Ktm 660

OJ OJ vilken skilnad det är!! :mad:
Testade kompisens husa 650 i dag bra mycket vassare motor samt en jävla frambroms nöp till med den som jag brukar göra med min det var inte långt ifrån att jag slog över framlänges där inte. Det mesta var nog lite bättre, liten och smidig som en katt, och 660 var efter att jag kört med hans ett tag i jämförelse med en gravid skölpadda.
Men ktm är nog lite bättre om man ska ut och köra hela dagen lång ialla fall det känns mera som en halvtouring nu när man har nåt mer att jämföra med hade en 640 01a förut var och det var ju en touring tyckte jag när jag fick 660n.
 
tjenare, har försökt med lite sökningar både på google och sporthoj.com nu men utan att få de resultat jag vill ha så jag frågar direkt i denna tråden.

är så att jag tänkt köpa en KTM 660 (-04) inom kort och skulle vilja få tips på vad jag bör kolla upp när jag kollar in och provkör hojen!?
några kända problem med 04'orna?
några kända problem med 660?
några kända problem med KTM?
((hur ser service intervallerna ut, har läst det men har blandat ihop 640/625/660... hehe))
ungefär hur mycket krut är det i motorn, (hK/Nm) (alltid bra/skönt att veta, även om jag redan nu vet att det är tillräckligt för mig)

tack för mig, ha det gött :)
 
tjenare, har försökt med lite sökningar både på google och sporthoj.com nu men utan att få de resultat jag vill ha så jag frågar direkt i denna tråden.

är så att jag tänkt köpa en KTM 660 (-04) inom kort och skulle vilja få tips på vad jag bör kolla upp när jag kollar in och provkör hojen!?
några kända problem med 04'orna?
några kända problem med 660?
några kända problem med KTM?
((hur ser service intervallerna ut, har läst det men har blandat ihop 640/625/660... hehe))
ungefär hur mycket krut är det i motorn, (hK/Nm) (alltid bra/skönt att veta, även om jag redan nu vet att det är tillräckligt för mig)

tack för mig, ha det gött :)

några kända problem med 04'orna? -Kopplingen
några kända problem med 660? -Nej
några kända problem med KTM? -Nej

Enligt bok så ska du göra filter+olja varje 250:e mil, och ventiler (+olja) mm var 500:e mil. Det skadar dock inte att byta olja lite oftare, det är busenkelt och billigt.
 
660 04 eller 660 05

:confused: Hej funderar på att köpa en 660 04 eller 05.Har tittat på både
04 med akra helsystem ca 800 mil 05 med org öppnat avgas ca370 mil.

undar vad som skiljer mellan 04-05 utom avgas.? Är det någon skillnad i prestanda?,antal hk ostrypt? för och nackdelar.Vilken ska man köpa? Någon som vet pris på akra hel till båda?
 
några kända problem med 04'orna? -Kopplingen
några kända problem med 660? -Nej
några kända problem med KTM? -Nej

Enligt bok så ska du göra filter+olja varje 250:e mil, och ventiler (+olja) mm var 500:e mil. Det skadar dock inte att byta olja lite oftare, det är busenkelt och billigt.

tack för informationen! låter inte som några direkta problem.
visserligen aldrig gjort någon ventiljustering då jag tidigare bara haft "arbetshästar som bara går och går" till motorcyklar (Yamaha XT600E samt DT125R), men det ska la inte vara några svårigheter att lära sig/genomföra efter några gånger.
 
:confused: Hej funderar på att köpa en 660 04 eller 05.Har tittat på både
04 med akra helsystem ca 800 mil 05 med org öppnat avgas ca370 mil.

undar vad som skiljer mellan 04-05 utom avgas.? Är det någon skillnad i prestanda?,antal hk ostrypt? för och nackdelar.Vilken ska man köpa? Någon som vet pris på akra hel till båda?

Akra hel går på över 10000:- nypris till 04an.

Hur mkt skiljer det i pris på de som du har kikat på? 04an borde du få för 50-55k beroende på skick..
 
Jag hade inte tänkt skaffa en hoj i år men så fort solen började titta fram så vart de lite svårt :P

Har redan vart och kollat på den i östergötland och det var 30mil i onödan.. skulle just betala när jag såg att det var trippmätarn som gått 80 mil, själva hojen hade gått 220 utan oljebyte......

och till malmö har jag inte tid att åka pga jobb.

Letar inte efter ett fynd, är bara sjukt sugen på en hoj!
 

Har redan vart och kollat på den i östergötland och det var 30mil i onödan.. skulle just betala när jag såg att det var trippmätarn som gått 80 mil, själva hojen hade gått 220 utan oljebyte....

Hej, Hur upptäckte du detta? Vore väldigt fint o veta då jag ska kika på en i helgen. Samt några andra tips kanske? Tack på förhand! Mvh Johan
 
Ett väldigt bra sätt att ta reda på en begagnad hojs skick är att via vägverket kolla upp hojens tidigare ägare.
Ring och fråga om du får ställa några frågor om hojen.0
Själv har jag bara postitiva egenskaper utav detta, oftast får reda på saker som den nuvarande ägaren försöker dölja... T ex hur långt hojen hade gått när den tidigare ägaren sålde den, om den varit vurpad, hur den varit servad osv osv.
 
Hej, Hur upptäckte du detta? Vore väldigt fint o veta då jag ska kika på en i helgen. Samt några andra tips kanske? Tack på förhand! Mvh Johan

Kollade på mätartavlan :tungan Han "Trodde" tr1 alltså trippmätare 1 var det fullständiga miltalet.. och efter jag förklarat att så inte var fallet utan att hojen hade gått 220mil, utan service. Och han ville ändå inte sänka priset
 
Raban: Jag tänkte köpa den hojen... men drog mig ut när han berättade om miltalet UTAN service. Men däremot så skulle han släppa den för 65... inkl service. Men... Han insåg väl att det skulle bli svårt att sälja den. Jag backade dock direkt. Köpte mig en 640 Prestige -05 istället med 75,7 mil på mätaren, och 100-mila servicen gjord redan. Som spritt ny. Ångrar mig inte ett dugg. Effekten räcker faktiskt till för gatbruk, men jag ska nog ändå byta förgasaren för att få den lite rappare.

Kimmen.
 
Raban: Jag tänkte köpa den hojen... men drog mig ut när han berättade om miltalet UTAN service. Men däremot så skulle han släppa den för 65... inkl service. Men... Han insåg väl att det skulle bli svårt att sälja den. Jag backade dock direkt. Köpte mig en 640 Prestige -05 istället med 75,7 mil på mätaren, och 100-mila servicen gjord redan. Som spritt ny. Ångrar mig inte ett dugg. Effekten räcker faktiskt till för gatbruk, men jag ska nog ändå byta förgasaren för att få den lite rappare.

Kimmen.


Skönt att han berättade det iallafall, trode han försökte blåsa mig. var inte möjligtvis du som skulle komma o köpa den på en tors för 69? när den hade gått 80 mil då :)
 
Jo det var nog jag det... En fråga bara, i vilket skick var den hojen för övrigt? Tyckte den såg sliten ut på Blocket-bilden... Kedjan var väl rätt rostig(!) iaf..?

K.
 
Jo det var nog jag det... En fråga bara, i vilket skick var den hojen för övrigt? Tyckte den såg sliten ut på Blocket-bilden... Kedjan var väl rätt rostig(!) iaf..?

K.

Han hade smörjt upp kedjan precis innan jag kom med typ 12kilo kedjefett :tungan bakljus och bakblinkers var inte inkopplat av någon underlig anledning. Däcken var också aningen slitna för att ha gått "80"mil det var det jag reagerade på. Annars var den i fint skick
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top