Ktm 660

Rasorblade skrev:
2338047 NJa..original så är ju 660´n strypt...så 115km/h är nog närmare sanningen än du tror:hihi



Men vem kör en 660 strypt? borde ju inte vara så många..:tungan men du kanske gör?:lol
 
Micke-78 skrev:
2337976 Kände på mig att nån skulle fråga. Tur man köpte digitalkamera igår. ÄNTLIGEN!!! :banana :banana :banana



Hur mkt ser man av blinkersen om man ligger bakom egentligen? Vill ju inte gärna ha en gammal Merca i ryggen när man ska göra en vänstersväng...
 
kN_KY skrev:
2340273 Hur mkt ser man av blinkersen om man ligger bakom egentligen? Vill ju inte gärna ha en gammal Merca i ryggen när man ska göra en vänstersväng...

Tricket är att alltid köra fortare än övriga trafiken, då behövs inte blinkersen:tummenupp Enda gången jag ser behov av blinkers bak är när man kör i grupp.
 
kN_KY skrev:
2340273 Hur mkt ser man av blinkersen om man ligger bakom egentligen? Vill ju inte gärna ha en gammal Merca i ryggen när man ska göra en vänstersväng...


Har precis satt på dem men jag har gjort röret så att det precis sticker ut bakom den lilla skärmläppen som e kvar + att ljuset reflekteras mot ljudämparna så jag att tror det kommer synas bra faktiskt.
 
M:et skrev:
2340278 Tricket är att alltid köra fortare än övriga trafiken, då behövs inte blinkersen:tummenupp Enda gången jag ser behov av blinkers bak är när man kör i grupp.

Hehe joo det e klart. Jag brukar ju åka fortare æn øvriga trafiken. Men utifall att så kunde det ju varit fint med blinkers som syns =) hehe.:)



Micke-78 skrev:
2340314 Har precis satt på dem men jag har gjort röret så att det precis sticker ut bakom den lilla skärmläppen som e kvar + att ljuset reflekteras mot ljudämparna så jag att tror det kommer synas bra faktiskt.

Okej jag får titta på det nærmare nær jag kommer hem næsta veckan. Så får vi se ifall man kan komma på något listigt! :tummenupp
 
Har lite problem med min 660, fyllde på lite olja igår och drog ut och körde en 4-5mil och den gick hur bra som helst. Sedan började den plötsligt hacka och gå dåligt och sedan bara dog den, efter att ha stått och kickat i 10-15min så gick den igång och fungerade i ca 1km och sedan händer samma sak. Den beter sig så här hela tiden nu startar när den stått ett tag och dör sedan efter lite körning. Någon som vart med om liknande och vet vad det kan va för fel? hojen har gått 310mil och ska in på service snart. Tacksam för svar.
 
Kocken skrev:
2342291 Har lite problem med min 660, fyllde på lite olja igår och drog ut och körde en 4-5mil och den gick hur bra som helst. Sedan började den plötsligt hacka och gå dåligt och sedan bara dog den, efter att ha stått och kickat i 10-15min så gick den igång och fungerade i ca 1km och sedan händer samma sak. Den beter sig så här hela tiden nu startar när den stått ett tag och dör sedan efter lite körning. Någon som vart med om liknande och vet vad det kan va för fel? hojen har gått 310mil och ska in på service snart. Tacksam för svar.

Sitter det uppsamlingskärl på hojen? Om det gör det har du troligtvis fyllt det med soppa/olja och då suger förgasaren det istället för luft. Testa med att tömma först innan du ger dig på något annat!
 
M:et skrev:
2342314 Sitter det uppsamlingskärl på hojen? Om det gör det har du troligtvis fyllt det med soppa/olja och då suger förgasaren det istället för luft. Testa med att tömma först innan du ger dig på något annat!
...och har man uppsamlingsslang från tanken, så kan det bli undertryck där också så ingen soppa rinner ner till fuggen - ger liknande fenomen.
 
Så klockrent. Tackar sååå mycket för hjälpen, visst var det uppsamlingskärlet men det var inte fullt utan slangarna var så långa att soppa hade samlats i böjarna. Tömde dom nu och sen funka den fint. Skönt att det finns folk på sporthoj.com som kan sina saker:tummenupp
 
Jävla skit var ute och körde ca 30min nu och fick samma problem igen , trots att jag lät slangarna hänga fritt.
 
Kocken skrev:
2344181 Jävla skit var ute och körde ca 30min nu och fick samma problem igen , trots att jag lät slangarna hänga fritt.

Kolla i luftburken så att det inte ligger en massa olja där.
Om man råkar fylla på lite för mycket olja så trycker motorn ur sig och det hammnar i luftburken. Speciellt om man slangar en hel del.
 
Hejsan.
Jag hade tänkt byta till en en ktm 660. Och jag undrar hur mycket man ska betala för en 05a ktm 660 med dubbla acra på? Den har gått 700 mil.
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
 
Micke-78 skrev:
2337976 Kände på mig att nån skulle fråga. Tur man köpte digitalkamera igår. ÄNTLIGEN!!! :banana :banana :banana
Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??



EDIT:
Typ den här alltså fast ca 20m lång och orange...
nån med lite tålamod kan säkert pilla ihop en själv med lite dioder och MacGyver-bråte:)
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=220412
 
Last edited:
Ivil skrev:
2295033 Någon som har testat dessa dämpare?
leo-x3-aluktm-1a.jpg


Om nu så är fallet,vilka munstycken har ni petat i om ni nu överhuvudtaget har bytt dom? :va
Tänkte bara att jag beställde en sådan däringa dämpare från Tyskland och den levererades på en vecka.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260012068047
Bra att ha o göra med,snabba svar på mail.
Dämparn kostade 2700:- med frakt. Det e väll inte så farligt?:tummenupp :yoparty
Ljudet e lite rappare nu än med orginaldämparn kan man iaf säga.:yoparty
Petade i 170/48 munstycken till att börja med så får vi se hur det funkar.
 
Supermoto skrev:
2345472 Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??



EDIT:
Typ den här alltså fast ca 20m lång och orange...
nån med lite tålamod kan säkert pilla ihop en själv med lite dioder och MacGyver-bråte:)
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=220412
Finns i 12 och 24v också, men mig veterligen kan man bara ha hela meter!
Dvs minst 1 meter/ blinkers.
De är seriekopplade inne i slangen, tex en 230V slang har 20 st 12V lampor /m.
 
Supermoto skrev:
2345472 Kom på en LYSANDE (mouhahahaaa) idé när jag såg bilden på dina blinkers. Om man hittar "lys-slang" som brukar användas som mysbelysning med lämplig färg och längd (eller om man fixar det själv) kan man linda den runt dämparna och använda som blinkers. Inte ens nära lagligt men om man gör jobbet med lite omsorg borde det kunna bli skitfräckt. Vad tror ni? Ute och cyklar ??



EDIT:
Typ den här alltså fast ca 20m lång och orange...
nån med lite tålamod kan säkert pilla ihop en själv med lite dioder och MacGyver-bråte:)
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=220412

Hittade nåt på Biltema man kanske kan använda?:va

artnr: 41-105
 

Bifogat

  • 42-105_l.jpg
    42-105_l.jpg
    6.1 KB · Visningar: 78
En liten fråga och ämnesbyte..

Ni som kör 660 och inte bor granne med en lada, hur stöldskyddar ni hojarna?

Kätting, bromsskivelås och fanskap kan man ha, men om ni ska låsa nån annanstans än hemma då? För ni åker väl inte bara runt kvarteret eller?
 
Poster dette her siden det er en 660 jeg har.

Når jeg trykke inn koblingen og legger inn første gir (kald motor) får jeg et rykk/smell i kjedet som om koblingen slurer litt. Sykkelen trekker ikke fremover men det virker som om framdrevet strammer opp kjedet med et smell før det stopper.

Ingen andre ulyder eller problemer med å få inn noen av girene. Lyden har kommet/blitt sterkere i det siste og jeg frykter at noe er galt da det ikke var slik før. Har byttet olje og filter uten at det ble noen forandringer.

Noen tips? Bør jeg ta av motordekslet og sjekke at alt er fastskrudd?

Sykkelen har gått ca. 400 mil.


Edit: 2004 modell
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top