Ktm 640

Tja.
Har besiktning på måndag, så nu har jag en fråga angående parkeringsljuset. När jag vrider nyckeln till förstaläget (så man kan starta hojen, men fram- och bakljuset är avstängda) så lyser inte mitt lilla parkeringsljus. Om jag däremot vrider om nyckeln till "läge 2", så fram- och bakljus tänds, då tänds även mitt parkeringsljus. Ska det verkligen vara så här? Borde inte parkeringsljuset vara tänt när man har läge 1 i? Eller tänker jag fel?

bye for now...
 
som sagt är det besiktning för min del imon, vilket betyder att ljuddämparen måste bytas (kör med orginalrör fram till dämparen). Slängde på orginal-dämparen och startade hojen. Blev rätt förvånad när jag insåg att hojen inte lät speciellt mycket mindre med orginal på. Inte lika dovt som den andra jag har, men nästan lika högt. Jag kör förvisso inte med någon häftig akra-pipa, utan har KTM's egna "trimdämpare". Det känns som om att bes.mannen bara kommer skratta åt mig när jag kommer in imon och be mig fixa till ljudet... :huvet

Ni som har en 640, låter era mycket med orginal? Trodde den skulle låta som körskolans enduro ungefär (Suzuki DR650, uppborrad till 701cc).... men ack så fel jag hade...

//Magnus
 
Nån som har ett bromshandtag till ktm 640 -05 liggandes.. kanske nån som bytt till snyggt orange handtag som har ett orginal som ligger o skräpar? :kryckor
 
hej hej. vet inte om de e i rätt forum att skriva om detta men kan ju försöka. ja har en ktm 640 Lc4. idag när ja var ute o åkte så märkte ja vid 2 tillfällen att hojjen bara dog... (men endast för en kort stund o startade igen i farten) några timmar senare när ja åker så händer samma sak... sen går hojjen väldigt orent o blöddrar o smäller o har sig. den håller inte tomgång o går mkt illa (ojämt o smäller) NÅGON som har en aning om vad felet kan vara
 
hej hej. vet inte om de e i rätt forum att skriva om detta men kan ju försöka. ja har en ktm 640 Lc4. idag när ja var ute o åkte så märkte ja vid 2 tillfällen att hojjen bara dog... (men endast för en kort stund o startade igen i farten) några timmar senare när ja åker så händer samma sak... sen går hojjen väldigt orent o blöddrar o smäller o har sig. den håller inte tomgång o går mkt illa (ojämt o smäller) NÅGON som har en aning om vad felet kan vara

Det kan vara skit i förgasaren, tex ett igenkorkat lågfartsmunstycke.

Ta loss och gör rent :)
 
okej felet är hittat.. de var en kabel som hade gått av till ett relä som sitter vid batteriet.. men den va inte helt av (därav att den gick som den gick. ) tack för alla tips :)
 
Hej, har en LC4 640 2001 som har börjat läcka olja på vänster sida ungefär vid ventilkåpan. Läste någonstans att detta är vanligt på LC4. Hur skall man bäst åtgärda detta problem?
 
Hej, har en LC4 640 2001 som har börjat läcka olja på vänster sida ungefär vid ventilkåpan. Läste någonstans att detta är vanligt på LC4. Hur skall man bäst åtgärda detta problem?

Threebond fungerar kalas en del brukar använda biltemas vad det nu är för något. Threebond har aldrig svikit mig iallafall
 
Tackar gnutten, kolla just i LC4 reparations manualen och även de nämner three-bond. Var de så att de hade slarvat med ihopsättningen vid KTM eller varför börjar det läcka?
 
Hej Svejs! har en ktm 640-00 som har gått 1700 mil och ska in på service om ca. 50 mil.
Här om dagen när jag var ute o körde då det var så cp-varmt här i sthlm så upptäckte jag att någon skum blå vätska läckte uppifrån burken under sadeln med kudden i. Vad är detta för fenomen? :5sure
 
Hej Svejs! har en ktm 640-00 som har gått 1700 mil och ska in på service om ca. 50 mil.
Här om dagen när jag var ute o körde då det var så cp-varmt här i sthlm så upptäckte jag att någon skum blå vätska läckte uppifrån burken under sadeln med kudden i. Vad är detta för fenomen? :5sure
Burk under sadeln med kudde i:va Det kanske har runnit ur lite filterolja ur luftfiltret?
 
Testar en longshot:

Någon som har orginalpipor till en KTM Duke II 00-06 liggandes skräpandes hemma och vill tjäna en slant? Eller kanske ett annat avgassystem som passar?

Tänkte testa snickra till egna och eftersom det inte finns en modellspecifiktråd för Duke så tänkte jag att jag fråga här. Om det är nån som känner sig träffad ta och skicka mig ett PM:tummenupp
 
Hej
funderar på att köpa en ktm supermoto i veckan här.
hittat en hoj men jag undrar om den dämpare som följer med är orginal?
"ktm supermoto" står det på den.. går den igenom en besiktining med den?
annars får man ju hosta upp en summa för en orginaldämpare vid besiktning.

min avatar är bilden på dämparen..
tack för ett svar

"squad"
 
Hej
funderar på att köpa en ktm supermoto i veckan här.
hittat en hoj men jag undrar om den dämpare som följer med är orginal?
"ktm supermoto" står det på den.. går den igenom en besiktining med den?
annars får man ju hosta upp en summa för en orginaldämpare vid besiktning.

min avatar är bilden på dämparen..
tack för ett svar

"squad"

Supermoto dämparen är inte orig för du ska ha en stooor jävla rostfri burk. Den som sitter på 625/660 är SXC & supermoto varianten är öppnare dvs utblåset är moddat! Orig dämpare kastar de iväg för några hundralappar så det lär inte bli svårt att få tag i en!
 
Hej,
har just köpt en beg. ktm 640 2001 åt mig. Var på en lite längre resa med den 1200km. Under resan märkte jag att den läcker olja vid drev axeln och vid ventilkåpan/vattenpumpen. Det ledde till att jag fick fylla på olja nu som då. Har nu mera ett konstigt knackande ljud från motorn som kommer när man drar på för fullt i fyrans och femmans växel. Jag anade att det var ventilerna som måste ställas fast det endast var 3000km sedan senaste service.

Bytte även olja när jag var på gång. Eftersom det var förstagången som jag bytte olja så vet ja inte hur mycket järnspån som är vanligt på magnet bulten. Tycker däremot att det var mycke. Lägger en bild så ni får avgöra.

for_web.jpg


Har bytt olja nu och ställt ventilerna. Skulle säga att det blev lite bättre men ljuden är nog ännu kvar.

Någon aning om vad som kan orsaka detta ljud. Blir väll ändå att riva maskinen nu.

PS.
Billiga kåpor till ktm 640 kan man hitta vid http://www.shop.race-styles.com de har både kit och separata delar. Har inte testat handla därifrån ännu men skall göra det snart.
 
Har du kollat kopplingslagret när du drar in kopplingen & ut?

har inte kollad det. När ja slog upp i boken såg det ut att finnas två lager. Ett nållager och ett kullager. Är det nållagret som kan vara dåligt. Det som jag annars har märkt är att kopplingen kanske har blivit lite tyngre att dra in.

skall kolla detta när jag får tid.
Tackar

Kan inte hitta vad orginaldekalerna kostar?

Synd att dom inte hade vita kåpor till lc4an heller :gnissla

jag har inte heller sett vita kåpor eller orginal dekaler. Men custom dekaler är ju bra det med :)
 
Last edited:
Back
Top