Ktm 640

Jag fick aldrig till bestyckningen till min 640 jag hade med biltema filter, den var dock helt standard i motorn, negliance däremot har trimmat sin lite så hör med honom för hans verkar funka bra! :)

funkar skitbra =)

det är dock bättre att han köper min . så slipper han pilla så mycket..

ready to race liksom :D

funkar skitbra =)

det är dock bättre att han köper min . så slipper han pilla så mycket..

ready to race liksom :D

Förutom den lilla detaljen att jag hann köpa en så hade det helt klart varit tänkbart ;). Känns inte som om det borde vara kanonsvårt att ombestycka en sådan förknasare med tanke på att det bara är en :). Min superblackbird vågade jag mig inte på, hade inga synkklockor.... :hojraket

Förutom den lilla detaljen att jag hann köpa en så hade det helt klart varit tänkbart ;). Känns inte som om det borde vara kanonsvårt att ombestycka en sådan förknasare med tanke på att det bara är en :). Min superblackbird vågade jag mig inte på, hade inga synkklockor.... :hojraket

hehe.. har dock 160 och 165 munstycke samt 32,5 lågfart liggandes som du kan få med som bonus till dämparen =) så får du lattja lite

hehe.. har dock 160 och 165 munstycke samt 32,5 lågfart liggandes som du kan få med som bonus till dämparen =) så får du lattja lite

har jag inte helt fel så satt det ett 165 munnstycke på min orginalfugge när jag köpte den . och det var ju med systemet du skall ha monterat. :tummenupp

Last edited:
Service?

Service i Sthlm eller omnejd? Lelles, MC Sport?

KTM Duke II - 06 LTE
Rekomendationer??

dinmc sollentuna verkar ha bra verkstad. Va inne och snackade med en där lite snabbt om service av min ktm om ett par månader

Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.

Har sett att vissa byter bakskärm/baklyse osv på sina 04 640'is till den från 05.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta, eller finns det någon guide någonstans? Har sökt men hittar inget.

Man måste byta betydligt mer än så för att delarna skall passa....

Du behöver byta bakramen, luftburken, sidokåpor och all plast som sitter under bakskärmen.
edit. Glömde sadel oxå .. för det blir så fult med den gamla...

Last edited:
Hejsan!

Relativt ny 640 SM ägare här!
Tänkte kolla med er vart jag får tag på en tändstiftsnyckel som passar hojen..Fick inte med nån i verktygslådan..=/

//Victor

Åk till mekonomen el. liknande och köp dig en långhylsa.

Testade med nån långhylsa jag hade liggande men den gick inte ner i brunnen..Tänkte om någon hade ett specifikt artnr eller liknande att rekomendera på tex. mekonomen eller biltema..Vilken storlek ska det vara? Stiftet borde vara ett likadant som sitter original..

//Victor

Testade med nån långhylsa jag hade liggande men den gick inte ner i brunnen..Tänkte om någon hade ett specifikt artnr eller liknande att rekomendera på tex. mekonomen eller biltema..Vilken storlek ska det vara? Stiftet borde vara ett likadant som sitter original..

//Victor

Det är trångt om plats så en extra tunn hylsa är på sin plats. Antingen tar man en biltema och sätter i svarven eller så letar man upp en som är tunn nog. Eller så budar du hem ett komplett verktygskit beg på beay för en spottstyver.

jag tror du hittar lite info i min byggtråd, som kan vara behjälplig.. jag har itne byttat bakram. men då är lite svetskunskaper nyttiga att ha.

//Victor

Jag köpte en Teng Tools-hylsa CR-V 18mm på mekonomen. Det borde passa. Jag är rätt säker på att det är ett NGK DR8EA-stift på 640n...

har jag inte helt fel så satt det ett 165 munnstycke på min orginalfugge när jag köpte den . och det var ju med systemet du skall ha monterat. :tummenupp

Det hade ju varit kanonhyggligt verkligen! HAHA, undrar om den hojen någonsin kommer fungera efter att jag har satt skruvmejseln i den :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon