Ktm 640

Någon som vet om 98:ans design av plasten passar på en 97:a KTM 620?
Funderar på att byta bakskärm och sidopaneler...

Var hittar ni tändstift nånstans? Jag fick nämligen ett (på Dirtbike f.ö.) där gängan passar men inte tändhatten!

Har en 640 -03, bor i Stockholmsområdet.

Var hittar ni tändstift nånstans? Jag fick nämligen ett (på Dirtbike f.ö.) där gängan passar men inte tändhatten!

Har en 640 -03, bor i Stockholmsområdet.

Sitter det ingen liten gängad hylsa högst upp på stiftet ? ( eller saknas)

Någon som har lite pdf-filen "CHASSIE_640LC4_2005" ?
Det är en "spare parts manual" på cirka 48 sidor.
Har årsmodell 2002 men den stämmer inte riktigt med 2005 års modell.

En instruktionsbok till motsvarande typ och årsmodell skulle vara grädden på moset!

Nyss hemkommen från en kortare lektur bland chikaner och skarpa kurvor. Fy fan va roliga supermotarder är när dom körs på rätt vägar. Ofrivilliga bakhjulssläpp var ju till och med skoj. Måste börja åka bana. Helst gokartbana. Nu fick man ju beslutsångest igen om man ska sälja och köpa mer praktisk moppe nästa år. Fast en 1000cc sport kanske också går att smeka runt böjar som en dans. Fick bara lov att skriva av mig lite :D

Instruktionsbok

Någon som har lite pdf-filen "CHASSIE_640LC4_2005" ?
Det är en "spare parts manual" på cirka 48 sidor.
Har årsmodell 2002 men den stämmer inte riktigt med 2005 års modell.

En instruktionsbok till motsvarande typ och årsmodell skulle vara grädden på moset!

Spare parts manual har jag hittat, på nätet efter mycket letande.
Instruktionsbok till LC4-05 sökes fortfarande. Någon?

Hur ofta behövs en 640 servas? Det vill säga byta olja kolla ventilerna m.m

:tummenupp

Behövs det mycket moddning för att få 05:s plast att passa på en 02?
Vart köper man plast i Sverige? Lelleskatalogen hade ingenting, vilket förvånar mig oerhört mycket.

Tack så mycket ciparn :)

Vilket biltemabatteri passar bäst i en 640 -02?

För att svara på plastfrågan så måste bakramen moddas/bytas ut mot en nyare för att den plasten ska passa. Kylarvingarna och stänkskärmen skall dock passa rakt av. Lyktkåpan är jag osäker på, någon som vet?

Last edited:
Vilket biltemabatteri passar bäst i en 640 -02?

För att svara på plastfrågan så måste bakramen moddas/bytas ut mot en nyare för att den plasten ska passa. Kylarvingarna och stänkskärmen skall dock passa rakt av. Lyktkåpan är jag osäker på, någon som vet?

Har du måttat batteriet nu?

Tjena.. Ny 640 ägare här. Tycker hojjen är lite slö, tror inte den är avstypt.. Drog ur "epc" kontaken idag, gjorde ju faktiskt lite skillnad:) Ska plocka bort den vid ett annat tillfälle. Tänkte även kolla förgasarn, om det är gjort nåt där eller inte.

Stämmer det att man ska byta pluggarna (se bild) nr 1 och 3?? Eller kan man ta bort nr 1 och byta nr 3. Vilken storlek på munstycke i så fall. Är det nåt annat som ska göras. luftburken ska jag oxå ta itu med..

/Jompe..

Har ett DAM slipon oxå..

Bifogat

• Förgasare bild.gif
    Förgasare bild.gif
    57.9 KB · Visningar: 134
Last edited:
Back