Inte före ventiljusteringen åtminstone...Men sluta nu upp att felsöka cykeln. Kunde säljaren kicka igång den med lätthet så är det inte där felet sitter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte före ventiljusteringen åtminstone...Men sluta nu upp att felsöka cykeln. Kunde säljaren kicka igång den med lätthet så är det inte där felet sitter.
Har du inte ens fått igång den på rullstart? Isf, går den som den ska när den väl går?
När jag hade 660 stog den i ett garage så man kunde rulla den nerför en grusväg. Tror jag rullstartade på 2/3. Fuskade med ett pekfinger på dekompen så inte hjulet låser.



Varmkörde den lite för att direkt kunna byta olja nu när jag fått den varm. Mitt under oljebytet slog ångesten till... Kom på att jag var tvungen att starta eländet igen för att blöda ur systemet....
När tiden var kommen, så kickade jag ju självklart förgäves, men backen funkade igen... Ser ju lite tattigt ut med saknade kåpor, ingen hjälm eller något, sunkiga meck-kläder, och hojen som hostade ut (lite såklart...) olja ur ramen. Kändes schtekiGt
Så sjukt irriterande att jag hela tiden haft sikte på en 625... Sen av oklar anledning 
Funkar ju inte att bara kunna starta i nedförsbackar med 2 pers på hojen..... 
För helvete, vem runt stockholm kan lära grabben o kicka ???
Har faktiskt fått några hjältar i PM som erbjudit sig, men vill ju inte släpa hit någon i onödan
Bor granne med en mc-klubb, ska dit och muta dom lite nu i veckan. 
Alla hojar är lite olika med kickteknik, mängd gas och hur knycken sitter.
Strular du till det så surar du ner den, då kommer den aldrig o starta. Enklast är då att stänga kranen, lägg hojen på sidan så förgasaren tömmer sig själv. Kicka ett par ggr med stängd kran, oftast startar den då och så kan du öppna kranen så den håller sig vid liv.
Samma var det ju såklart med xr650n... När den blev sur så stängde jag kranen, höll full gas och kickade runt motorn 5-10 gånger med decompen, påt igen och brum brum. Men den här rackaren... Nix!
Platt fall 

Har haft både en 625 Supercomp med enbart kick och en 660 smc, båda har behövt lite olika tekniker med kicken, 625 =dra ut choken, fullgas en gång, kicka runt tills du hör klicket, trampa till hela vägen ner utan att röra gasen=
660=samma procedur men den ville att man kickade runt ett halvt varv till efter decompklicket innan man kickade. Viktigt att aldrig gasa när du kickar. Om hojen blivit sur kan du kicka den torr genom att hålla in decompen HÅLLA FULL GAS och kicka 20 ggr, efter det kicka enligt ovan igen, fast utan choken. Gör man rätt är det inga problem.
Lycka till!

Skratta inte nu men jag hade samma historia med min 450.
Säljaren gled förbi och sparkade igång den på första kicken, jag kickade mig blå.
Nu till det fåninga: jag sitter uppe på tanken när jag kickar.
Känns HELT kraftlöst men den startar då. Har aldrig fattat varför det är så men det funkar varje gång.
Har haft både en 625 Supercomp med enbart kick och en 660 smc, båda har behövt lite olika tekniker med kicken, 625 =dra ut choken, fullgas en gång, kicka runt tills du hör klicket, trampa till hela vägen ner utan att röra gasen=
660=samma procedur men den ville att man kickade runt ett halvt varv till efter decompklicket innan man kickade. Viktigt att aldrig gasa när du kickar. Om hojen blivit sur kan du kicka den torr genom att hålla in decompen HÅLLA FULL GAS och kicka 20 ggr, efter det kicka enligt ovan igen, fast utan choken. Gör man rätt är det inga problem.
Lycka till!
Mest kraft i början av kickrörelsen = annan vinkel.
Eller så är det så att den jordar lite extra genom pungen. Kittlar det till lite när den brakar igång?


|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |