Ktm 640

Söker SM, det kommer bli min första hoj :tummenupp Tänkte köpa en och öva på konbana en bra bit från lagens långa arm (fastän jag har vana att köra MC då jag kört cross förut).

Kan bytas till min Polaris 600 IQ Shift -10a med 44a's matta samt 32 orginal ingår. Om du vill byta eller känner till någon butik med något nyare KTM sm som kan tänkas ta inbyte så hojta gärna till.

Förväntansfull :kär
 
Last edited:
Tjena,
är i kraftigt behov av lite delar till min 625smc. En avgasvippa gick av och rensade runt litegrann, behöver således vipparm med lager och bult, ev en ny topp eller ventiler. Nån som ligger på lite delar??
Med vänlig hälsning Lasse
 
Tjena! Har köpt en KTM 640 nu till mitt A2-Kort men då den är 5kW för stark måste jag strypa den.... Mc-kompaniet vill ha 1800 (huga :va ) och 1-2 veckor leverans på det... Men jag hittade ett kit på ebay för runt 780kr. Tänkte fråga om någon har erfarenhet av det här eller om ni kan säga det är humbug eller inte? Man är ju rätt pank nu efter köpet som en 18-årig student så vill ju spara pengar så mycket som möjligt men samtidigt inte bli lurad. Får jag med alla papper jag behöver för reg-besiktning? Tacksam för svar :tummenupp
http://www.ebay.com/itm/KTM-640-LC4...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item33935486d9

EDIT: Har hört på bland annat engelska sidor att man kan tillverka en strypning själv genom att bara beställa en bult som stryper flödet och sedan bänka hojen. Alternativt kanske beställa en Ktm 620 del som limiterar kraften. Eller måste det vara ett strypningskit pga pappersarbetet?
 
Last edited:
Hm.. Spontant känns det som att du behöver strypa mer än 35kW, annars klarar den inte max 0,2kW/kg..

Hur mycket väger den?


Edit: Den måste ha en tjänstevikt på 175kg för att få ha 35kW.
 
Last edited:
Tjänstevikt, kg: 150

Hm. Kanske får strypa ner den till 25kW istället då... Borde väl inte vara ett problem att ta bort strypningen sen. Farbror blå kommer knappast testköra den om den är 25kW eller 40kW och kan omöjligt bevisa om den är det :)
 
Jag har precis i helgen inhandlat en 2003 KTM 640 Enduro! Sjukt glad för det, mest huvudbry om vad jag ska skaffa för utrustning utan att bryta banken, samt lite sur att det är fint väder hela veckan (när man jobbar) och ska bli skit i helgen (när man är ledig) :S:S:S:rofl
 
Tjena gubbs!
Kontrollerade kamkedjesträckaren i samband med påställning i lördags (vilket, för övrigt, var det bästa jag gjort hittils i år :D ).
Hade 5 klick kvar att trycka in, av totalt 16 på hela sträckaren. Är det dags att byta kedja snart eller ögonblickligen?
 
Tjena peeps, ny mdlem här idag och har precis införskaffat mig en 640 för sjukt lite pengar, den har dock stått sen -09, efter lite pul så har jag iaf kommit fram till att soleoniden behövs bytas. provade köra den idag också och tycker den är duktigt slö, reser sig inte ens på 1:an, dock är ju soppan nårra år gammal men han går inte ju dåligt i övrigt. kanske någon vakuum slang? tips tas gärna emot vad jag kan hitta på med den.
 
Tjena peeps, ny mdlem här idag och har precis införskaffat mig en 640 för sjukt lite pengar, den har dock stått sen -09, efter lite pul så har jag iaf kommit fram till att soleoniden behövs bytas. provade köra den idag också och tycker den är duktigt slö, reser sig inte ens på 1:an, dock är ju soppan nårra år gammal men han går inte ju dåligt i övrigt. kanske någon vakuum slang? tips tas gärna emot vad jag kan hitta på med den.

Undrar själv oxå var soleoniden sitter på 640?????

Om hojen ståt i 6 år så skulle jag göra en service på hojen... Kolla ventilspel byta soppa å tändstift rengöra förgasaren luftfilter osv.... Skulle tippa att den behöver en omvårdnad så kommer den att spinna som en katt sen.....
 
Den där vill du plugga, hänger ihop med strypningen på växel 1 och 2.

Är en kontakt du vill dra ut också som sitter kopplad på fuggen, om det inte redan är gjort.

Googla lite om du är osäker, finnes en klase guider på hur du gör.
 
Tjena gubbs!
Kontrollerade kamkedjesträckaren i samband med påställning i lördags (vilket, för övrigt, var det bästa jag gjort hittils i år :D ).
Hade 5 klick kvar att trycka in, av totalt 16 på hela sträckaren. Är det dags att byta kedja snart eller ögonblickligen?

Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?
 
Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?

Lämna den till nån sadelmakare bara ? Annars är det väl inte direkt rocket science, tyg över skumgummi som häftas på undersidan om jag minns rätt.
 
Om det inte är nått fel på själva sadeln så är det inte speciellt svårt att klä om den själv med nån lämplig vinyl! En helt ny sadel lär gå loss på en duktigare summa..
 
Passar på att bumpa denna fråga :)
Samtidigt undrar jag om någon har bra tips på hur man "lappar" en sadel från 640/635/660 '05 och uppåt?
Är den svår att klä om själv?

Original sadelöverdrag är inte svårt alls, värre brottningsmatch me ett inte färdig sytt överdrag.... Jag har klätt om sadlar me överdrag/galonskinn från biltema... Limmat å häftat....
 
Nu är det drevartider för mig. Just nu sitter det på 17/42 (framdrevet var förvånansvärt fräscht, medans bakdrevet skriker efter att jag ska dra ur respiratorn).
Vill ha något tyngre, typ 17/40, men har bara kommit över 15 och 14 framdrev samt 42 och 38 bak.
Funderar på att peta dit 15/38. Är detta mycket tyngre än 17/42 eller är det någorlunda som 17/40?
Vill gärna få ner varven i högre hastighet, men ändå behålla "lekfullheten" så att säga.

Någon som har tips?
 
Back
Top