Ktm 640

Sicka problem det ska vara att välja något så enkelt...

jag har tänkt köpa biltemas mekpall, kommer den under eller måste jag biffa på gymmet?

kommer inte under direkt. har samma själv men det är bara att luta ner hojen ut sidan och sen sparka in skiten, och sen lyfta upp hojen igen.. inga konstigheter!
 
Har fått ett litet problem med hojen (640 -03:a gått 1400mil).

Den har börjat (kanske har gjort hela tiden?) ryka blått vid gaspådrag.

Kör jag lugnt ett tag, och sedan vrider på fullt (då menar jag fullt) så kommer det ett litet rökmoln enligt kompisen.

Men det ryker inget vid motorbroms, eller i fall vi ligger på och kör hårt.
Inte heller vid start så ryker det något.

Är bara när man har kört lungt och sedan gasar fullt (T.ex vid bakhjulsåkning), och det ryker alltså bara just ett kort tag.

Tips? Vevhusventilation?


Edit: Kan tilläggas att hojen är mkt lättstartad.
 
Har fått ett litet problem med hojen (640 -03:a gått 1400mil).

Den har börjat (kanske har gjort hela tiden?) ryka blått vid gaspådrag.

Kör jag lugnt ett tag, och sedan vrider på fullt (då menar jag fullt) så kommer det ett litet rökmoln enligt kompisen.

Men det ryker inget vid motorbroms, eller i fall vi ligger på och kör hårt.
Inte heller vid start så ryker det något.

Är bara när man har kört lungt och sedan gasar fullt (T.ex vid bakhjulsåkning), och det ryker alltså bara just ett kort tag.

Tips? Vevhusventilation?


Edit: Kan tilläggas att hojen är mkt lättstartad.

kan vara ventiltätningar
 
Borde det inte ryka vid kallstart då också?
Nu ryker det "bara" vid gaspådrag då man kört lungt.

Ska gå ut och ta mig en koll tänkte jag.
 
Vad skall det vara för baklykta (lampa)? Det enda jag minns att det står på min är 31/3. Någon som har info om exakt vad det skall vara?


sitter på jobbet och glömt ta med mig baklampan till hojen, tänkte köpa ny på lunchen men...
 
någon som har koll om man kan sätta en high flow topp på en motor som inte hade det från början? i detta fall en 02:a
 
4000mil?

Tänkte åka och kolla på en duke II LC4 (00:a) med 4000 mil på mätaren. Håller en LC4:a så länge? Vet att det är bytt kolv (högkomps), så någon renovering har den genomgått. Är det något speciellt jag ska kolla efter eller lyssna efter?
 
Mitt bromsljus ligger på hela tiden. Kopplade ur bromsljuskontakten till bakbromsen men det gjorde ingen skillnad. Har kollat bromsljussäkringen. Jag och elektronik har aldrig varit vänner så jag behöver lite hjälp här! Vad är fel?
 
Mitt bromsljus ligger på hela tiden. Kopplade ur bromsljuskontakten till bakbromsen men det gjorde ingen skillnad. Har kollat bromsljussäkringen. Jag och elektronik har aldrig varit vänner så jag behöver lite hjälp här! Vad är fel?

Testa att koppla bort även den främre. De mikrobrytarna kärvar ibland...
 
Har en 640 LC4 som går kanon, men har märkt att motorn blir lite oljig efter att man kört med den. Det är vänster sida som blir lite små fuktig och man kan se att det samlas små olje-droppar på KTM märket som sitter på motorn. Kan det vara någon packning som är dålig eller vad tror ni?
 
Vad i helvete. Det går ju att slanga med 640:n :va

Trodde jag aldrig förrens jag skulle överbevisa polarn idag :lol:

Den är ju stabil så in i helvete jämfört med 525:an.
 
Har en 640 LC4 som går kanon, men har märkt att motorn blir lite oljig efter att man kört med den. Det är vänster sida som blir lite små fuktig och man kan se att det samlas små olje-droppar på KTM märket som sitter på motorn. Kan det vara någon packning som är dålig eller vad tror ni?


troligtvis cylinderfotspackningen
 
Back
Top