Ktm 640

Hur är det att blanda olika viskositeter då, funkar det?
 
Fälgar till 640-04?

EDIT: Svarta fälgar asså, som funkar till en 640 -04? :)

Sen en till fråga, kan man göra fjädringen lite styvare? Styva upp stötdämpningen gissar jag? Ingen aning, men det är en enduro hoj och den gungar som fan bara jag drar lite för mycket i frambromsen :P
 
Last edited:
Problem med 640-05

Hoppas kunna få hjälp med min 640-05
Det har hänt 3-4 ggr totalt samt 2ggr på 2 månader nu att när jag startat hojen och åker iväg så gar den segt samt ger avgassmällar hela tiden vid motorbroms. Första gången stannade jag och bara slog av den och starta igen så gick den normalt. Nu sist så använde jag av dödaren i 3sek medans jag körde och då försvann det och hojen drog på som vanligt igen.

Strypningarna är borttagna.
Har satt raka rör i båda dämparna samt bestyckat om.
Hojen går riktigt bra i övrigt så det märks direkt när den hamnar i typ "stryp-läget"
Någon som varit med om samma sak?
 
Är det någon som vet och har lust att berätta vad det är för bestyckning man ska ha när man slänger på en Keihin fcr 41?:)
Antar att det är samma som på 625an, men är det samma på 660in?

Tack på förhand /Robin
 
Frågan är ej längre aktuell då Motorn har Rasat!:huvet
av nån anledning har motorn förbrännt olja för helt plötsligt började det knacka från motorn.. sen blev det bara värre och värre.

Fan detta har förstört min sommar!:huvet

Vadå? Att byta motor går på under timmen om man har lite rutin. Det är bara att plocka fram Mastercardet så skickar jag en utbytesmotor...:banana
 
Har du en klar liggandes? av "gråa" motorn?
Vad är det för pris vi pratar om?

PMa gärna om du föredrar.

/Robin

Pris beror helt på vad du vill ha för spec och om du är villig att släppa din motor som utbyte.

625,660,700? Hetare kam, portad topp? Vill du ha alla slitdelar bytta eller bara en frisk beg motor?
 
Jag kan släppa min som utbyte Ja.
Har en 640 nu och är främst en sån original Jag är intresserad av att byta till.
Kan du lämna offert på renoverad/genomgången motor altenativt en frisk beggad som du uttröck det.

Kasta ett riktpris iaf för Jag har ingen aning:)
 
Har någon provat starta sin 640 utan mätare någon gång?Har börjat ta tag i elsystemet på min Supermono med 640 motor å har en fråga (flera finns men en i taget):
Går det att köra utan orginal hastighetsmätare vet att nyare hojar ej går att starta utan mätare? Kommer ändast att ha varvräknare + varningslamppa för oljetryck och vatten temp.
 
Har någon provat starta sin 640 utan mätare någon gång?Har börjat ta tag i elsystemet på min Supermono med 640 motor å har en fråga (flera finns men en i taget):
Går det att köra utan orginal hastighetsmätare vet att nyare hojar ej går att starta utan mätare? Kommer ändast att ha varvräknare + varningslamppa för oljetryck och vatten temp.

Visst går det. 640 har inga startspärrar eller liknande skräp. Koppla ifrån auxillary starter relays och ersätt nyckeln med en strömbrytare.

Jag har byggt ett par elsystem till LC4 för racebruk och där finns gott om skrot att klippa bort...
 
Hej!

Jag skulle behöva ändra på förspänningen på min bakstötdämpare. Finns det några bra tips och trix där eller är det enklaste att skruva bort den? Såg att det var krångligt att komma åt, behövs mycket tas bort runt om för att komma åt?
Vill inte använda skruvmejsel och hammare :p
 
Hej!

Jag skulle behöva ändra på förspänningen på min bakstötdämpare. Finns det några bra tips och trix där eller är det enklaste att skruva bort den? Såg att det var krångligt att komma åt, behövs mycket tas bort runt om för att komma åt?
Vill inte använda skruvmejsel och hammare :p

Varför skall du ändra förspänningen?

Det går att justera med dämparen på cykeln om du har korrekt haknyckel men du kommer att spara tid på att plocka bort dämparen.
Plocka bort midpipen i avgaset och lossa därefter förgasaren och de 4 bultarna till bakramen. Nu kan du flytta bakramen och komma åt dämparen bättre.
 
Jahopp, så hade man oljeläck.

Har torkat rent och varit ute på en liten sväng men har ändå lite svårt att lokalisera var det kommer ifrån. Jag hoppas det är från ventilkåpan/skruven till avgasflänsen men tycker det är lite mycket olja vid cylinderfoten för att vara dropp uppifrån.

Kommer väl se bättre imorrn när jag börjar riva men hur vanligt är det att dom läcker vid cylinder foten(-06 med stålpackning), dom gamla med mjölkkartonspackning har jag läst kan läcka därifrån.

I förebyggande syfte hade jag tänkt höra lite vad som rekommenderas om man ska kladda om ventilkåpan, har kikat på loctite 501 som ska vara värmetåligt o täta gap på upp till 0,25mm om jag minns rätt.

Angående skruven till avgasflänsen som jag antar kan läcka för den är är gängad rakt genom godset läste jag nåt om att köra en stoppskruv i bott med lite gängtätning och sen dra i skruven till flänsen.

Nån som har några bra tips?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top