Ktm 660

Nu börjar det röra på sig! Har bestämt mig för att slå till på ny 660, och har därför en del funderingar:

- när kommer 2006-års modell ut i butik?
- vad skiljer '05 och '06 åt?
- följer det med någon form av "inkörningsmanual" till cykeln?
- klarar jag mig med en budget på 100 000:-, om jag även behöver ställ, hjälm, lås och försäkring?

Ös på med era svar, tack!
 
Zunar skrev:
Nu börjar det röra på sig! Har bestämt mig för att slå till på ny 660, och har därför en del funderingar:

- när kommer 2006-års modell ut i butik?
- vad skiljer '05 och '06 åt?
- följer det med någon form av "inkörningsmanual" till cykeln?
- klarar jag mig med en budget på 100 000:-, om jag även behöver ställ, hjälm, lås och försäkring?

Ös på med era svar, tack!

Tror det bara är lite andra inställningar på dämparna.
Du borde få med ett presentkort, man fick det i alla fall med 05:an. Så ja dina 100.000 räcker
 
Det är andra däck på 06, samt lite andra dämparinställningar enligt ovan. För övrigt ingen skillnad.
 
Drevning 660 -04.....
Ska byta drev på min men kan inte bestämma mig vad jag ska satsa på... Har sökt och läst på forumet men inte kommit fram till något bra svar... Hojen ska andvändas mest på gata och på bana någon gång då och då... Orginal drevningen är ju inge vidare 16/38 Går ju knappt att lägga i 5 under 100km/h.... Va kör ni med för drevning? Tacksam för tips...
 
Om du har en avstrypt motor med bra vrid, så är det inga problem med originaldrevning. Du måste ju ha någon växel kvar när det börjar gå fort också ;) Jag drevade upp till 17/38 och kör med det även för endurohjulen :tummenupp Sällan jag behöver peta i fyran eller femman vid körning i stad eller på småvägar - bara att vrida på och hänga kvar :D

Men om du nu vill dreva ner en bit för att få tätare växling (skönt vid ren stadskörning) - satsa på större bakdrev, för att minska slitaget på kedjan och behålla mer av effekten via transmissionen.
 
NÄCKEN skrev:
Drevning 660 -04.....
Ska byta drev på min men kan inte bestämma mig vad jag ska satsa på... Har sökt och läst på forumet men inte kommit fram till något bra svar... Hojen ska andvändas mest på gata och på bana någon gång då och då... Orginal drevningen är ju inge vidare 16/38 Går ju knappt att lägga i 5 under 100km/h.... Va kör ni med för drevning? Tacksam för tips...

Kugga ner 2 steg fram så vaknar den till liv. Men visst är det 17/38 orginal? :va
 
TomK skrev:
Om du har en avstrypt motor med bra vrid, så är det inga problem med originaldrevning. Du måste ju ha någon växel kvar när det börjar gå fort också ;) Jag drevade upp till 17/38 och kör med det även för endurohjulen :tummenupp Sällan jag behöver peta i fyran eller femman vid körning i stad eller på småvägar - bara att vrida på och hänga kvar :D

Men om du nu vill dreva ner en bit för att få tätare växling (skönt vid ren stadskörning) - satsa på större bakdrev, för att minska slitaget på kedjan och behålla mer av effekten via transmissionen.


Mmmm jo lite tätare mellan växlarna hade ju inte varit dumt, sen toppfarten är ju lite väl överdriven så som det är nu... Behöver ju inte göra 200Km/h...
 
Mr R skrev:
Körde med 14/42 och 14/45 gillade det sistnämda bäst dock hade man inte så hög toppfart med den drevningen.

Vad låg toppfarten på, på de två olika drevningarna?
Hur va det vid lite längre körning? Varavade tokmycket vid 100 110 eller?
 
NÄCKEN skrev:
Vad låg toppfarten på, på de två olika drevningarna?
Hur va det vid lite längre körning? Varavade tokmycket vid 100 110 eller?

Kommer inte ihåg det var ett år sedan jag hade 660´n men den tokvarvade inte i dom hastigheterna som du nämner. 140-150 kanske?
 
wannagofast skrev:
Ni som kör med Akra helsystem, hur stor är skillnaden mot slipon??

Jag har bara kört min hoj med orginalsystem respektive helsystem, och däremellan är skillnaden stor. Det är också klart märkbar skillnad mellan brorsans 660 -05 med Akrapovic slipon och min 660 -04 med Akrapovic helsystem.

Jag tycker att helsystemet är värd sitt pris i förhållande till bara Akrapovic slipon.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top