Ktm 660

har hört någon gång att det går på strax över 1000-lappen runt om men kan ha fel
 
Cervantes skrev:
2347745 För all orange plast? låter ju billigt :tummenupp

Stort sett all plast dvs svarta,orange,silver mfl men icke de som är lackade och typ de nyare som är vita eller blåa..

All plast är billigare till KTM tycker jag!

Har du tänkt att köra omkull?? :D

Är så jäkla trött på alla som kör svart plast så jag kör orange blandat med svarta sidokåpor!
 
motardnisse skrev:
2347814 Stort sett all plast dvs svarta,orange,silver mfl men icke de som är lackade och typ de nyare som är vita eller blåa..

All plast är billigare till KTM tycker jag!

Har du tänkt att köra omkull?? :D

Är så jäkla trött på alla som kör svart plast så jag kör orange blandat med svarta sidokåpor!

Nä hade tänkt börja köpa en 660.. Men gillar den i svart! dom flesta verkar ju va oranga annars så tänkte det va bra att titta upp kostnaden.. Men om inte annat så är det ju kanon när det är billigt så kan man variera sig lite :tummenupp

Ivil skrev:
2347957 Tror det va 1315:- hos Lelles:tummenupp

Det är ju nästan gratis! lägg till en tusenlapp så kanske du får en solokuts till sporthojjen :huvet
 
Last edited:
smc660 skrev:
2347332 Poster dette her siden det er en 660 jeg har.

Når jeg trykke inn koblingen og legger inn første gir (kald motor) får jeg et rykk/smell i kjedet som om koblingen slurer litt. Sykkelen trekker ikke fremover men det virker som om framdrevet strammer opp kjedet med et smell før det stopper.

Ingen andre ulyder eller problemer med å få inn noen av girene. Lyden har kommet/blitt sterkere i det siste og jeg frykter at noe er galt da det ikke var slik før. Har byttet olje og filter uten at det ble noen forandringer.

Noen tips? Bør jeg ta av motordekslet og sjekke at alt er fastskrudd?

Sykkelen har gått ca. 400 mil.


Edit: 2004 modell
Tydligen problem med kopplingen på vissa 04:or, ett fabriksfel så det går på uttökad garanti. :)
/Mange
 
Om man köper sig en 660 (är på G), vad krävs då för att kunna köra race med den? Måste man vässa massa för att ens tänka på att hänga med Husorna eller kan man "ta den ur kartongen"?
 
Det finns personer som har tävlat med 660 i Supermoto. På en gokartbana går det ganska bra att hänga med, allt beror på tempo och förare. Husabergaren har självklart alltid fördel på bana eftersom den är lättare, starkare och smalare (fotpinnarna tar inte i lika fort)
Men för att vara en hoj tänkt för gata funkar den vädigt bra på bana tycker jag, det är gått om mos i motorn och hojen är lättkörd, den gör inte bort sig.
Min första 660 körde jag ganska mycket på bana, dock bara asfalt. Både stor bana (Kinnekulle) och gokartbanor. Den nya hann jag bara köra 160 mil innan jag fick för mig att det var dags att testa på att tävla så för några veckor sedan inhandlades det en 560 SMR :kär Premiär blir i Strängnäs till helgen :skrämd

Så är någon intresserad så står det en nyuttagen 04:a här och väntar på ny ägare. Jag hinner aldrig köra med den längre...
 
M:et skrev:
2348946
Så är någon intresserad så står det en nyuttagen 04:a här och väntar på ny ägare. Jag hinner aldrig köra med den längre...

Låter rätt.. Har ju aldrig kört retard så det blir lite nytt. Gixxer, Retta och cross på meritlistan, men det känns inte jämförbart.

Hur bråttom har du att få iväg den? Jag har precis insett att jag inte ska köpa Emmis 660 i Jpk då jag har fler svindyra intressen som måste prioriteras om lite. Pris?
 
bange skrev:
2348887 Tydligen problem med kopplingen på vissa 04:or, ett fabriksfel så det går på uttökad garanti. :)
/Mange


Takk. Kan du utdype dette litt? Hva slags feil er det snakk om?

Forhandleren jeg kjøpte sykkelen hos har sluttet med KTM. Kan de nekte og reparere dette og henvise meg til en annen forhandler?


Har tatt service selv, har dette innvirkning på garantien ved en slik feil?
(sykkelen var avstrupt når jeg kjøpte den)
 
Last edited:
är det någon som vet hur stort ventilspelet ska vara på en 660 -05???
 
Då va man 660 ägare... Bytte precis min 600rr mot en 660smc :tummenupp

Vart den en ny tråd att leka i :)
 
motardnisse skrev:
2351628 Bara sådär utan att ha provkört?

Nä fan heller :)

Testa igår.. sen testa jag en xr650 tidigare i veckan men gillade den inte.. vart ute en sväng nu och det är ju en enorm skillnad i körkänsla men den känns ju sjukt rolig att köra!! inte så allvarlig på nått vis.. :)
 
smc660 skrev:
2349262 Takk. Kan du utdype dette litt? Hva slags feil er det snakk om?

Forhandleren jeg kjøpte sykkelen hos har sluttet med KTM. Kan de nekte og reparere dette og henvise meg til en annen forhandler?


Har tatt service selv, har dette innvirkning på garantien ved en slik feil?
(sykkelen var avstrupt når jeg kjøpte den)

Kopplingen kan tappa trycket ibland vilket gör att det kan vara svårt att få i växlarna, på min hände detta oftast vid växlingen 2-3. Jag tror att det handlar om ett felaktigt shimsat lager. Det beror väl lite på KTM handlares goda vilja om cykeln har gått väldigt långt, men detta är tydligen ett väldigt vanligt "fel" så jag tycker att det borde funka


Mvh

P
 
Last edited:
Antar att man kan få svar här.. Ni som kör med akra, har ni db-killern i eller ur? Tycker den låter rätt bra med den i, har inte testat utan.. Det låter väl en hel jävul kanske?!
 
Jonasson skrev:
2352010 Antar att man kan få svar här.. Ni som kör med akra, har ni db-killern i eller ur? Tycker den låter rätt bra med den i, har inte testat utan.. Det låter väl en hel jävul kanske?!

Kör utan, och ja den HÖRS:D
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top