Ktm 660

Bara jag som har problem att den hänger sig på lite högre varv? får skruva ner tomgången hela tiden :mad:
 
wannagofast skrev:
Jag är 190cm, 95-100kg (ej fett), deformerat skallben och ett ansikte som bara en mor kan älska.. Jag brukar få kicka ifred!! :hihi


Ehh.. eller släpper hojen kanske??
LOL :tummenupp

Ronta skrev:
Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen.. :tungan

/R

Jepp!!! det funkar!!! Viktigt är det där "lite till för att komma över nåt gupp" hehe

:D

Ivil skrev:
Vad lämnar generatorn för spänning? Ere runt 13-14V som på bilar?

Det är säkert jag som är trög, men finns det generator på 660???

Finns juh inget att generera till väl... eller???????

HoOmer skrev:
+Acrapovic helsytem
+Trimmkam av nåt slag(ska ta reda på vilken)
+Kn-filter

Vad måste göras om man vill byta till KN-filter? (jaa, förutom att köpa filtret och sätta dit det) :D

Jaa, och sen undrar jag om det finns nån som har fixat diodblinkers på 660?

Måste man ha nåt motstånd eller nåt... ???

WASSAAAAP
 
Ivil skrev:
Vad lämnar generatorn för spänning? Ere runt 13-14V som på bilar?

Ja din lilla klåpare! samma som bilar och liknande. Men inte lika mycket effekt såklart.
På en sån som 660 så är det bara en fas på generatorn för man behöver inte ladda ett batteri samt att elsystemet rent generellt är mycket mindre.



En fråga till herrrökmycket: Vad drivs dina lampor av? magi kanske? :)
 
sirSmokealot skrev:
Vad måste göras om man vill byta till KN-filter? (jaa, förutom att köpa filtret och sätta dit det) :D
WASSAAAAP

Efter man ha köpt filtret så tar man bort det gamla och sätter typ en rör bit mellan fuggen å det nya filtret, sen kapar och borrar man helvetet ur luftboxen.

Sen väntar man på vår och brassar helvete :banana
 
Ivil skrev:
Vad lämnar generatorn för spänning? Ere runt 13-14V som på bilar?

Och lite drygt det... Bara att koppla in en multimeter och dra igång hojen, så ser du. Nu var det ett tag sedan jag mätte (och minnet är bra men kort), men har för mig att det kunde gå upp mot 15V åtminstone (varvtalsberoende).
 
TomK skrev:
Och lite drygt det... Bara att koppla in en multimeter och dra igång hojen, så ser du. Nu var det ett tag sedan jag mätte (och minnet är bra men kort), men har för mig att det kunde gå upp mot 15V åtminstone (varvtalsberoende).
Bra bra..Tackar så mycket för svaret.
 
Är sadeln annorlunda konstruerad på 04 och 05:orna? Eller är det bara bakramen, sidokåporna och bakskärmen som skiljer?
 
Rasorblade skrev:
Det var ju inte svar på frågan..... :7peta

Edit. det är inte samma sadel

Kolla denna tråd. Finns en kille som bytt hela bakdelen till 05:ans på en 04:a
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1929041#post1929041

Japp har kollat den tråden om han som byggde om.
Men är det inte bara så att bakramen skiljer? Sadlarna ser ju väldigt lika ut på bilder om man jämför.
Finns det ingen reservdelskatalog eller liknande där man kan jämföra artikelnumren?
 
Wall skrev:
Japp har kollat den tråden om han som byggde om.
Men är det inte bara så att bakramen skiljer? Sadlarna ser ju väldigt lika ut på bilder om man jämför.
Finns det ingen reservdelskatalog eller liknande där man kan jämföra artikelnumren?
Sadlen passar ej.......
 
Wall skrev:
Japp har kollat den tråden om han som byggde om.
Men är det inte bara så att bakramen skiljer? Sadlarna ser ju väldigt lika ut på bilder om man jämför.
Finns det ingen reservdelskatalog eller liknande där man kan jämföra artikelnumren?
04:ans sadel har ett 660 märke bak. Det har inte 05:an som även har ett annat yttertyg.
Dessutom så står det att han bytte sadel
 
Wall skrev:
Är sadeln annorlunda konstruerad på 04 och 05:orna? Eller är det bara bakramen, sidokåporna och bakskärmen som skiljer?

Sadeln från -05 är smalare och hårdare, annat "tyg" och sadelöppningsmekanismen bak är annorlunda. På 04 har du en snabbskruv (som suger) uppe på sadeln baktill, på 05 sitter det en spak under sadeln. Fästet mot tanken är samma på båda.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top