KTM 660 -04 modifieringar

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
På Engelska

Ø new decoration
Ø the Setting of the forks and shock struts remains like 2003 by new model year however new production numbers by WP
Ø foot slot carriers on the left of in front from aluminum (in former times steel), broader fussrasten (of Racing), new rubber editions for front fussrasten (of LC8)
Ø foot slot carrier differently to the framework fastens left in front, therefore new framework
Ø appearance of the brake pedal hinged and more broadly
Ø new secondary air system (SLS) more compactly, fulfills the exhaust standard EURO 2
Ø CDI with new optimized ignition curve
Ø clutch basket strengthens
Ø cylinder head (because of SLS) and Auspufflansch (SLS and improves sealing) newly
Ø side stands with new forged console, new rueckzugfeder
Ø new fuel valve of Racing
Ø basic position of hand brake handle adjustable like Duke
Ø 4-Kolben brake pliers in front of Duke (ø 2x30 mm, 2x34 mm), by it new fork fist necessarily
Ø ignition rotor from 1 part, no more riveted
Ø exhausts for radiators, in former times without exhausts

På Tyska för dem som föredrar detta :p

Ø neues Dekor
Ø das Setting der Gabeln und Federbeine bleibt wie 2003, durch das neue Modelljahr aber neue Produktionsnummern von WP
Ø Fußrastenträger links vorne aus Alu (früher Stahl), breitere Fußrasten (von Racing), neue Gummiauflagen für vordere Fußrasten (von LC8)
Ø Fußrastenträger links vorne anders am Rahmen befestigt, daher neuer Rahmen
Ø Auftritt des Fußbremshebels klappbar und breiter
Ø neues Sekundär-Luft-System (SLS) kompakter, erfüllt die Abgasnorm EURO 2
Ø CDI mit neuer optimierter Zündkurve
Ø Kupplungskorb verstärkt
Ø Zylinderkopf (wegen SLS) und Auspufflansch (SLS und bessere Abdichtung) neu
Ø Seitenständer mit neuer geschmiedeter Konsole, neue Rückzugfeder
Ø neuer Kraftstoffhahn von Racing
Ø Grundstellung Handbremshebels einstellbar wie Duke
Ø 4-Kolben Bremszange vorne von Duke (ø 2x30 mm, 2x34 mm), dadurch neue Gabelfaust erforderlich
Ø Zündungsrotor aus 1 Teil, nicht mehr genietet
Ø Lüfter für Kühler, früher ohne Lüfter

Alltså ingen större anledning att springa och köpa en 04a om man nu redan har en 03a.

Last edited:
"new secondary air system (SLS) more compactly, fulfills the exhaust standard EURO 2 " lät inte så kul tycker jag. Gör dom förändringar för att något ska bli EU godkännt så betyder det för det mesta mindre effekt.... :finger

Sen skulle dom byta från stål till bredare aluminiumfotstöd om jag fattade det rätt, hur bra är det om man kvaddar? Aluminium är ju inte jättehållbart direkt.

"cylinder head (because of SLS) and Auspufflansch (SLS and improves sealing) newly" Blir det en ny topp till -04 eller vad menar dom?

"new fuel valve of Racing " Betyder? Nått som har med bränsletillförseln att göra, så långt är jag med. .

"ignition rotor from 1 part, no more riveted " Betyder?

"exhausts for radiators, in former times without exhausts " Vad är ett exhaust på en kylare?

MackeNo1 skrev:
"new secondary air system (SLS) more compactly, fulfills the exhaust standard EURO 2 " lät inte så kul tycker jag. Gör dom förändringar för att något ska bli EU godkännt så betyder det för det mesta mindre effekt.... :finger

Sen skulle dom byta från stål till bredare aluminiumfotstöd om jag fattade det rätt, hur bra är det om man kvaddar? Aluminium är ju inte jättehållbart direkt.

"cylinder head (because of SLS) and Auspufflansch (SLS and improves sealing) newly" Blir det en ny topp till -04 eller vad menar dom?

"new fuel valve of Racing " Betyder? Nått som har med bränsletillförseln att göra, så långt är jag med. .

"ignition rotor from 1 part, no more riveted " Betyder?

"exhausts for radiators, in former times without exhausts " Vad är ett exhaust på en kylare?

Du får ha lite överseende med den engelska översättningen är
gjord direkt från tyska till engelska med AltaVista World Translate

Jodå, det förstod jag.. Undrar bara om det är nån som kan förklara för en mindre begåvad person (mig) vad det betyder :confused:

"new fuel valve of Racing "
Betyder? Nått som har med bränsletillförseln att göra, så långt är jag med. .
Racing soppa kran.

"ignition rotor from 1 part, no more riveted "
Betyder?
Att rotorn i tändningen inte är nitatd längre.

"exhausts for radiators, in former times without exhausts "
Vad är ett exhaust på en kylare?
Överströmning kanske

Blue skrev:
"new fuel valve of Racing "
Betyder? Nått som har med bränsletillförseln att göra, så långt är jag med. .
Racing soppa kran.

"ignition rotor from 1 part, no more riveted "
Betyder?
Att rotorn i tändningen inte är nitatd längre.

"exhausts for radiators, in former times without exhausts "
Vad är ett exhaust på en kylare?
Överströmning kanske

Tackar! :tummenupp

Ja en ny soppakran kan fan behövas, den som sitter på -03:orna är ju "lite" svårtillgänglig om man har handskar på sig och är stressad.

Raggarn skrev:
fy faan vad man vill ha en 660.... =)

Det är bara att göra en impulsköp precis som mig :crash
Kom in på Bike o frågade säljaren är det stor skillnad mellan 640 o 660 hmm svarade han. Tänkte till i 3 sek.... nä men då tar vi väl o beställer en sådan då :D
Hade inte ens tänkt tanken att köpa båge när jag gick in.

Holy Rider!!! var hittade du detta info??
nyfiken om det står nåt om deras andra modeller också?

Marals lol...
fan va bra gjort!
snacka om att göra bra bizzniz.

om ja får för frugan skall ja oxå beställa en... =)

MackeNo1 skrev:

Läs tyska texten istället :7peta Det låter som en luftningsanordning för kylaren.

Raggarn skrev:
Marals lol...
fan va bra gjort!
snacka om att göra bra bizzniz.

om ja får för frugan skall ja oxå beställa en... =)

Tjejen bara skakade på huvudet när jag kom hem. Nu för tiden är jag portad från att åka till mcförsäljning på Bike :crash

När jag tänker på det var det ungefär samma sak när jag köpte vägbågen på Bike. Kom in och såg att de hade 3 nya utav min modell. Satta mig på och frågade handlaren om det gick att ha bruden bakpå utan större problem hmmmm svarade han.
Gick o köpte en cola och gick sedan in o köpte cykeln. Inte heller denna gången var det egentligen meningen att jag skulle haft mig en båge.

Fan det måste vara något fel i skallen på mig :skrämd

Last edited:
va fasen om det är nästan en race maskin varför kan dom inte montera ett uppsamlingskärl när dom ändå håller på?? dom kostar ju på modellen med allt annat. nu fattas väl bara el-start :D

Marals76 skrev:
Tjejen bara skakade på huvudet när jag kom hem. Nu för tiden är jag portad från att åka till mcförsäljning på Bike :crash

När jag tänker på det var det ungefär samma sak när jag köpte vägbågen på Bike. Kom in och såg att de hade 3 nya utav min modell. Satta mig på och frågade handlaren om det gick att ha bruden bakpå utan större problem hmmmm svarade han.
Gick o köpte en cola och gick sedan in o köpte cykeln. Inte heller denna gången var det egentligen meningen att jag skulle haft mig en båge.

Fan det måste vara något fel i skallen på mig :skrämd

He,he har oxå gjort en del sådana affärer, har kännts bra när man gått där ifrån o de e ju huvudsaken, eller? :D

känns igen!! jag å tjejen har varit ihop ca 4år och jag har bytt en del hojar under den tiden + att vi inte ens har varit på semester utomlands ännu. snacka om tålamod från tjejen. men nu blev det att vi köpte hus istället för att åka utomlands nu i höst, kanske man skulle försöka öka lånet på huset å köpa en hoj. man kommer iallafall inte kunna betala av det så länge man lever :D

devetdu skrev:

Och du kunde inte låta bli som vanligt!! :D
Du kommer också hamna där någon dag....
Fast du har ju din crf å ta hand om så se till
att du behandla henne väl annars blir hon
sur å klappar till dig :whip

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back