KTM 660 -04 modifieringar

Marals76 skrev:
Det är bara att göra en impulsköp precis som mig :crash
Kom in på Bike o frågade säljaren är det stor skillnad mellan 640 o 660 hmm svarade han. Tänkte till i 3 sek.... nä men då tar vi väl o beställer en sådan då :D
Hade inte ens tänkt tanken att köpa båge när jag gick in.

Va ungefär samma sak för mig när jag köpte min 660. Va i Uppsala med tjejen och passade givetvis på att gå in på Lelles, hade hört talas om KTM 660 men hade inte sett några bilder på den. Detta va i September 2002 så det va ingen som visste hur den såg ut.. Hade inga planer på att köpa en hoj utan ville bara kolla lite i största allmänhet.
Snackade lite med Ragnar och det slutade med att jag beställde en KTM 660 -03, då hade jag aldrig ens suttit på en motard.

Tjejen bara skrattade och skakade på huvudet.... :crash

haha macke....
jag gjorde exakt samma sak...
köpte en 640 utan att ha provköra den...Min flickvän blev alldeles till sig å tyckte jag var jätteduktig!!!

snacka om att vara en sucker för roliga grejjer...

men nu skall jag beställa en 660 (tänker inte provköra heller =)

Tja det var ju skönt att se att det finns fler "galningar" en jag, tog en sväng in till den lokala ktm handlar för att titta lite utan någon som helst tanke på att köpa något, åkte därifrån på en ny 640 som jag inte heller prova innan affären var klar :D

Sambon jublade inte precis när jag ringde hem och berättade att hon måste komma dit och hämta enduro hjulen som jag fick med den nya innhandlade leksaken , men det går väl över :cool:

Va nästan ännu värre när jag köpte 1:a hojen, det va också på Lelles.. Då hade jag varken hojkort eller planer på att köpa mc, tänkte iofs ta det året därpå när jag fyllde 21 men hade tänkt vänta med att köpa hoj tills jag hade kortet.
Hur som helst kommer jag in på Lelles och där står en kalasfin Kawaski ZX-6R -98, jag blir kär vid första ögonkastet :rodnar
Ringer farsan och frågar om han kan stå med som säkerhet på lånet, sen lägger jag en handpenning på hojen och åker hem :crash Kan lova att man va grymt motiverad att klara hojkortet så fort som möjligt på våren... :D

Körkort?
Jag har haft ett antal cyklar men körkort har jag aldrig haft, kanske man ska ta det? :cool:

Skämt o sido, förra hojen jag hade köpte jag på samma sätt som den nuvarande och tänkte att körkort det ordnar sig så småningom men han förstås att parkera i en bil som svängde vänster innan jag kört upp. Med detta i minne tänkte jag börja i rätt ände och ta kortet först och ev hoj sen men det sprack i starten som vanligt.

Har nu äntligen efter mycket lååååång väntetid fått uppkörningstid till veckan så håll tummarna för mig.

Ursäkta mig Holy rider att det blir lite offtopic men vill bara meddela alla motard fränder att jag fixade kortet idag, har lagt ca 20mil bakom mig och 640.... så man är lite öm i baken :rock

Last edited:
har också betällt en 04:a.. skulle tydligen skickas till lelles den 22 september!! *längtar* har inte provkört och har inte bågekort!! :rock

Jag har iof inte beställt nån än, men har bestämt mig helt på att det blir en WR450sm -04! Känns som ett kul steg från en 3000 kronors DT125 -85 till en spretans WR450 :) Skulle iof va kul att testa en sån först...
Har aldrig köpt nåt nytt fordon förutom min sista cykel då...Som förövrigt kostade mer än DT:n :crash
Fyhelvete vad kul det ska bli!!

Grattissssar i massor :crash

Nisse Järnet skrev:
Jag har iof inte beställt nån än, men har bestämt mig helt på att det blir en WR450sm -04! Känns som ett kul steg från en 3000 kronors DT125 -85 till en spretans WR450 :) Skulle iof va kul att testa en sån först...
Har aldrig köpt nåt nytt fordon förutom min sista cykel då...Som förövrigt kostade mer än DT:n :crash
Fyhelvete vad kul det ska bli!!

Honung skrev:
Ursäkta mig Holy rider att det blir lite offtopic men vill bara meddela alla motard fränder att jag fixade kortet idag, har lagt ca 20mil bakom mig och 640.... så man är lite öm i baken :rock

Äsch det är lá inget knäckte Strömstad fram o tillbaka inom loppet utav 3 tim på min nu sålda XR (15 mil enkel) :crash

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back