Ktm 640

Har du tagit bort tanken på sista tiden?
Är säkert någon kabel som ligger i kläm ska du se.

Tanken åker ju av och på då och då..Men inte dom senaste dagarna..Felet uppstod då jag var ute och tränade bakhjul..

Ska titta på det idag och se om jag kan hitta nått..




//Victor
 
Exakt så kom mitt fel fram!


Fan vad jag hatar elfel!

Har rivit lite i skiten idag, kopplade bort bromslyse och bakblinkarna, bort med tanken, pillade lite med framblinkarna och tutan utan att hitta nått egentligt fel. Sätter ihop allt utom tanken, allt funkar som det ska! Woho!

På med tanken, testar, Poff säger det när man trampar eller trycker in bromsen och säkringen går!:gnissla
Av med tanken igen, hittar inget som jag tycker ligger i kläm, försöker peta undan elen så gott det går och sätter dit tanken..Great success! Allt funkar som det ska med tanken på!:banana

Trampar igång hojen för lite torrgasning, vrider på rullen ett par gånger och testar att allt funkar. Poff!:huvet Säkringen går igen!
Ger upp för dagen och tröstäter rabarberpaj och tar en bakhjulsträningsrunda!

Någon som har några tips? Har kikat lite på elschemat men inte blivit speciellt mycket klokare? Om mina tankebanor är rätt så borde det vara nått jidder med kabeln som tänder bromslampan vid bromsning? Det sitter inget bromsrelä eller liknande under tanken? Nästa gång jag river i hojen ska jag försöka kolla under tanken lite bättre och försöka ta reda på vilka delar som hör till bromseriet...



//Victor
 
Är det normalt att förgasaren pissar soppa vid hårda inbromsningar och stopies?
 
Nej men det är väldigt vanligt om flottörnivån är felaktig.

Misstänkte att det kunde vara så...

Någon som har koll på original drevning på 640n? Min är lite halvsvår att dra upp på slangen på 2:an så jag misstänker att den är uppdrevad något.
 
Misstänkte att det kunde vara så...

Någon som har koll på original drevning på 640n? Min är lite halvsvår att dra upp på slangen på 2:an så jag misstänker att den är uppdrevad något.

17/42 på SM-modellen
16/42 på enduro-modellen

Är det iaf på årsmodell -03



//Victor
 
Har något problem med kylningen. Ryker ganska kraftigt ibland från under kylarna, antar att det är kylarvatten som droppat ner på avgösröret.

Trodde först att det va slangen mellan kylarna nertill som va dålig. Efter körningen idag så hade jag massa kylarvatten skvätt på skinstället och det var blött runt den högra kylaren samt baksidan av framskärmen.

Den går rätt varm vid statskörning men vilken lc4 gör inte det? Hur mycket är "normalt"? På displayen brukar den ligga snäppet över halvvägs till max vid normal körning och har som mest gått upp med 1-2 steg kvar till max. Vid vilken nivå brukar kylarvattnet börja koka?

Tror också att min fläkt är paj, har aldrig hört eller sett att den gått igång när den ligger 1-2 steg ifrån max på displayen. När ska den gå igång och kan man höra den vid körning?

Läste i manualen att den ska gå igång vid en viss temperatur jag inte kommer ihåg nu men temperatur ser man ju ändå inte :gnissla
 
Har något problem med kylningen. Ryker ganska kraftigt ibland från under kylarna, antar att det är kylarvatten som droppat ner på avgösröret.

Trodde först att det va slangen mellan kylarna nertill som va dålig. Efter körningen idag så hade jag massa kylarvatten skvätt på skinstället och det var blött runt den högra kylaren samt baksidan av framskärmen.

Den går rätt varm vid statskörning men vilken lc4 gör inte det? Hur mycket är "normalt"? På displayen brukar den ligga snäppet över halvvägs till max vid normal körning och har som mest gått upp med 1-2 steg kvar till max. Vid vilken nivå brukar kylarvattnet börja koka?

Tror också att min fläkt är paj, har aldrig hört eller sett att den gått igång när den ligger 1-2 steg ifrån max på displayen. När ska den gå igång och kan man höra den vid körning?

Läste i manualen att den ska gå igång vid en viss temperatur jag inte kommer ihåg nu men temperatur ser man ju ändå inte :gnissla

har du kollat så kyrlarlocket sitter som det ska? det åkte upp för mig när jag busa lite en gång.
 
har du kollat så kyrlarlocket sitter som det ska? det åkte upp för mig när jag busa lite en gång.

God tanke...

Vanligaste felet är kylarlocket som tröttnat och blivit otätt och därmed trycks kylarvätska ut genom överloppskanalen. De kostar en spottstyver och skall alltid bytas i diagnostiskt syfte...
 
Exakt, det är packningen. Hade felet på min förra motard. Till du skaffat en ny så går det om du sätter på locket försiktigt o ser till att inte packningen snurrar med när du vrider på locket. Kan hjälpa att lägga en snorloska mellan locket o själva packningen......:tungan om du får problem ute på tur.......
 
God tanke...

Vanligaste felet är kylarlocket som tröttnat och blivit otätt och därmed trycks kylarvätska ut genom överloppskanalen. De kostar en spottstyver och skall alltid bytas i diagnostiskt syfte...

Mm tyckte det såg ut som det kommit från den slangen igår. Beställt nytt lock nu. Fläkten funkar i alla fall det tjuvkopplade jag och testade nyss. Kan man testa om termostaten till fläkten funkar på något sätt?

Är det föresten väldigt obra att blanda grön/blå kylarvätska med röd? Är den röda varianten i kylaren i nu och har bara grön/blå hemma. Vad är skillnaden egentligen?

Någon som vet vid vilka värmesteg på displayen som fläckten normalt går igång vid?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top