom sadeln. Kör en sväng och sen vill röka, är tobaken kvar i pappret då? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT