Ktm 640

Ok... Jag ska testa mig fram lite imon. Nån som tycker det går lättare att gå upp på bakan om man lägger an bakbromsen lite precis innan man slår på fullgas? Såg på Bike TV att de rekomenderade det...

jaja... kör lugnt ...

du ska inte behöva bromsa med bakbromsen, koppla upp eller rycka en massa på tvåans växel på en 640. lägg dig bara i 35-40 på tvåan och ryck full gas så ska den resa sig.:tummenupp

berätta gärna hur det gick!
 
Började gå kasst efter regnet!

Tjena tjena...
Jag körde till Gränna i helgen från Göteborg. När jag hade passerat Borås körde jag rätt in i en åsk/regn skur utan dess like... Jag fick söka skydd i en busskur.
Dock fick jag inte in hojjen då busskuren var liten. Nu när jag startade hojjen igen tyckte jag den bluddrade lite men jag drog iväg iaf... bara det att den bluddrade och gick som en potta skit.. fick typ ligga och dra på kopplingen ett tag men kom aldrig över 50 blås. Efter ett par hundra meter kom den igång igen och drog på som vanligt. Sen fungerade den som den skulle hela vägen fram.

I dag regnade det när jag startade men den gick fint i typ nga mil sen var det samma visa igen. Typ bluddrade och gick som en potta skit igen.. :huvet

Ngn som har en aning om varför den gör så?? Kan det ha med regnet att göra att det rinner ner vatten i förgasaren på ngt sätt???:va
Jag tog av sadeln för att kolla (har ryckt bort snorkeln) men det verkade vara snustorrt vid filtret. Ngn som råkat ut för samma sak och har ngn lösning?
 
Hej alla ktm:are.
Igår köpte jag min första motard en 640 prestige.
Har åkt sporthoj sen tidigare och oj...vilken skillnad :D

När jag ändå e i farten så vill jag passa på att ge en känga åt alla som gnäller på effekt, vibrationer och klumpighet. Jag valde nästan bort denna hoj pga detta...tur att man provkörde och gjorde en egen bedömning :yoparty
 
Jag MÅSTE ha en skylthållare till ktm 640 05 som ser normal ut!!
Vart kan man köpa färdiga "cleana" hållare? Helst färdig med fästen för blinkers också.

(Jag vill inte ha skylten i hjulhuset).
 
bakramen

Har nyss kommit hem från en 300 mila tur till Norge, Mycket roliga små bergsvägar. Perfekt för motard-touring med lätt packning :)
Detta kan rekommenderas.

Tyvärr gick bakramen av min 640 Duke II -01 :mad:
Är detta ett vanligt problem ?
 
Har nyss kommit hem från en 300 mila tur till Norge, Mycket roliga små bergsvägar. Perfekt för motard-touring med lätt packning :)
Detta kan rekommenderas.

Tyvärr gick bakramen av min 640 Duke II -01 :mad:
Är detta ett vanligt problem ?

Jupp den går av pga vibrationerna!
 
Svetsar man eller byter man hela ramen ?

Kostnad ?

Hittar du någon som kan svetsa så varför inte. Karlströms motors söksida verkar inte fungera just när jag söker på priset på bakram. Men tror det är billigare OM du nu vill svetsa ny är att köpa fyrkantsprofiler & kopiera din orig. Men prova svetsa först orig!
 
black or white

Funderar på att göra om hojen lite. Byta kåpor alltså. I dagsläget har ja helvita kåpor som är snyggt men ja tycker den svarta på bild nog är lite snyggare. Kan vara den där gräset grönare på andra sidan effekten så ja tänkte höra lite med er vilket ni tycker är snyggast. OCH om nån med svarta kåpor är intresserad av ett byte så PM:a mig.
ktmsvartvit.jpg
 
Törs man köpa en 640 -00 som gått runt 4000mil?
Den låter och går bra,priset är strax över 20000:-vad tycker ni?
Det är en offroad ej motard.
 
Du verkar ju ha en 625:a redan.Varför byta?

Jaaa du, bra fråga...det är väl så att jag hinner inte åka så mycket så därför var min tanke att byta till en billigare och få löst lite slantar till annat...men jag vet inte är mycket nöjd med 625an!
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?
 
Jaaa du, bra fråga...det är väl så att jag hinner inte åka så mycket så därför var min tanke att byta till en billigare och få löst lite slantar till annat...men jag vet inte är mycket nöjd med 625an!
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?

det ska väll vara samma motor som i adventure modellen och då ska nog motorerna klara mer än 4000mil så länge man sköter olja och kylningen.
 
det ska väll vara samma motor som i adventure modellen och då ska nog motorerna klara mer än 4000mil så länge man sköter olja och kylningen.

Ja,det är ju samma grund motor lc4 620,625,640,660. Skiljer väl borr/slag annars är det väl lika,625,640 har dock samma borr/slag.
 
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?
Jag har bara haft en LC4(625)och den fick jag riva efter 650 mil.Vad som är "normalt" vet jag inte.
 
Hmm e det nån i dena tråd som vet varför neutral lampan lyser hela tiden på min hoj nu? e det någn kontakt? vart sitter den isf?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top