Ktm 640

får ingen ordning på detta me den nya kammen får sätta dit orginal och testa och undersöka varför min nya fina förknasare läcker soppa över allt helt plötsligt :gnissla

Kan du ha monterat kammen fel ? :huvet
 
Kan du ha monterat kammen fel ? :huvet

testade me orginal kammen samma sak orkar inte runt så nu misstänker jag att jag satt kamdrevet 1 kugg fel på kjedjan så får ta ut motorn en tredje gång nu och kolla allt :huvet

tur att det ska snöa i helgen så man inte behöver genomlida en till helg me kanonväder :näsblod
 
Nån 640-ägare som gjort nåt trevligt med hojen i vinter då?

Själv slängde jag på lite nya kåpor, nya miniblinkers och det kommer en ny förgasare. Men den ligger i bokhyllan just nu... :gnissla
 
verkstadshandbok

tja
någon som har verkstadshandboken för en ktm640 -05:a i digitalt format som kan skicka det till mig.

//Ludde
 
Nån 640-ägare som gjort nåt trevligt med hojen i vinter då?

Själv slängde jag på lite nya kåpor, nya miniblinkers och det kommer en ny förgasare. Men den ligger i bokhyllan just nu... :gnissla

jajjemensan nya kåpor, förgasare, kam samt renoverat motor + framgafflar

fast den startar inte :näsblod

men det e gjort!
 
ok...går i köptankar. Passar ett par supermotardhjul som har suttit på en 2002 640 SM på en exc 450/525 från 2005-2006?
Om inte....vad kan man göra för att få dom att passa?
 
ok...går i köptankar. Passar ett par supermotardhjul som har suttit på en 2002 640 SM på en exc 450/525 från 2005-2006?
Om inte....vad kan man göra för att få dom att passa?

Kanske i bak men det sitter väl ryckutjämnare på 640 sm -02 så det kan bli tight med bakfälgen på en RFS. I fram nej då deras 99,99% att axeln är 26mm ifram, men det kan du fixa distanser till. Sen får du väl fixa någon distans då 640-02 kör med hastighetsvajer så snäckan tar en lite plats där nere eller så kör du med den påmonterad.
 
nu har jag fått igång den :fyllisar
fick bogsera den nu e bara den stora frågan ska 10 cm av grenröret glöda rött? :näsblod
något stämmer verkligen inte börjar fundera på om jag fått fel topplocks eller cylinderfots packning

fast på den positiva sidan e den fantastiskt pigg :yoparty
men det suger att behöva en bil som bogserar igång en varje gång man vill åka :rofl
 
Ok, hur stor blev skillnaden då?

Din hoj är väl till salu?
Som natt och dag med öppnare system och filter, sliponet som satt på tidigare var inte mkt bättre än orginalet, testade att köra med gamla modden och de känns som man lika gärna kan åka moppe då!

Jo den är till salu, veelar fram och tillbaka hela tiden hur jag ska göra :)
 
Som natt och dag med öppnare system och filter, sliponet som satt på tidigare var inte mkt bättre än orginalet, testade att köra med gamla modden och de känns som man lika gärna kan åka moppe då!

Jo den är till salu, veelar fram och tillbaka hela tiden hur jag ska göra :)

aha... min har ett ordentligt slip-on, öppnad burk, avstrypt m.m. ... allt man kan göra alltså, men det måste fan bli lite bättre ändå med den nya förgasare... som står i bokhyllan :huvet

Sälj den där japanen istället :D
 
Biltemas LED miniblinkers, en uppdatering.

Nu har jag fått mina LED miniblinkers att lira med min KTM 640 á la 2000.

För den som är intresserad.
Jag provade först med Biltemas lastoberoende blinkersrelä, art nr 42-140 och det funkade inte alls.
Alla 4 blinkerserna blinkade hela tiden.

Sen provade jag med Biltemas LED blinkrelä, art nr 42-200 och det fungerade heller inte. Samma resultat som ovan.

Lösningen för mig kom när jag monterade 2 stycken motstånd, även dessa från Biltema, art nr 42-202 som kopplades in till bakblinkerserna. Jag satte fast dem mot ramen med buntband. Får se hur länge de sitter kvar :)

Nu behåller jag även KTMs orginal blinkersrelä. Det trista med det är att det inte orginalrelät klickar fräckt när man blinkar...

Det märkliga är att inget som andra gjort och fått fungera funkade på min hoj :va.
Ja ja, nu funkar det :tummenupp.

Bifogar en bild på ett motstånd.
motstånd.jpg
 
nu funkar hojen men jag fattar inte varför den funkar nu när kammen sitter fel :dummer
när kammen sitter som den ska funkar inte hojen men om jag vrider kammen 1 splineshack medurs funkar den kanon (då kommer markeringarna fel)

och någon som vet vart jag kan få tag i munstycken till mikunis tm42? i göteborg
 
Löste lågfarts coss och enduro kompaniet hade:tummenupp
Satt 17.5 lågfart i förgasarn... men jag får inte i 27.5 eller 30 ser ut som det sitter nån mässings ring längst ner där lågfart ska sitta och jag får inte upp skiten heller...


:huvet vad e detta för jävla skitförgasare jag har fått!? nu e oringspackningen till botten av förgasaren 1cm för långinte ens i närheten av att passa i skåran
 
Last edited:
Slipon till LC4 -05

Var någonstans hittar man någon bra leverantör/säljare/importör till Ett par slipon till en LC4 -05?
Acra går bort, för dyra.
Sebring; har enligt Lelles lagt ner tillverkningen (faan tro et)
LeoVince?

Helst här hemma i Svedala.

Tips?
 
Nu efter att jag servat min hoj har den blivit mer svårtstartad. Om man oljat in luftfiltret lite för mycket med ett luftfilterolja, blir hojen mer svårstartad då? Det är det enda jag kan tänka mig nämligen.

När jag startade upp hojen efter att den stått hela vintern, för att byta olja, så hoppa den igång på första(!) kicken...

Hur mycket sprayar ni era filter? Eller kör ni utan filterolja?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top