Hej. Hämtade min hoj idag som vart på lagning (kicken), eller rättare sagt, jag hämtade den från en polare som hjälpt mig att ta hem den från verkstaden då den blev klar då jag ej var hemma. Då jag skulle köra så märkte jag hur den gick rätt orent, den håller kvar lite gas då man håller in kopplingen och efter ca 1km så började den tappa kraft, så jag fick smågasa hela tiden för att den inte skulle dö, kom precis fram till lägenheten innan den tvärdog. Då jag höll jämn gas efter en raksträcka kände man också hur den "kvävdes" lite, innan den gick upp som vanligt igen.
Har någon bra koll på vad det kan vara? Tjuvlyft? eller något med förgasaren? Känns lite konstigt att det uppstår efter jag hämtat hojen från lagning, då det inte fanns innan, bör jag lämna tillbaks den, eller bör det vara något lättare fel?
En till sak att nämna, den lilla bränsleslangen som går mellan förgasaren och motorn var rätt blöt. Klamrar sitter både upp och nertill.
P.S, den brukar vara väldigt lättstartad, men det tog en ca 30 kickar innan den gick igång, åkte o tankade (då vi var osäker på om det var pga lite bränsle den gick konstigt), och den gick igång lika lätt som den brukar göra vanligtvis då, men jag kom fortf bara ca 3km innan den tvärdog.
Har någon bra koll på vad det kan vara? Tjuvlyft? eller något med förgasaren? Känns lite konstigt att det uppstår efter jag hämtat hojen från lagning, då det inte fanns innan, bör jag lämna tillbaks den, eller bör det vara något lättare fel?
En till sak att nämna, den lilla bränsleslangen som går mellan förgasaren och motorn var rätt blöt. Klamrar sitter både upp och nertill.
P.S, den brukar vara väldigt lättstartad, men det tog en ca 30 kickar innan den gick igång, åkte o tankade (då vi var osäker på om det var pga lite bränsle den gick konstigt), och den gick igång lika lätt som den brukar göra vanligtvis då, men jag kom fortf bara ca 3km innan den tvärdog.