Ktm 660

E det bara jag som får som 2 horn i pannan då jag sätter mig på hojen!?
Det är fan omöjligt att köra lungt en hel vända då man är ute och åker.
Hamnar man först vid ett rödlyse, så blir det automatiskt att hojen råkar åka upp på baken.

En annan grej jag undrar är, att när jag gör stoppie`s så har hojen börjat att lägga av för mig, lagom irri:mad: eftersom det ofta händer vid rödljusen.
Någon som vet varför?

Dom personer som kör motard utan att få två horn som växer ut i pannan e nog väldigt få. Jag tror heller aldrig att jag har kört en enda runda utan att det blir flertalet bakhjuls åkningar. Jag har försökt med det går inte :yoparty
 
Dom personer som kör motard utan att få två horn som växer ut i pannan e nog väldigt få. Jag tror heller aldrig att jag har kört en enda runda utan att det blir flertalet bakhjuls åkningar. Jag har försökt med det går inte :yoparty

He he skruva fast blytyngder på gafflarna vettja! :D
 
Monterade 18mm risers från kströms idag samt bytte övre gummibussningarna samtidigt. De är av samma typ som Gnutten visade på bild några inlägg tillbaka. Tycker styret flexar onödigt mycket efter denna operation :va Höjden på styret känns iallafall helt perfekt nu :tummenupp
 
Monterade 18mm risers från kströms idag samt bytte övre gummibussningarna samtidigt. De är av samma typ som Gnutten visade på bild några inlägg tillbaka. Tycker styret flexar onödigt mycket efter denna operation :va Höjden på styret känns iallafall helt perfekt nu :tummenupp

Det är bättre att skaffa distanser som du lägger i underfallen istället så blir det stadigare!
 
Hej Hopp!!

Var precis ute och små lekte lite, när jag kom hem tyckte jag att det rasslade lite om hojen... endast med växeln i friläge men dock inte när jag tog in kopplingen ( fortfarande i friläge) nån som känner igen detta? är det jag som blivit paranoid?
:confused:


Är en 05:a med nymonterat Acra...:yoparty

Spank y...
 
Idag har jag klotat för första gången! Slog över när jag slangade... :D Kom väl på slangen i ca 90blås på en smal slingrig väg och missade en krön och slog i bakstänkan och tappade balansen. Jag glev väl ca 40 meter på asfalten men höll mig på vägen. Hojen drog ner i ett dike och fortsatte in i skogen men missade som tur va alla träd...

Jag klarade mig helt utan skador men hojen är väl ganska tilltagen... Framgaffeln va sne och lite fotpinnar va nedslipade, plast osv.. Men vafan, kör man motard så blir det sällan så stora reparationskostnader. Fick rak framgaffeln efter lite skruvande. Ska kika efter imorgon vad jag bör beställa för delar.

Hoj hoj!
 
Idag har jag klotat för första gången! Slog över när jag slangade... :D Kom väl på slangen i ca 90blås på en smal slingrig väg och missade en krön och slog i bakstänkan och tappade balansen. Jag glev väl ca 40 meter på asfalten men höll mig på vägen. Hojen drog ner i ett dike och fortsatte in i skogen men missade som tur va alla träd...

Jag klarade mig helt utan skador men hojen är väl ganska tilltagen... Framgaffeln va sne och lite fotpinnar va nedslipade, plast osv.. Men vafan, kör man motard så blir det sällan så stora reparationskostnader. Fick rak framgaffeln efter lite skruvande. Ska kika efter imorgon vad jag bör beställa för delar.

Hoj hoj!

Så bra! Nu är alltså hojen ordentligt inkörd. :) Huvudsaken är såklart att du inte skadade dig. Men varför byta delar? Det ska ju synas att den används. :yoparty
 
Idag har jag klotat för första gången! Slog över när jag slangade... :D Kom väl på slangen i ca 90blås på en smal slingrig väg och missade en krön och slog i bakstänkan och tappade balansen. Jag glev väl ca 40 meter på asfalten men höll mig på vägen. Hojen drog ner i ett dike och fortsatte in i skogen men missade som tur va alla träd...

Jag klarade mig helt utan skador men hojen är väl ganska tilltagen... Framgaffeln va sne och lite fotpinnar va nedslipade, plast osv.. Men vafan, kör man motard så blir det sällan så stora reparationskostnader. Fick rak framgaffeln efter lite skruvande. Ska kika efter imorgon vad jag bör beställa för delar.

Hoj hoj!

Skönt att du klarade dig:yoparty
Fixa bilder på hojen så man får se hur det ser ut när man slangat över i 90 blås:D
 
Så bra! Nu är alltså hojen ordentligt inkörd. :) Huvudsaken är såklart att du inte skadade dig. Men varför byta delar? Det ska ju synas att den används. :yoparty

Haha! Ellerhur! Men det kan bli lite svårt att växla utan växelspak osv... :D Den plasten som är lite skrapad har jag kvar... Då slipper man vara så rädd att sakerna ska gå sönder om dom redan är sönder...

Skönt att du klarade dig:yoparty
Fixa bilder på hojen så man får se hur det ser ut när man slangat över i 90 blås:D

Jag och brorsan va ju ute och filmade så jag har det på film men han fick lite panik så han filmade tyvärr inte vurpan. Sen dukumenterade jag hojen med videokameran! Kanske kan göra några screenshots och lägga upp. Men jag måste fan säga att det är bra kvalite på prylarna!

KTM :tummenupp
 
Last edited:
Märkte att min hastighetsmätare visar väldigt mycket fel.. Vad har ni för mått på era framdäck? jag har 110-70-17, jag har för mig att jag hade 120-70-17 på min gamla 660. Är det inte det som är fel så är det väl fel WS, 2205 står det nu, vad har ni?
 
Märkte att min hastighetsmätare visar väldigt mycket fel.. Vad har ni för mått på era framdäck? jag har 110-70-17, jag har för mig att jag hade 120-70-17 på min gamla 660. Är det inte det som är fel så är det väl fel WS, 2205 står det nu, vad har ni?

2205 är för offroad och motard 1882
 
Kommer jag att ångra mig om jag inte köper en 660 direkt utan köper en 625?hur mycket skiljer dom i effekt och vikt?Hur långt ska dom ha gått för att räknas som långmilare eller behöver större ingrepp i motorn?
 
Kommer jag att ångra mig om jag inte köper en 660 direkt utan köper en 625?hur mycket skiljer dom i effekt och vikt?Hur långt ska dom ha gått för att räknas som långmilare eller behöver större ingrepp i motorn?

Nej, inte tror jag du kommer ångra dig. Tror knappast det skiljer speciellt mycket mellan hojarna. Tröttnar du får du väl byta kam och porta :) El-start kan nog vara rätt skönt att ha ibland. Dock har jag aldrig lidit av att kicka, då den är busenkel att få igång när man lärt sig. Men som sagt en smaksak det där och kanske vad marknaden har att erbjuda för tillfället, om du inte ska köpa ny. Verkar ju inte drälla av beg 660/625 i dagsläget.
 
2205 är för offroad och motard 1882

Hmm, jag hade samma problem på gamla hojen när mätaren hade blivit nollställd men då stod mätaren på 299km/h så fort man flyttade hojen (Nu visar den "bara" 10-30km/h fel).. Jaja, hur var det man ändrade nu igen? :)
 
Hmm, jag hade samma problem på gamla hojen när mätaren hade blivit nollställd men då stod mätaren på 299km/h så fort man flyttade hojen (Nu visar den "bara" 10-30km/h fel).. Jaja, hur var det man ändrade nu igen? :)

man drar isär den triangelformade kontakten bakom lykhuset. Pilar fram till timräknaren och håller in set knappen så får du upp menyerna var du vill som ska visas på displayen. Du ser ws längst upp i högra hörnet så det är bara att trycka sig fram dit och tryck på antinden upp eller ner knappen så får du upp siffrorna. Sen när du är klar så sätter du ihop kontakten. Obs detta den gamla dvs 2004 och äldre. Vet ej hur man gör med den nya smala?
 
Orginal sitter de 120/70/17 monterat på 660... nästan på alla sporthojar också....:gnissla


Märkte att min hastighetsmätare visar väldigt mycket fel.. Vad har ni för mått på era framdäck? jag har 110-70-17, jag har för mig att jag hade 120-70-17 på min gamla 660. Är det inte det som är fel så är det väl fel WS, 2205 står det nu, vad har ni?
 
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Back
Top