Ktm 640

Hej alla.

Har precis införskaffat mig en KTM 640 prestgie -02 och har en liten fråga.
vad kör ni med för drevning?
för jag måste byta drivpaketet nu och undrar om det e värt att dreva om den?

För övrigt så sitter det helsystem och om bestyckad förgasare på den

Aha du köpte MD gamla 640!

Har precis gått från 16/42 till 17/42 och det är skönt så slipper den varva så mkt! ev kanske du skulle kunna pröva 16/40. Se till och köp ståldrev i bak annars kommer du säkert få byta bakdrev nästa säsong!
 
Aha du köpte MD gamla 640!

Har precis gått från 16/42 till 17/42 och det är skönt så slipper den varva så mkt! ev kanske du skulle kunna pröva 16/40. Se till och köp ståldrev i bak annars kommer du säkert få byta bakdrev nästa säsong!


Japp det stämmer bra det.

Okej, men ja har för mej att det sitter 16/40 på den nu, men ja har inte räknat än, men det ska tydligen vara org.
Ståldrev det ska jag lägga på minnet
jag hade nästan tänkt att dreva åt andra hållet, men det kanske e dumt det?
funderade på 16/42.
 
640?

Måste bara lägga in en liten fråga ang min 640.

Trodde faktiskt att det skulle vara lite mer tryck i den än vad det egentligen är!!!
Har haft hojjen nu i snart 3 veckor men saknar kraft på 2 samt 3:an.
Tycker verkligen att det är svårt att slanga på 2:an eller ens få upp den?
Vänner har oxå kört den och tycker lika dant, vänner som är vana på bakhjulet!

Hojjen är helt org förutom Seabring slipon, vet inte om Sas,epc är borta men skulle tro att dem plockade bort dessa när den blev ombestyckad.

Är det bara jag som inte har tekniken eller måste kan dreva elller alt
vässa motorn med kam, fugge osv?

Tacksam för svar!
 
Hojjen är helt org förutom Seabring slipon, vet inte om Sas,epc är borta men skulle tro att dem plockade bort dessa när den blev ombestyckad.

Hade en 640 ´04 Sebring-slipon, ombestyckad, SAS o sånt borttaget o öppnad luft burk, exakt likadan som Ex3mX kör. Jag suger på att slanga men han slangar duktigt på den, kolla hans Avatar :D

Kolla att SAS o det e borta, verifiera bestyckning och luftburken...
 
Måste bara lägga in en liten fråga ang min 640.

Trodde faktiskt att det skulle vara lite mer tryck i den än vad det egentligen är!!!
Har haft hojjen nu i snart 3 veckor men saknar kraft på 2 samt 3:an.
Tycker verkligen att det är svårt att slanga på 2:an eller ens få upp den?
Vänner har oxå kört den och tycker lika dant, vänner som är vana på bakhjulet!

Hojjen är helt org förutom Seabring slipon, vet inte om Sas,epc är borta men skulle tro att dem plockade bort dessa när den blev ombestyckad.

Är det bara jag som inte har tekniken eller måste kan dreva elller alt
vässa motorn med kam, fugge osv?

Tacksam för svar!

För att lättast få upp min 640 på bakhjulet (nybörjare) så brukar jag ligga i 40 på tvåan vrida på gasen snabbt sen släppa av och direkt dra på fullt igen. Då lyfter framhjulet så fint så :). Har drevat ner den med ett kugg fram och har slipon.
 
Måste bara lägga in en liten fråga ang min 640.

Trodde faktiskt att det skulle vara lite mer tryck i den än vad det egentligen är!!!
Har haft hojjen nu i snart 3 veckor men saknar kraft på 2 samt 3:an.
Tycker verkligen att det är svårt att slanga på 2:an eller ens få upp den?
Vänner har oxå kört den och tycker lika dant, vänner som är vana på bakhjulet!

Hojjen är helt org förutom Seabring slipon, vet inte om Sas,epc är borta men skulle tro att dem plockade bort dessa när den blev ombestyckad.

Är det bara jag som inte har tekniken eller måste kan dreva elller alt
vässa motorn med kam, fugge osv?

Tacksam för svar!

Jag har också en 640 -05 och den e det inga problem att få upp på slangen på 2:ans växel :yoparty gick bra till o med när den va ny o inte inkörd och då är det orginal drev samt inte öppnad burk o ombestyckad förgasare...

Nu har jag acra pipor samt ombestyckad samt öppnad luftburk och den blev lite rappare och går ännu bättre upp på bakan:)
 
Hade en 640 ´04 Sebring-slipon, ombestyckad, SAS o sånt borttaget o öppnad luft burk, exakt likadan som Ex3mX kör. Jag suger på att slanga men han slangar duktigt på den, kolla hans Avatar :D

Kolla att SAS o det e borta, verifiera bestyckning och luftburken...

Hur vet man om sas eller epc är borta!
Kan någon lägga upp en bild och visa hur det ska se ut när dessa två är borta

Chriz
 
Måste bara lägga in en liten fråga ang min 640.

Trodde faktiskt att det skulle vara lite mer tryck i den än vad det egentligen är!!!
Har haft hojjen nu i snart 3 veckor men saknar kraft på 2 samt 3:an.
Tycker verkligen att det är svårt att slanga på 2:an eller ens få upp den?
Vänner har oxå kört den och tycker lika dant, vänner som är vana på bakhjulet!

Hojjen är helt org förutom Seabring slipon, vet inte om Sas,epc är borta men skulle tro att dem plockade bort dessa när den blev ombestyckad.

Är det bara jag som inte har tekniken eller måste kan dreva elller alt
vässa motorn med kam, fugge osv?

Tacksam för svar!


Du kan ju alltid testa att ligga i typ 30-40 på 2:an sen koppla till och ge gas, då reser sej min iaf
 
17/40 drevning (annan fugge + helsystem) blev lite för tråkigt som drevning om man är i bustagen. Då var 17/42 mycket roligare =)) Dock så är lugnåka mycket bevämare med 40 bak. Appropå dom här slangarna o ventilerna som nämns ovan , är det ett besiktningsproblem om dom är väck? I praktiken alltså. För som med avgaset så är det ett problem mest i teorin då ingen vet hur det ska se ut original. Och att db nivån håller sig inom gränserna.
 
17/40 drevning (annan fugge + helsystem) blev lite för tråkigt som drevning om man är i bustagen. Då var 17/42 mycket roligare =)) Dock så är lugnåka mycket bevämare med 40 bak. Appropå dom här slangarna o ventilerna som nämns ovan , är det ett besiktningsproblem om dom är väck? I praktiken alltså. För som med avgaset så är det ett problem mest i teorin då ingen vet hur det ska se ut original. Och att db nivån håller sig inom gränserna.

I ditt fall med en -02 så är det enbart EPC på din. Till 99% att du inte behöver oroa dig!
 
Ingen som vill byta moddade 2*orginalpipor mot enkel acra? :)

Edit, lite otydlig kanske.. Jag har enkelacra men åker gärna med dubbelpipor acra, sebring, wing, moddade orginal spelar ingen roll.. ;)
 
Är det nån som har en mikuni flatside förgasare till salu??:confused:

Är sugen på att byta nu o har lite frågor:)

Är det lätt att byta o få hojen att gå bra?
Vilken förgasare ska man ha samt hur har ni som bytt förgasare gjort och hur är eran inställning med nål o munstycken mm..
 
Då var man o hämtade sin -05'ans igår då... 84 mil kvar till dom magiska 100 ;) Blir nog förgasarbyte på den sedan oxo utöver dom obligatoriska Akra piporna ;)
 
införskaffat en ktm 640 03a

men fan va dålig jag är på att ut å åka.
5 gånger har jag kört den sen jag köpte den för 1,5mån sen.
 
Vet inte om det är rätt tråd eller ej men funderar på att köpa en 660 eller 640 för att slanga men o bara busa vilken tror ni är den bästa för detta
 
Back
Top