KTM 660 upprustning

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Fick ett ryck för någon vecka sedan o bestämde mig för att göra iordning min gamla 660.
Så här såg den ut innan rivning.
 

Bifogat

  • Foto123.jpg
    Foto123.jpg
    140.3 KB · Visningar: 402
  • Foto127.jpg
    Foto127.jpg
    102.7 KB · Visningar: 345
  • Foto124.jpg
    Foto124.jpg
    135.7 KB · Visningar: 352
Började med att riva ner litegrann.
Totalt tog det fyra timmar att förvandla den från en rullande maskin till detta, det är inte så mycket till dom när man väl börjar på.
 

Bifogat

  • Foto040.jpg
    Foto040.jpg
    105.9 KB · Visningar: 350
  • Foto041.jpg
    Foto041.jpg
    94.5 KB · Visningar: 369
  • Foto045.jpg
    Foto045.jpg
    100.3 KB · Visningar: 317
Bild1: tvättat lite grejer,
Bild2: klart för blästring o lack
Bild: 3-6 lite skillnad efter tvättning av grejerna, lättar nog hojen 2 kilo i bara smuts.
 

Bifogat

  • Foto063.jpg
    Foto063.jpg
    97.2 KB · Visningar: 304
  • Foto061.jpg
    Foto061.jpg
    90 KB · Visningar: 307
  • Foto062.jpg
    Foto062.jpg
    105.1 KB · Visningar: 326
  • Foto064.jpg
    Foto064.jpg
    87.4 KB · Visningar: 334
  • Foto070.jpg
    Foto070.jpg
    95.2 KB · Visningar: 426
  • Foto068.jpg
    Foto068.jpg
    74.7 KB · Visningar: 384
Fick börja med att laga ena oljepluggen då någon djävla idiot dragit gängorna i den så den snurrade. ( läs undertecknad)
Nu sitter det fina helicoil där tack vara Hawk här på forumet, Tack!!!!
Bild 1-2: Borrar ur den gamla pluggen
 

Bifogat

  • Foto080.jpg
    Foto080.jpg
    81.3 KB · Visningar: 350
  • Foto079.jpg
    Foto079.jpg
    88.5 KB · Visningar: 325
Bild:1 Lyfte ventilkåpan idag för o kika lite på vad som kan ha gjort att Dekompen slog ( började göra det i slutet av sommaren) på tomgång.
Bild:2 Kan detta vara boven i dramat? glappar lite på kammen.
 

Bifogat

  • Foto094.jpg
    Foto094.jpg
    111.5 KB · Visningar: 361
  • Foto098.jpg
    Foto098.jpg
    107.7 KB · Visningar: 440
Har även skaffat lite mysdelar till bygget,
Nyare bakdelen och Motomasterbromsar kommer sitta gott.
Har även skaffat orginal ljuddämpare till en Ktm 950 sm som jag tänkte bygga om till fullflödes.
Så här långt har jag kommit hittills mer kommer.
/Per
 

Bifogat

  • Foto058.jpg
    Foto058.jpg
    86.8 KB · Visningar: 270
  • Foto092.jpg
    Foto092.jpg
    76.8 KB · Visningar: 206
Bild:1 kopplade kompressorn till vevhusventen för att slippa spånor i tråget, funkade hur bra som helst.
Bild:2 Nya gängor
Bild:3 Varje Ktmägares bäste vän :)
 

Bifogat

  • Foto086.jpg
    Foto086.jpg
    89.8 KB · Visningar: 262
  • Foto088.jpg
    Foto088.jpg
    81.7 KB · Visningar: 288
  • Foto091.jpg
    Foto091.jpg
    75.7 KB · Visningar: 239
Ohh! Är motomasteroket helt nytt? Vad fick du ge för det? :gnissla
 
Egentligen blir en hoj aldrig riktigt ren, tills man rengör den i delar. Måste vara en skön känsla. Det är ganska trist att lyfta tank och grejer ibland och inse att det sitter ett kilo skit inkilat överallt och kommer att göra det resten av dess liv. Och så finns det såna där hojar som är rena långt upp i länkagen och man fattar inte hur det gått till.
 
Ohh! Är motomasteroket helt nytt? Vad fick du ge för det? :gnissla
Hehe nej det är begangnat, blocket is da shit ;)
jag funderar på den här! Va inne på 24mx idag och den var helt klart snyggare i verkligheten. Jag gillar att den har reglyse också.

http://www.24mx.se/crossdelar/Diodbaklyse_med_skyltbelysning/23280

/Elektronik/k7/%C3%96vrigt/s161//
Ja men allt håller bättre än orginallampan. LED-ljus håller mkt bättre...de vibrerar inte sönder som vanliga lampor.
LED lyset ska väl som sagt tåla lite mer vibrationer, glödlamporna dör ganska snabbt, undrar varför :)

Egentligen blir en hoj aldrig riktigt ren, tills man rengör den i delar. Måste vara en skön känsla. Det är ganska trist att lyfta tank och grejer ibland och inse att det sitter ett kilo skit inkilat överallt och kommer att göra det resten av dess liv. Och så finns det såna där hojar som är rena långt upp i länkagen och man fattar inte hur det gått till.

Får nog erkänna att jag hellre kör än ligger med tops o putsar hela tiden, men grymt gott o gå igenom den lite nu till vintern.
/Per
 
Bild:1 kopplade kompressorn till vevhusventen för att slippa spånor i tråget, funkade hur bra som helst.
Bild:2 Nya gängor
Bild:3 Varje Ktmägares bäste vän :)

kommer bli så bra de där Jannesson.. säg till om du behöver hjälp.
ja ställer upp om lilleman tillåter ;)


En KTM ägare utan loctite är som en isbjörn utan päls, tokfukkad =)
hojjta om du vill ha mer.. finns en del på jobbet ;)

Hehe nej det är begangnat, blocket is da shit ;)

LED lyset ska väl som sagt tåla lite mer vibrationer, glödlamporna dör ganska snabbt, undrar varför :)



Får nog erkänna att jag hellre kör än ligger med tops o putsar hela tiden, men grymt gott o gå igenom den lite nu till vintern.
/Per

du är ju elektriker.. Diodlyse?
du kan ju sånt där med att koppla rätt motstånd å sånt.. =)
 
Last edited:
En KTM ägare utan loctite är som en isbjörn utan päls, tokfukkad =)
hojjta om du vill ha mer.. finns en del på jobbet ;)
Skulle ju givetvis kollat först ;) dyrt som kvicksilver den där vätskan, snålänningen i mig gråter för varje droppe.

du är ju elektriker.. Diodlyse?
du kan ju sånt där med att koppla rätt motstånd å sånt.. =)
Inte än så jag kan fortfarande skylla på det:D

Man tackar.

instämmer.. kommer följa den med spänning!:yoparty:Bugar:tummenupp

Tack så mycket.
 
Last edited:
Kör en liten update

Har inte gjort något idag men lyckades hitta en verkstadshandbok till modellen innan min.
La upp en annan tråd igår med frågor angående klacken som sitter på kammen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=217385
Min dekomp började slå på låga varv i slutet av sommaren så det är en grej jag måste kika på, i handboken så ser man klart o tydligt att det sitter ett låsstift och en fjäder under klacken, när fjädern blir sliten så kan det bli så att den börjar slå på låga varv när centrifugalkraften inte är så stor.
Alltså inte så konstigt bara att plocka ner o byta den lilla fjädern.
Sporthojs teknikforum är helt grymt.
Man lär så länge man lever.
/Per
 

Bifogat

  • Foto098.jpg
    Foto098.jpg
    107.7 KB · Visningar: 254
  • Kam.jpg
    Kam.jpg
    23.7 KB · Visningar: 261
Hehe nej det är begangnat, blocket is da shit ;)

LED lyset ska väl som sagt tåla lite mer vibrationer, glödlamporna dör ganska snabbt, undrar varför :)



Får nog erkänna att jag hellre kör än ligger med tops o putsar hela tiden, men grymt gott o gå igenom den lite nu till vintern.
/Per
Fan, jag hittar aldrig sånnt! :mad:

Angående diodlyse. Har haft ett på xr'n hela detta året, funkar bra!
 
Fan, jag hittar aldrig sånnt! :mad:

Angående diodlyse. Har haft ett på xr'n hela detta året, funkar bra!

Låter kanon, har med använt det tidigare o det har funkat bra då.
Är du ute efter bromsar till xr:n eller något annat ? har ju en sats brembo över nu :rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top