Ktm 640

Stulen 640 LC4 SM -02 I Veddesta, Järfälla Sthlm

Om någon hör något om delar till en KTM 640 LC4 SM Grå/Svarta modellen -02 svarta Excelhjul med Guld Talon nav eller Akra rör till salu eller om någon hört något om någon som klotat sin 640 och letat delar eller har några annan info så PMa
Se inlägg under Stulet..

Micke
 
Last edited:
Vet du om den fästes men en enkel (Skruv?) i mitten på stänkskärmen?.
Tack iaf, nu vet Jag att det finns så kan ringa och fråga igen med art nr.

/Robin

jag skruvade på exakt en sån väska på min -03. Jag var tvungen att ta bort "handtagen" som satt där bak men å andra sidan passade hålen från handtagen perfekt till väskan närmast sadeln. Borrade sen 2 små hål i skärmen och skruvade i på andra sidan väskan och, klart!
 
Om du menar en sådan här så är det KTM originaldel med reservdelsnr 58312078000
KTM%20FENDER%20BAG%20MAIN.jpg

Tror jag har en sådan orginalväska liggandes, fast den är svart/grå ifall någon är sugen på att köpa!

Känner mig sååå nöjd:) Vårservat: olja, filter, luftfilter, ny kylvätska, stift ,justerat ventiler +att jag flyttat upp nålen ett hack och borrat upp hålen i trotteln. Behövde inte ens ändra tomgången....den går som en klocka:tummenupp
 
Last edited:
Screen filter

Vid oljebyte, skall det stora screenfiltret framme vid ramen oljas in på något sätt innan montering eller bara att skruva på med handkraft efter att insexskruven och hålet är rengjort??
 
Tror jag har en sådan orginalväska liggandes, fast den är svart/grå ifall någon är sugen på att köpa!

Känner mig sååå nöjd:) Vårservat: olja, filter, luftfilter, ny kylvätska, stift ,justerat ventiler +att jag flyttat upp nålen ett hack och borrat upp hålen i trotteln. Behövde inte ens ändra tomgången....den går som en klocka:tummenupp

själv ligger motorn fortfarande i plastlådor, börjar kännas sådär nu :gnissla
 
Det är såhär att tjejen vill testa att åka lite hoj nu och jag undrar hur om 640in klarar våran vikt jag 120kg fullutrustad och hon 65kg.
Blir det för mycket för den stackars 640in eller funkar det ?
 
Hej!

Har varit och hämtat en 640 SM -05a. Hörde något om att den skulle vara strypt fast den är reggad som 40kw? Det sitter sebring-system på den så den bör vara ostrypt i så fall men jag vill vara säker.

Vilka typer av strypningar finns det, om det nu finns) :)

Har provat söka men sökmotorn gillar inte mig...
 
Töm ur gammal soppa ur fuggen (skruv längst ner), då brukar de hoppa igång ganska lätt efter långtidsvilan.

Låter som det kan vara startmotorkransen eller vad den kallas som är på G att geupp! Ny "krans", lager och en svänghjulsavdragare är medicinen isåfall.......

En följdfråga till detta. Det kan ju fortfarande vara samma lösning på problemet men jag märkte i helgen (med fulladdat batteri) att jag kan starta hojen med elstart om jag dekompar samtidigt. Okunnig som jag är vet jag inte riktigt vad man ska ha dekompen till?

Men låter det ändå som att det kan vara krans och lager som bråkar?
 
En följdfråga till detta. Det kan ju fortfarande vara samma lösning på problemet men jag märkte i helgen (med fulladdat batteri) att jag kan starta hojen med elstart om jag dekompar samtidigt. Okunnig som jag är vet jag inte riktigt vad man ska ha dekompen till?

Men låter det ändå som att det kan vara krans och lager som bråkar?

Nix, dålig kräm i batteriet var nog felet. Dekomp anv när man kickar mestadels.
 
Det är såhär att tjejen vill testa att åka lite hoj nu och jag undrar hur om 640in klarar våran vikt jag 120kg fullutrustad och hon 65kg.
Blir det för mycket för den stackars 640in eller funkar det ?

Jag har skjutsat bruden massa gånger (85+55) och en polare (85+85) nån gång utan problem, den blir lite segare bara!

edit: lägg till minst 15 kg kläder och skit på vikterna
 
Last edited:
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.
 
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.

Det tror jag inte. Köp sån där ful dörstopps skydd med reflexer i på biltema, ta bort den smala reflexen (tejpad), smäll på den längst ner på nr plåten, vips, så har du godkänt o inte speciellt fult:tummenupp
 
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.

Baklampan från min cykel ser ut som en reflex, och hålen under regskylten passade perfekt. Bes U.A
 
Baklampan från min cykel ser ut som en reflex, och hålen under regskylten passade perfekt. Bes U.A

Ser ut kanske men har du provat lysa med ficklampa på glaset?

Hej!

Har varit och hämtat en 640 SM -05a. Hörde något om att den skulle vara strypt fast den är reggad som 40kw? Det sitter sebring-system på den så den bör vara ostrypt i så fall men jag vill vara säker.

Vilka typer av strypningar finns det, om det nu finns) :)

Har provat söka men sökmotorn gillar inte mig...

Stort sett lika då det är samma motor!
http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-Duke-II
 
Last edited:
Vilken viskositet ska jag köra på min motorolja?

Har nu 10w/60 men hört att 50 är bättre?
 
Innan syntet oljan så byte man olja i bilen två gånger om året för att ha vinterolja å sommarolja.... Antingen hade man typ 10 till 20 olja på vintern eller 30-40, 40-50 olja på sommaren... Lite va ju oxå beroende på vart man bodde i landet... Klart kallare i norrland än skåne....
Viskositet talet är beroende i vilken temperatur man kör i....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top