Ktm 660 -04 startade hos säljaren, inte när jag kom hem...

Efter att ha läst LÄNGE om startproblem med LC4 hos våra vänner i staterna så har det blivit framsteg! Utan att jinxa det allt för mycket, så kan jag meddela att efter jag ställt ventilerna till lösa 0.15 istället för tighta 0.15, och gjort en fabriksinställing på förgasaren... Så startade den på 7-8 kicken, med antydan på liv på nästan varje kick :banana:banana WOOOT WOOOOT!!! Ska göra en mer utförlig inställning nu när jag förhoppningsvis får igång den.

Men glädjen blev kortvarig. Olja som hade runnit ut ur oljepåfyllningen i ramen när jag blödde systemet (ytterst lite såklart) för någon dag sen hade ju såklart kladdat ner avgasbandaget precis vid motorn. Tog kanske 30?... Sekunder av tomgång innan brandlarmet i garaget gick pga röken :tungan Jaja! SKITEN STARTADE! :tuttar:tuttar

För övrigt så märkte jag det redan förra gången när jag rullstartade den i en backe, och bara körde i kanske 3-4min. Motorn blev VARM. Nu när jag kickade igång den, efter 20-30 sekunders tomgång så kunde jag inte röra avgasröret alls nära motorn. Är det normalt för Lc4an? Min Drza innan hade en gradvis ökning i temperaturen, inte PANG, varm. Lc4an är givetvis bra mycket större och mer aggresiv än lilla 400'ans motor, men tänkte ändå höra med er om ni också upplever det som att era 625/640/660 blir varma väldigt fort. Hur vet man om vattenpumpen funkar? Eller rättare sagt, inte funkar? Ska montera en tempmätare snart, men vill ju ut och åka nu när den startade :brinnerup Leveranstider är... blä.

Den här rackaren är för övrigt jäkligt simpel och ball :tummenupp
http://img.photobucket.com/albums/v497/laromo/640 ADV/IMG_1434.jpg
 
Alla stånkor blir skit heta på tomgång det försvinner så fort som du börjar köra. Har med att kammen är vass enkelt förklarat.

Min yamaha 768cc blånerar den rostfria headdern på 1min tomgång körning.

Mvh
 
Den här hojen hatar mig... MASSOR... :smasha

Gick ner med utrustning vid 11 idag eftersom den startade så fint igår efter lite mer meck... 2 timmar senare så kunde jag vrida ur både min t-shirt och tjocktröja. Hade sprungit upp och ner för backar och kickat som en idiot... Men inte en gnutta liv. Ställde in hojen, gick upp ur garaget och åt lunch och gnällde till alla på min kontaktlista. Typ 2 timmar senare, fly förbannad på livet, skulle jag ner och sparka liv i hojjäveln, oavsett hur jag än skulle ge mig åt. Den här gången gick jag lite mer o-optimistisk ner utan utrustning...... Startade på några kick..... :gnissla Åkte upp ur garaget och fram till dörren för att klä på mig grejer. Stänger av motorn, går in och klär på mig, går ut och FÖRSTA kicken jag ska ge blev det så här.... :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D IMG_3112.JPG

Haha alltså ja.... Vad ska man göra än att skratta? :död:banana Men legenden säger.... att någon gång så ska jag få ta mig en åktur :fakta:crash
 
Sålde min DR för 2 veckor sedan. Var ute och körde 10 mil samma dag som den skulle säljas bara för att få känna på monstret en sista gång, inga problem, körde även hem den till den nya ägaren felfritt. Dagen efter när han startar den går topplockspackningen, det kallar jag otur, fast jag är glad att jag fick sålt den. Ska hämta min nya imorgon förmiddag :banana
 
Ha ha hojåkare med kickstart är de största optimisterna i hela världen!
Kommer ihåg min Husqvarna 510 från 86 som alltid spelade mig ett spratt.
Man gick ut glad i hågen:) för att ta sig en tur, kickade sig blå på en hoj som till synes var helt död.
Ett efter de andra plagget åkte av när svetten sprutade, när hjälm handskar och jacka låg på backen small den djävlen igång, då var det en dans på slak lina att hålla den halvvarma motorn gåendes medan man fiskade upp plaggen från marken, inte helt sällan dog den när man hade alla plaggen på sig.
En halvvarm motor är ingen dröm att få igång heller:huvet
 
Tog min första åktur igår.... Kommer inte göra det i mjukisar igen:tungan:yoparty fan vad den rör sig!! Gasres på 1, 2, 3 och med ryck på fyran, på en femväxlad hoj??? :hej:smasha men blir nog fan att sälja och köpa 625... Rädslan att få stopp någonstans och behöva kicka igång jökeln igen var inte kul :död eller lämna in den för en seriös förgasarinställning... Den VILL starta på nästan varje kick, men tar ändå 20-40 kick på sig med massa fipplande på förgasaren. Bara en SNUDD för långt på tomgångsskruven så försvinner allt liv. Om man backar tillbaks tomgångsskruven det man vred upp (en kvart till ett halvt varv) så kommer livet tillbaks igen :gnissla någon som har bra koll på någon i Stockholm som tar sig an 660? Eller blir det några tusen i timpenning bara för att få igång hojen?:D:D
 
Otroligt rolig tråd Men kan vara för att jag har varit i exakt samma sits...
Köpte en husaberg som startade på första kicken hos säljaren men väl 4mil på släp för att starta den för en kompis som bodde halvvägs så vägrade den... "Äh den startar när jag är hemma" efter sisådär 1000 sparkar så startade den 1 gång.... Beställde startmotor + batteri, nu Jävlar ska det åkas.. Trodde jag man var tvungen att kabla igång den från bil... Jag lärde mig aldrig starta de aset:brinnerup:brinnerup
 
Otroligt rolig tråd Men kan vara för att jag har varit i exakt samma sits...
Köpte en husaberg som startade på första kicken hos säljaren men väl 4mil på släp för att starta den för en kompis som bodde halvvägs så vägrade den... "Äh den startar när jag är hemma" efter sisådär 1000 sparkar så startade den 1 gång.... Beställde startmotor + batteri, nu Jävlar ska det åkas.. Trodde jag man var tvungen att kabla igång den från bil... Jag lärde mig aldrig starta de aset:brinnerup:brinnerup

Det var som fan :D efter lite pil med inställningar nu ikväll igen så startade den på tredje kicken kall, första kicken 4-5 gånger varm när jag stannade på olika ställen och kollade :banana så det börjar likna något! Men effekt som en tjur och vibrerar som en sexleksak :tungan haha karaktär har den ju, men charm... Nääää:gnissla
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top