Ktm 660

Hallo igen, undrar bara om det är normalt att KTM 660 har olika ljud, ett med kopplingen intryck och ett när kopplingen är ute, allt detta i Neutral?!

Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet
 
Det levar å har sig raslar å står i, det är KTM standard ;) Inget att vara orolig för om det är "marginell" skillnad på ljuden så det inte rasslar/slår i motorn, då är det nog dags för en seriös koll :)
 
Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet

He he började inte med att kolla lampan?
 
Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet

Som Gnutten sa: Börja med att kolla lampan. Men det kan även vara annat också. På min hoj så har jordningen längst ner i sockeln gått av. Jag försökte löda ihop skiten igen men med en lödkolv som knappt går ner så blev resultatet inget vidare, smälte mest massa plast:) Behöver en mindre spets...
 
Jodå för fan jag kollade lampan innan. Den lampa som jag bytte ifrån för jag trodde den inte hade bromsljus visade sig ha det när jag testade. Men bytte iaf eftersom mitt nya är e-märkt (de blir nog gladare på VV vid uppkörningen)
 
Alla fordon med koppling låter väl mindre med kopplingen intryckt? Iallafall min bilar och hojar... Skillnaden är bara hur stor skillnad det låter. Man upptäcker det när man står i "drive thru:n" :D
 
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..
 
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..

Har själv ett 15 drev liggandes men det är inge roligt att köra med 15/42 så det blir 16/42 så behöver den inte varva ihjäl sig!
 
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..

Blir inte 15/42 jävligt lågt?
har orginal fram, 16 el 17 å 42 bak och tycker det är lagom, nästan det är på gränsen till för lågt.
över 130 vill jag inte ligga några längre stunder för hojen varvar så mycket då...

Men som sagt, smaken är sm baken...:arsele
 
Blir inte 15/42 jävligt lågt?
har orginal fram, 16 el 17 å 42 bak och tycker det är lagom, nästan det är på gränsen till för lågt.
över 130 vill jag inte ligga några längre stunder för hojen varvar så mycket då...

Men som sagt, smaken är sm baken...:arsele

Nu gjorde du mig osäker vad jag har på den.. jag köpte 1 kugg under original i fram och om är det 17 så då har jag fått 16.. kolla inte så noga på kuggen
men bak vet jag att det är 42 iallfall.. får kolla upp den i morgon för så mycket mer varva den inte för mig.. innan så gjorde den 163 på mätaren med 38 kuggar i bak.
 
Hmm, min 660 som är stypt (Jaa, kors i taket!) gör 140 blås med orginaldrevning (med farsan på som väger mer än mig).

Har köpt nytt drivpaket med 16/40 mot orginal 17/38. Lär inte bli någon större skillnad då va?

Ska meka på det när jag orkar. Vad jag kan se på mina nuvarande drev har dem aldrig bytts ännu och hojen har gått 900mil.
 
Jag har fått för mig att jag vill prova något nytt...
Funderar på Suzuki SV 1000 eller en motard (ktm 625/640/660)...
Hur är det med serviceintervaller på en ktm motard? är det olika för de olika modellerna o s v?
Tacksam för tips!

MVH Niclas
 
Jag har fått för mig att jag vill prova något nytt...
Funderar på Suzuki SV 1000 eller en motard (ktm 625/640/660)...
Hur är det med serviceintervaller på en ktm motard? är det olika för de olika modellerna o s v?
Tacksam för tips!

MVH Niclas


Jag hade en sv1000 innan jag köpte min motard. Egentligen går det inte att jämföra hojarna för man kör så jävla olika med dom. Sv:n kunde man dra ut och köra lite landsväg och mosa på men med en motard gör man inga såna utflykter alls... Inte jag iallafall. Jag är toknöjd när jag får glida runt i stan och slanga! Mycket mer lek med en motard, och då inga högre hastigheter jämfört med SH.

Försäkringsmässigt så talar ju för en motard. Jag betalade 2300kr/halv/månaden under sommarmånaderna med SV:n. 660:n betalar jag 600kr/hel/månaden. Mycket mer för pengarna!
 
Jag hade en sv1000 innan jag köpte min motard. Egentligen går det inte att jämföra hojarna för man kör så jävla olika med dom. Sv:n kunde man dra ut och köra lite landsväg och mosa på men med en motard gör man inga såna utflykter alls... Inte jag iallafall. Jag är toknöjd när jag får glida runt i stan och slanga! Mycket mer lek med en motard, och då inga högre hastigheter jämfört med SH.

Försäkringsmässigt så talar ju för en motard. Jag betalade 2300kr/halv/månaden under sommarmånaderna med SV:n. 660:n betalar jag 600kr/hel/månaden. Mycket mer för pengarna!

Hmm... vilken av 625/640/660 rekommenderas då? är det samma serviceintervaller på dem och hur pass täta är de?
 
Hmm... vilken av 625/640/660 rekommenderas då? är det samma serviceintervaller på dem och hur pass täta är de?

på 660:n är det var 500e mil... Och jag rekommenderar en 660 framför 640:n. Har inte provkört nån 625 än så den kan jag inte uttala mig om. Men 660:n va betydligt skönare och rappare att köra än 640:n.

Om du söker i forumet så vet jag att intervallerna har diskutterats förut! ;)
 
då är det dags att börja leta 660 nu :D vart tycker ni gränsen går för hur många mil den ska ha gått om det är värt ett köp?

Jag ska nog tjöpa 660 DirekCT!!11
 
På tal om just serviceintervaller, jag har ju en 660 -06 och har alltifd haft för mej att intervallerna e på den är först vid 100 mil och sen var 500mil....stämmer detta?
För jag har en kumpan som jag försöker övertala att gå över till motard. Jag har sagt till honom att KTM 660 efter -05 (och uppåt) är servicarna var 500mil, medans -04 och tidigare e var 250mil. Stämmer inte detta så rätta mig!!! Det skumma va iaf när han va hos en KTM handlare i Linköping, tror jag det var, så sa dom att det service var 250mil på alla 660 oavsett modell. :va Humm e det jag som e "lost in the blåst" angående serviceintervallerna eller e det försäljaren som har rökt på?
 
olja filter är 250mil medans ventilkoll är 500, ialla fall på min 660 -04
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top