Ktm 640

Hade ju varit otroligt skönt om sliponet passar på mitt originala främre rör, men så bra är det nog inte. Så antar att jag får göra nåt mellanrör av nåt slag.

Vad går det bestyckade kalaset på till min förgasare ? 640 original vakumförgasare.

Mvh Stellan

Detta finns från Akrapovic och passar direkt på utan någon modifikation. KTM reservdelsnr är 57305079400
57305079400(1).jpg


Är ditt utan anslutningsrör? Jag skulle själv rekommendera LeoVince, bra kvalite och betydligt trevligare pris.

600kr kostar bestyckningskittet.
 
Detta finns från Akrapovic och passar direkt på utan någon modifikation. KTM reservdelsnr är 57305079400
57305079400(1).jpg


Är ditt utan anslutningsrör? Jag skulle själv rekommendera LeoVince, bra kvalite och betydligt trevligare pris.

600kr kostar bestyckningskittet.

Stämmer bra det. Exakt ett sånt rör enligt säljaren. Sagt att jag ska ha det så det blir spännande att montera.

Ang bestyckningskittet så får jag avvakta, tyvärr har man mer än ett intresse och roliga intressen är sällan billigt :va

Återkommer ev framöver ang kittet så får vi se om det finns kvar.

Tack för tipsen hittils !

Mvh Stellan
 
Till 640 har jag 2st överblivna KTM-Sommer kit och till 660 (FCR förgasaren) har jag ett eget kit som är kopia på JD. Det består av en omslipad nål och matchande munstycken.

Är det något som en Mikuni TMR41 skulle må bättre av? Har sökt runt lite efter typ JD-kits till den men verkar vara sjukt ovanlig förgasare jag har.
 
Är det något som en Mikuni TMR41 skulle må bättre av? Har sökt runt lite efter typ JD-kits till den men verkar vara sjukt ovanlig förgasare jag har.

Nej de är för Mikuni BST. Har du en TMR41 är den troligtvis redan optimerad, för ytterligare optimering är det bromsbänk som gäller....

TMR41 är en vanlig uppgradering till LC4 i tyskland och säljs där färdigbestyckade i kitt.
 
Nej de är för Mikuni BST. Har du en TMR41 är den troligtvis redan optimerad, för ytterligare optimering är det bromsbänk som gäller....

TMR41 är en vanlig uppgradering till LC4 i tyskland och säljs där färdigbestyckade i kitt.

Grym hjälp som vanligt, tack! :)
 
Funderar på en 640 och undrar om det skiljer någe på vibrationer på de äldre modellerna och de nyare?
 
Har kikat lite på 06 och tänkte om det skiljer mkt på dessa jämfört me runt 02?
Hur många generationer på Lc4 finns?, har väldigt dålig koll på ktm över lag.

03- = same same på motorfronten. Dubbelavgas kom 05
2003 Introducerades den senaste motorgenerationen som har flera uppgraderingar mot de tidigare. Toppen är märkt highflow och är bättre än de tidigare. Dessutom flera interna uppgraderingar.

1997-02 Nästan lika bra som de nyare motorerna

I möjligaste mån bör man hålla sig till motorer efter 2003. Motorer innan 1997 är betydligt sämre och vibrerar mer, dessutom finns inte alla delar tillgängliga...
 
03- = same same på motorfronten. Dubbelavgas kom 05
2003 Introducerades den senaste motorgenerationen som har flera uppgraderingar mot de tidigare. Toppen är märkt highflow och är bättre än de tidigare. Dessutom flera interna uppgraderingar.

1997-02 Nästan lika bra som de nyare motorerna

I möjligaste mån bör man hålla sig till motorer efter 2003. Motorer innan 1997 är betydligt sämre och vibrerar mer, dessutom finns inte alla delar tillgängliga...

okej, tack för bra svar!, så slänger in en till :-)

Är det någon skillnad på prestanda mellan en vanlig och prestige eller bara färgerna? andra skillnader?
 
Försäkring hos Bilsport MC

Tjena,

Tänkte försäkra genom Bilsport MC. Ni som har er hoj hos dem, hur gör ni om ni inte har garage/inlåsningsmöjligheter om nätterna på er hemort?

Själv bor jag i lägenhet och har inte tillgång till ett garage el. likn.

Tips? :näsblod
 
Tjena,

Tänkte försäkra genom Bilsport MC. Ni som har er hoj hos dem, hur gör ni om ni inte har garage/inlåsningsmöjligheter om nätterna på er hemort?

Själv bor jag i lägenhet och har inte tillgång till ett garage el. likn.

Tips? :näsblod

Bär upp cykeln i lägenheten det gör jag...

Fulförsäkra inte och lipa när den blir stulen. Motard parkerad på gatan är ingen bra ide och då förtjänar du hög stöldpremie. Annars är det bara phet ketting fastlåst i stolpe som gäller om du skall ha en rimlig chans att få behålla din cykel..
 
Bär upp cykeln i lägenheten det gör jag...

Fulförsäkra inte och lipa när den blir stulen. Motard parkerad på gatan är ingen bra ide och då förtjänar du hög stöldpremie. Annars är det bara phet ketting fastlåst i stolpe som gäller om du skall ha en rimlig chans att få behålla din cykel..

Hehe, hon jag bor med uppskattar inte bensin- och oljedoften lika mycket som jag gör... :tungan

Får lösa det på något annat sätt... Inte motardsäsong än på ett tag.

Tack för snabbt svar!
 
Bär upp cykeln i lägenheten det gör jag...

Bär du upp hojen i lägenheten varje kväll? Fy fan vilka muckler du måste ha :yoparty

Föresten vad jag läst i de flesta försäkringsavtal så är det "riskerad högre självrisk" om du inte parkar den i garage på kvällarna. Ring och fråga rent hypotetiskt med dem om vad som skulle hända? ;)
 
Min 640 gillar inte när det är kallt ute, det tar flera minuter på tomgång innan jag kan röra gasen utan att den dör. Nån som har tips på vad jag ska skruva på/ändra? Ventiler, tändstift eller förgasare?
 
Min 640 gillar inte när det är kallt ute, det tar flera minuter på tomgång innan jag kan röra gasen utan att den dör. Nån som har tips på vad jag ska skruva på/ändra? Ventiler, tändstift eller förgasare?

justera lite med luftskruven, -enklare än att byta munstycken.
 
Back
Top