Ktm 640

Men din hoj måste gå rätt bra nu med en riktig förgasare och en annan kam. Kört mot en 625a nångång? En 640 med en ordentlig flat side-förgasare borde ju gå rätt jämnt mot en sån. Eller har jag fel?

Jag känner inte att jag blir frånåkt av 660´n :)
 
Jag känner inte att jag blir frånåkt av 660´n :)

hehe... det är starkt jobbat av din hoj må jag säga.
Det blir en ny förgasare för min del... o några kuggar upp på bakdrevet när hela paketet ska bytas.

Det får nog räcka så länge.... Men det hade varit kul o se hur din hoj går.

Lycka till med trimmningen :tummenupp
 
kolvvikt ?

Hur mycket väger en orginalkolv till 640´n ?

Min nya väger 336 gr och 442 gr komplett med bult och ringar.:va
 
tjena. verkar vara rätt tråd för duken oxå så jag har en liten fråga. va jag förstått så är inte duke reggad på 25 kw från fabrik som 660 och 625 är så finns det färdiga strypningssatser att köpa? har sökt lite men folk säger olika från tråd till tråd.:confused:
 
Har tänkt köpa en ktm duke II, Är det något att ha.

Gärna lite ris och ros mest ros hoppas jag
Någon som kanske ägt eller äger en, va ska man tänka på när man kollar på dom m.m

Har kört en komis KTM 640 LC4 SM, och den va ju askul att köra
är duken lika rolig???
 
Jag har öppnad luftburk, avgassystem samt bytt kam.
På vilket sätt har du öppnat din luftburk?

Min har ett hål på ca 4*10 i toppen som var när ja köpte hojen som förra ägaren har gjort.

Min skickar ut rätt mycket olja i luftburken och öppnar ja den mer är ja rädd att sölet blir ännu värre, tycker de räcker som de är nu :gnissla
 
På vilket sätt har du öppnat din luftburk?

Min har ett hål på ca 4*10 i toppen som var när ja köpte hojen som förra ägaren har gjort.

Min skickar ut rätt mycket olja i luftburken och öppnar ja den mer är ja rädd att sölet blir ännu värre, tycker de räcker som de är nu :gnissla

Min är uppsågad helt. Eller hela överdelen om man säger så. Borde man stänga den lite kanske? Eller vad säger ni? Fast inte tycker jag att det sprutar olja överallt i den för det... ?!
 
Min är uppsågad helt. Eller hela överdelen om man säger så. Borde man stänga den lite kanske? Eller vad säger ni? Fast inte tycker jag att det sprutar olja överallt i den för det... ?!

Kör du mycket bakhjul?

Vet inte varför min skjuter olja, har hört flera som påstår att det är så på lc4 om man kör mycket bakhjul men jag vet inte.
 
Kör du mycket bakhjul?

Vet inte varför min skjuter olja, har hört flera som påstår att det är så på lc4 om man kör mycket bakhjul men jag vet inte.

Jag försöker :D

Nä, jag kör inte så mycket. Övar men har inte fått in tekniken ännu... Nästa säsong kanske jag förstår vad du pratar om... :gnissla
 
Tittar just nu efter en 640 men har lite funderingar.
Vad kostar det ungefär att skjustera ventilerna på firma vid 500 mil service?
Finns en hel del 640 som gått 2000-3000 mil, men hur långt kan man förvänta sig att en 640 går och vilka större reparationer kan man förvänta sig?
 
Ska kolla på en KTm 640 lc4 -01 i helgen. Förutom det gamla vanliga drivlina/glas/El, mm ska vara helt, så undrar jag vad som ska tänkas på lite extra vid ev ett köp av denna hoj.
Barn-sjukdommar kanske mm... Tack på förhand!!!:tummenupp
 
Ska kolla på en KTm 640 lc4 -01 i helgen. Förutom det gamla vanliga drivlina/glas/El, mm ska vara helt, så undrar jag vad som ska tänkas på lite extra vid ev ett köp av denna hoj.
Barn-sjukdommar kanske mm... Tack på förhand!!!:tummenupp

Kopplingslagret bör vara bytt. Kolla skicket och gå lite på magkänslan.
Du blir nog nöjd. Det är en riktigt bra hoj.
 
Ska kolla på en KTm 640 lc4 -01 i helgen. Förutom det gamla vanliga drivlina/glas/El, mm ska vara helt, så undrar jag vad som ska tänkas på lite extra vid ev ett köp av denna hoj.
Barn-sjukdommar kanske mm... Tack på förhand!!!:tummenupp

Att den inte har gått mer än 1000 mil kanske nått lite över, komplett servicebok, inga repor på kåporna:rolleyes: . Barnsjukdomar är väl som på alla ktm att den svettas olja lite här och där.
 
Tittar just nu efter en 640 men har lite funderingar.
Vad kostar det ungefär att skjustera ventilerna på firma vid 500 mil service?
Finns en hel del 640 som gått 2000-3000 mil, men hur långt kan man förvänta sig att en 640 går och vilka större reparationer kan man förvänta sig?

Ktmen är en sjukt rolig hoj får jag nog säga. Glöm inte att ta ut den på ngn ball grusväg med. Vad det kostar att justera ventilerna kommer jag inte ihåg men inte kan det vara speciellt dyrt. Det är ju en bra spis i 640n sägs det. Men jag hade nog rivit motorn om den gått 3000, bara för att vara på den säkra sidan.

Jag har ev. en -04a i Göteborg till salu som gått 800. PMA mig om du är intresserad.
//Tombola.
 
En -01 som gått runt 1000mil..Vad har dom åkt dom senate 7-8 säsongerna?

Ja men det finns ju såna som knappt kör nåt. Men visst du har rätt :P
Men 640 är en grym hoj om man vill leka på bakhjulet.
En bild på när jag leker med min gamla 640 i somras:)
 

Bifogat

  • DSCF1509_0001.jpg
    DSCF1509_0001.jpg
    64.5 KB · Visningar: 151
Kör 640 -03 prestige. Sitter en Mikuni-förgasare i, är det original? Finns det någon anledning att byta upp sig?

Hur är det med avgassystem, går det att sätta på dubbla pipor? Vilken slip-on rekommenderas?
 
Ni som har en 640... vad kör ni med för drevning?
Själv kör jag 17-45... ni som provat lite olika, vad tycker ni känns bäst?
 
Back
Top